Porovnám to např. s Vodafone tarify Nabito.
Nebude to sice úplně relevatní, protože Nabito jsou kreditní tarify a nemají volné minuty, ale pro účely srovnání to stačí.
Zákazníci ostatních operátorů nechť se nečertí - můžou si klidně udělat srovnání s tarify "svého" operátora.
Tarify Pre mňa:
1) Mají poplatek za aktivaci 300Sk - to už u nás skoro nebo úplně neznáme.
2) Nejlevnější tarif za 420Sk (336Kč) nabízí 70 volných minut = 6Sk/min (4.80Kč/min), mimo volné 6.50Sk/min (5.20Kč/min) - to je na úrovni Vodafone Nabito 350 - chybí obdoba nejlevnějšího tarifu Nabito 100.
3) Na tarify mají brutálně drahé SMS - 3Sk = 2.40Kč (= dvojnásobek u nás čím dál rozšířenějších 1.19Kč), ale když se podívám na ostatní tarify O2 SK, tak je to "normální".
4) Vracení třetiny tarifu je sice plus, ale mají vůbec nějaký NÁSTROJ ZADARMO (např. AoC = služba Informace o ceně hovoru), pomocí které by mohli jednoduše a rychle zjistit, kolik mají právě provoláno volných minut??? Nebo jak jinak si Slováci BĚHEM HOVORU hlídají, aby neprovolali např. u Pre mňa 70 třeba 48minut a aby tak nepřišli o 140Sk nevráceného kreditu? Podívají se napřed do čítače hovorů a pak sledují délku hovoru?
5) "Automatický" přechod na vyšší tarif je v podstatě a především "kosmetická" výhoda. Minutové sazby v ceně volných minut jsou 6Sk (4.80Kč) - 5Sk (4Kč) - 4.52Sk (3.62Kč) - 4Sk (3.20Kč) - (srovnej s Vodafone 5 - 4 - 3.40 - 3) a kromě zdůrazňované výhodnosti je tam skryto ono staré eurotelí "čím víc provoláte, tím víc dostanete" = volejte víc a víc a víc, abyste to měli levnější... a aby si operátor víc namastil kapsičku.
Pokud pominu, že někdo provolá víc než dvojnásobek volných minut svého aktuálního tarifu zcela výjimečně, třeba maximálně tak 1-2x za rok, tak pokud se to někomu stává častěji nebo téměř pravidelně, tak by měl být dostatečně inteligentní k tomu, aby si nechal zvýšit tarif sám.
6) Opravdovou a zcela nespornou výhodou je účtování 1 + 1.