O2 se loni dařilo, předplacenkáři přecházeli na paušální služby

Operátor O2 zveřejnil zprávu s výsledky svého hospodaření za loňský rok a dle uvedených čísel si může opět mnout ruce. Modrému operátorovi opět narostl počet mobilních zákazníků, významně pak i procento těch paušálních. Narůstá počet připojení k internetu ADSL a dále stoupá i počet uživatelů digitální televize O2TV. Právě díky těmto konvergovaným službám, jejichž využívání je podmíněno vlastnictvím pevné telefonní linky přispělo k tomu, že ačkoli se jejich počet opět snížil (o 13,9 %), meziročně nakonec výnosy z tohoto segmentu poklesy jen o 0,2 % na 29,6 miliard. Přičemž nízký zájem o hlasové služby operátorovi vynahrazuje zájem o služby závislé na pevné lince jako jsou internet ADSL nebo digitální televize. Jinými slovy je zákazníků s pevnou čím dál tím méně, ale každý z nich platí více.

Mobilní segment znovu posílil. Celkový počet registrovaných mobilních zákazníků stoupl ke konci roku 2007 meziročně o 5,4 % na 5 126 000. Celkový počet paušálních zákazníků k 31. prosinci 2007 dosáhl 2 244 000, meziročně narostl o 369 000. To představuje nárůst o 19,7 %, který operátor připisuje přechodu zákazníků s předplacenou kartou na paušální program. Celkový čistý přírůstek paušálních zákazníků ve čtvrtém čtvrtletí 2007 činil 83 000. Podíl paušálních zákazníků na celkovém počtu dosáhl na konci loňského úrovně 43,8 % ve srovnání s 38,5 % o rok dříve. Další zajímavá čísla přidávám v tabulce (sloupec nárůst porovnává ukazatel se stejným obdobím předchozího roku):

Zákazníci (počty jsou uváděny v tisícíh)
mobilní segmentnárůst
zákazníků celkem5 1265,40%
paušální zákazníci2 24419,70%
segment pevných lineknárůst
pevné linky2 069-13,90%
připojení ADSL57021,30%
O2TV73-
Finanční kazatelerok.2007nárůstčtvrté čtvrtletí 2007nárůst
výnosy63 mld.2,80%15,9 mld.1,40%
čistý zisk10,4 mld.29,50%2,8 mld138%
ARPU524 Kč2,50%540 Kč2,27%

Konkurenční T-Mobile praděpodobně zveřejní výsledky svého hospodaření příští týden. Vodafone už se nechal slyšet, že za loňský rok získal čtvrt milionu nových zákazníů.

Aktivity na Slovensku

Hlavní aktivity se soustředily na propagaci nedávno představených paušálních služeb, zlepšování v oblasti péče o zákazníky a pokračující propagaci atraktivních předplacených služeb. Ke konci roku 2007 dosáhl počet registrovaných zákazníků na Slovensku 565 tisíc, z nichž většina stále využívala předplacené služby. Ačkoliv některé SIM karty jsou zákazníky využívány jako druhá nebo třetí SIM karta, dosáhl tržní podíl aktivních zákazníků na Slovensku více než 5 %. Tím společnost Telefónica O2 Slovakia překonala svůj cíl z počátku roku 2007.

Ve čtvrtém kvartálu loňského roku se společnost soustřdila na rozvoj své sítě. Do konce roku 2007 společnost uvedla do provozu zhruba 550 vlastních základnových stanic, což umožňuje, aby více než 60 % hlasového provozu bylo realizováno v síti společnosti. Prodejní síť na konci roku 2007 zahrnovala 14 vlastních prodejen, 16 franšízových a více než 3 500 prodejních míst.

Určitě si přečtěte

Články odjinud