Obrat Alibaby se při prodejní akci 11.11 vyšplhal na 42 % ročního českého státního rozpočtu

Obrat Alibaby se při prodejní akci 11.11 vyšplhal na 42 % ročního českého státního rozpočtu

V sobotu proběhl nákupní svátek 11.11 a největší čínský internetový prodejce Alibaba se pochlubil několika čísly. Tržby jsou o 39 % vyšší než loni a dosáhly hodnoty 168,3 miliardy jüanů, tedy asi 555 miliard korun. Pro představu, to je více než 40 % českého státního rozpočtu (na celý rok).

Zajímavá je i historie. Byla to právě společnost Alibaba, která se značnou měrou zasloužila o přeměnu 11. listopadu z nevýrazného „dne svobodných“ (Singles' Day, všimněte si jedniček v datu) na nákupní svátek. Vše začalo v roce 2009, během let se přidávaly další a další prodejci a dnes je 11.11 označován za největší nákupní svátek na světě, který s rezervou překonává Black Friday/Černý pátek a další.

Na dosažení uvedené částky bylo potřeba 1,48 miliardy transakcí (jen u Alibaby) a asi 1,5 miliardy balíků. Greenpeace upozorňuje, že to vše znamená obrovskou zátěž na životní prostředí – jde o přepravu balíků, výrobu a následnou likvidaci obalového materiálu.

Diskuze (7) Další článek: Samsung upevnil pozici, Xiaomi vystřelilo vzhůru a Huawei na Apple ještě nestačilo [3Q 2017]

Témata článku: Čína, Nákup a ceny, Slevy, Akce, Alibaba, Rozpočet, Svátek, Internetový prodejce, Transakce, Obalový materiál, Singles Day, Black, Stát, Prodejní akce, Internetový prodej, Miliarda, Životní prostředí, Greenpeace, Značná míra, Uvedená částka, Nákupní svátek, Obrat, Státní rozpočet, Celý rok


Určitě si přečtěte