V sobotu proběhl nákupní svátek 11.11 a největší čínský internetový prodejce Alibaba se pochlubil několika čísly. Tržby jsou o 39 % vyšší než loni a dosáhly hodnoty 168,3 miliardy jüanů, tedy asi 555 miliard korun. Pro představu, to je více než 40 % českého státního rozpočtu (na celý rok).
Zajímavá je i historie. Byla to právě společnost Alibaba, která se značnou měrou zasloužila o přeměnu 11. listopadu z nevýrazného „dne svobodných“ (Singles' Day, všimněte si jedniček v datu) na nákupní svátek. Vše začalo v roce 2009, během let se přidávaly další a další prodejci a dnes je 11.11 označován za největší nákupní svátek na světě, který s rezervou překonává Black Friday/Černý pátek a další.
Na dosažení uvedené částky bylo potřeba 1,48 miliardy transakcí (jen u Alibaby) a asi 1,5 miliardy balíků. Greenpeace upozorňuje, že to vše znamená obrovskou zátěž na životní prostředí – jde o přepravu balíků, výrobu a následnou likvidaci obalového materiálu.