Nevidím důvod, proč útočit na Radima. Napsal to docela pochopitelně a správně. Výhodnost ČD tarifu je maximální v případě, kdy přesně provolám volné minuty v paušálu - tedy 20 nebo 70 minut podle toho, jaký tarif mám.
Pokud provolám víc nebo méně, začíná se výhodnost ztrácet proti drahým minutám nad levnými volnými minutami z paušálu, resp. proti propadlým (a zaplaceným) volným minutám.Když už to srovnáváme pro volání s Blesk mobilem, tak to vypadá takto:Tarif 119 (30 Kč, 20 volných minut, další minuty za 6 Kč):
Blesk je výhodnější, pokud provolám méně než 12 minut nebo více než 26 minut. Nic moc ve prospěch Vodafonu. Interval 14 minut, kdy se vyplatí ČD tarif 119, je poměrně úzký, navíc při tak malé spotřebě lze čekat vývkyvy. Kdo je schopen takhle přísně hlídat své hovory? Tarif 350 (88 Kč, 70 volných minut, další minuty za 5 Kč):
Blesk je výhodnější, pokud provolám méně než 35 minut, nebo více než 104. To už je celkem slušný výsledek pro Vodafone - interval skoro 70 minut, kdy je výhodnější volat s ČD tarifem, navíc ta více než stovka minut na měsíc je už docela postačující.Takže závěrečná rada pro drobné škudlily: pořiďte si ČD tarif a provolejte s ním 26, resp. 104 minut. Dál volejte s Bleskem.P.S. + Odorik.
Osobně nejsem příznivcem Blesku, mám Odepiš na volání do VF. A na ostatní hovory Odorik, takže se těším, jaké služby nabídne Odorik jako virtuál. U Odoriku se mi líbí jeho technické vychytávky a dobré ceny + vstřícná technická podpora. Doufám, že Odorik bude v tomto duchu pokračovat.
Propojení VOIP a mobilní sítě mi přijde jako zajímavá myšlenka - doufám, že se Odorik mezi vznikajícími virtuály prosadí nejen cenou, ale i přidanou hodnotou "chytrých" služeb, které nabízí doposud. Divím se, že naše velká trojka v oblasti propojení nabídek VOIP a mobilních sítí ještě viditelně nic neprovedla.