Na začátku prosince loňského roku jsme vás informovali o tom, že mobilní operátor O2 přestal vybírat jednorázové finanční záruky při nové aktivaci paušálních mobilních služeb. Zákazníkům, kteří uzavřeli smlouvu v minulosti a zálohu zaplatili, ji pak bude v prvním čtvrtletí tohoto roku vracet.
Jak operátor slíbil, tak začal plnit. Od 4. června všem zákazníkům, kterých se vrácení záloh týká, postupně odesílá dopisy ve kterých si sám zákazník může vybrat, zda si přeje zálohu vrátit bankovním převodem, složenkou či jako přeplatek na měsíčním vyúčtování za telefon. Pokud vám dopis ještě nedošel, čekejte ho v nejbližších týdnech, každý den jsou dopisy rozesílány několika tisícům zákazníků.
Společnost Telefónica O2 přestala zálohy na volání vybírat protože je členem sdružení právnických osob SOLUS, což je sdružení na ochranu leasingu, úvěrů a dalších vybraných služeb poskytovaných spotřebitelům, podnikatelům a právnickým osobám. I díky němu může lépe posuzovat nové zákazníky a ověřovat si jejich platební morálku.