Záznamník, později nahrazený službou "hlasová schránka", je skvělá služba, která ovšem patří do jiné doby. Používala v 70. letech (ne u nás, samozřejmě, protože u nás ještě po revoluci nebylo zcela běžné mít doma obyčejnou pevnou linku) a záznamník si pořizoval téměř každý, protože neexistovala služba CLIP (identifikace volajícího - tj. neviděli jste, kdo Vám volá), tak záznamník sloužil především proto, aby volající mohl nechat vzkaz, že volal Ovšem dnes, kdy je služba CLIP naprosto běžná jak na mobilech, tak na pevných linkách je záznamník zbytečný (nebo jeho softwarová obdoba - hlasová schránka), protože zmeškané hovory vidíte a můžete zavolat na zpět. Pro jednostrannou komunikaci - např. jen sdělení nějaké informace pak mnohem lépe slouží SMS nebo e-mail, nějaký messenger (Viber, Whatsapp, Skype, ICQ atd.) .Jinak zpoplatňovat volání do hlasovky i od jejího majitele je dvojitá prasárna!!! Protože operátor dostane jednou zaplaceno od toho, kdo volal a nedovolal se a podruhé ještě od volaného, který nebyl k zastižení.Ohledně záznamníků a hlasovek je ještě jedna zajímavost - nejsem si přesně jistý rokem, ale myslím, že to byl rok 1973, kdy pevnolinkový operátor v Japonsku rozdal všem svým zákazníkům nové telefonní záznamníky ZCELA ZDARMA!
Což mělo za následek mnohem vyšší úspěšnost dovolání a o 30%(!!!) se zvednul provoz v celé síti, takže nejen, že se zaplatily rozdané přístroje, ale téměř hned na tom začal mnoho vydělávat.Samozřejmě dnes jsou náklady na aktivaci softwarové hlasové schránky mnohem nižší než bylo v roce 1973 zaplacení přístroje telefonního záznamníku. A právě proto je operátoři tak masivně aktivují - vydělává jim to nehorázné peníze, ale náklady téměř žádné nejsou