Při sledování meziročního nárůstu evropských prodejů navigačních systémů za druhé čtvrtletí roku je vidět obrovský nárůst. V číslech jsou zahrnuty samostatné navigátory se zabudovaným GPS modulem, včetně kapesních počítačů. Nicméně zde chybí přístroje s externím připojováním GPS. Vzhledem k tomu, že by pak do této kategorie spadal i každý smartphone, byly by výsledky značně zavádějící. Z dalšího průzkumu je nicméně patrné, že zařízení s externím připojováním GPS modulu se zdaleka takové oblibě netěší. Zákazníci upřednostňují speciální zařízení cíleně určené pro navigaci, případně kapesní počítače se zabudovaným GPS modulem.
Výrobce |
prodaných kusů za Q2 2006 |
podíl |
prodaných kusů za Q2 2005 |
podíl |
nárůst |
TomTom |
747 610 |
30,5% |
258 530 |
10,6% |
189,2% |
Garmin |
408 660 |
16,7% |
102 530 |
4,2% |
298,6% |
Mio Technology |
232 990 |
9,5% |
157 470 |
6,4% |
48,0% |
Navman |
156 510 |
6,4% |
88 640 |
3,6% |
76,6% |
Medion |
149 920 |
6,1% |
169 220 |
6,9% |
-11,4% |
Ostatní |
753 230 |
30,8% |
468 480 |
19,1% |
60,8% |
Celkem |
2 448 920 |
100,0% |
1 244 870 |
50,8% |
96,7% |
Jedničkou na trhu s navigacemi je TomTom, ale Garmin se na něj pomalu dotahuje. Zaznamenal nárůst o trojnásobek loňských prodejů a oproti minulému roku zdvojnásobil svůj podíl na trhu.
Zdroj: Canalys