O2 získalo nové zákazníky. Průměrná útrata se blíží třem stovkám

O2 zveřejnilo hospodářské výsledky za první tři měsíce letošního roku. Společnost, pod kterou patří i dceřiná O2 Slovakia, vygenerovala v uvedeném období tržby ve výši 9,22 miliardy korun a dosáhla provozního zisku 2,53 miliardy. Hospodařila tak s provozní marží 27,5 %.

Finanční ukazatele 1Q 2017 1Q 2016 Meziroční změna

Provozní výnosy

- mobilní výnosy v ČR

- fixní výnosy v ČR

- výnosy na Slovensku

9 224 mil. Kč

4 772 mil. Kč

2 756 mil. Kč

1 730 mil. Kč

9 031 mil. Kč

4 635 mil. Kč

2 828 mil. Kč

1 613 mil. Kč

+ 2,1 %

+ 3,0 %

- 2,6 %

+ 7,2 %

Celkové náklady

- z toho provozní náklady

6 719 mil. Kč

2 077 mil. Kč

6 595 mil. Kč

1 978 mil. Kč

+ 1,9 % 
+ 5,0 %
EBITDA 2 533 mil. Kč 2 503 mil. Kč + 1,2 %
EBITDA marže 27,5 % 27,7 % - 0,2 p. b.
Čistý zisk 1 286 mil. Kč 1 244 mil. Kč + 3,4 %

O2 se podařilo meziročně navýšit zákaznickou bázi mobilních služeb o 36 tisíc uživatelů a s celkovým počtem 4,924 milionu zůstává tržní dvojkou za T-Mobilem. Více než dvě třetiny báze představují paušální zákazníci. Průměrná měsíční útrata narostla o čtyři koruny na 288 Kč. Přibylo i zákazníků O2 TV (+11 tisíc na 222 tisíc), operátor naopak ztrácí u pevných hlasových linek (-126 tisíc na 677 tisíc) a fixních internetových přípojek xDSL (-26 tisíc na 764 tisíc).

Počet zákazníků mobilních služeb ČR 31. 3. 2017 31. 3. 2016 Meziroční změna
      Relativní Absolutní
Tarifní zákazníci 3 372 tis. 3 274 tis. + 3,0 % + 98 tis.
Zákazníci s předplacenou kartou 1 552 tis. 1 614 tis. - 3,8 % - 62 tis.
Celkem 4 924 tis. 4 888 tis. + 0,7 % + 36 tis.
Průměrný výnos na zákazníka (ARPU) 288 Kč 284 Kč + 1,7 %
 

O2 si chválí nárůst spotřeby mobilních dat. Internet v mobilu u operátora přitom používá jen zhruba 37 % zákazníků mobilních služeb. Můžeme se pouze domnívat, zda jsou hlavní brzdou masovějšího používání mobilních dat vysoké ceny, nebo něco jiného. Podle údajů O2 tvoří 58 % zařízení připojených do sítě smartphony, technologicky je tedy na mobilní data připraveno nejméně o milion zákazníků více. 36 % připojených smartphonů podporuje 4G, 930 tisíc zákazníků má zároveň LTE telefon a 4G USIM kartu, která přenosy přes aktuálně nejrychlejší síť umožňuje.

Diskuze (41) Další článek: dTest chce rozbít trh, rozjíždí kampaň „Chci výhodnější tarif“. Připojíte se?

Témata článku: Operátoři, O2, Hospodaření a finance, Byznys, Nov, Meziroční změna, Průměr, Výnos, Slovakia, Průměrný výnos, Fixní internet, Finanční ukazatel, Měsíční útrata, Fixní výnos, Útrata, Báze, LTE telefon, Zak, Průměrná útrata, Sto, Provozní výnos, Provozní zisk, EBITDA, Provozní náklad, XDSL