O2 získalo nové zákazníky. Průměrná útrata se blíží třem stovkám

O2 zveřejnilo hospodářské výsledky za první tři měsíce letošního roku. Společnost, pod kterou patří i dceřiná O2 Slovakia, vygenerovala v uvedeném období tržby ve výši 9,22 miliardy korun a dosáhla provozního zisku 2,53 miliardy. Hospodařila tak s provozní marží 27,5 %.

Finanční ukazatele 1Q 2017 1Q 2016 Meziroční změna

Provozní výnosy

- mobilní výnosy v ČR

- fixní výnosy v ČR

- výnosy na Slovensku

9 224 mil. Kč

4 772 mil. Kč

2 756 mil. Kč

1 730 mil. Kč

9 031 mil. Kč

4 635 mil. Kč

2 828 mil. Kč

1 613 mil. Kč

+ 2,1 %

+ 3,0 %

- 2,6 %

+ 7,2 %

Celkové náklady

- z toho provozní náklady

6 719 mil. Kč

2 077 mil. Kč

6 595 mil. Kč

1 978 mil. Kč

+ 1,9 % 
+ 5,0 %
EBITDA 2 533 mil. Kč 2 503 mil. Kč + 1,2 %
EBITDA marže 27,5 % 27,7 % - 0,2 p. b.
Čistý zisk 1 286 mil. Kč 1 244 mil. Kč + 3,4 %

O2 se podařilo meziročně navýšit zákaznickou bázi mobilních služeb o 36 tisíc uživatelů a s celkovým počtem 4,924 milionu zůstává tržní dvojkou za T-Mobilem. Více než dvě třetiny báze představují paušální zákazníci. Průměrná měsíční útrata narostla o čtyři koruny na 288 Kč. Přibylo i zákazníků O2 TV (+11 tisíc na 222 tisíc), operátor naopak ztrácí u pevných hlasových linek (-126 tisíc na 677 tisíc) a fixních internetových přípojek xDSL (-26 tisíc na 764 tisíc).

Počet zákazníků mobilních služeb ČR 31. 3. 2017 31. 3. 2016 Meziroční změna
      Relativní Absolutní
Tarifní zákazníci 3 372 tis. 3 274 tis. + 3,0 % + 98 tis.
Zákazníci s předplacenou kartou 1 552 tis. 1 614 tis. - 3,8 % - 62 tis.
Celkem 4 924 tis. 4 888 tis. + 0,7 % + 36 tis.
Průměrný výnos na zákazníka (ARPU) 288 Kč 284 Kč + 1,7 %
 

O2 si chválí nárůst spotřeby mobilních dat. Internet v mobilu u operátora přitom používá jen zhruba 37 % zákazníků mobilních služeb. Můžeme se pouze domnívat, zda jsou hlavní brzdou masovějšího používání mobilních dat vysoké ceny, nebo něco jiného. Podle údajů O2 tvoří 58 % zařízení připojených do sítě smartphony, technologicky je tedy na mobilní data připraveno nejméně o milion zákazníků více. 36 % připojených smartphonů podporuje 4G, 930 tisíc zákazníků má zároveň LTE telefon a 4G USIM kartu, která přenosy přes aktuálně nejrychlejší síť umožňuje.

Diskuze (41) Další článek: dTest chce rozbít trh, rozjíždí kampaň „Chci výhodnější tarif“. Připojíte se?

Témata článku: , , , , Nov, Průměr, Výnos, Zařízení připojených, Měsíční útrata, Fixní výnos, Provozní náklad, EBITDA, Provozní zisk, Mobilní výnos, Meziroční změna, Provozní výnos, LTE telefon, Útrata, Zákaz, Uvedené období, Fixní internet, Průměrná útrata, Slovakia, Zak, XDSL