Oskar: GSM banking už i s ČSOB od 15. září

Diskuze čtenářů k článku

Jasanek  |  07. 09. 2003 21:17

Tak na to že mi už v dubnu u ČSOB tvrdili že od května to určitě pojede je to docela rychlost .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xenix  |  06. 09. 2003 21:52

Tak jsme se přece jenom dočkali! Už je to skoro rok, co se proslýchalo, že g-banking Oskar-ČSOB bude. Nejdéle do Vánoc. Nevím, na čí straně to "vázlo", ale je to ostuda pro obě firmy. No nic, hlavně že už to poběží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  04. 09. 2003 20:56

Tato pro mě znamená víc než nějaké MMS. Jsem taky zvědav, jestli se bude GSM banking vztahovat i na Poštovní spořitelnu. Pokud ano, je to úplně skvělé, pokud ne, tak si holt tu TMO kartu budu muset držet dále, jen jí vyměním za novou a půjde na ní bankovnictví od PS (mám účty u obou penežních ústavů).  Taky doufám, že zůstane zachována možnost stávajících tzv. prioritních příkazů, kdy je platba v rámci ČSOB provedena během několika sekund.

Ještě by se mi moc líbilo, kdyby se M-Platby rozšířily na více subjektů - třeba na UPC, PRE a další. Dělám vše na poslední chvíli a skutečnost, že M-Platba je i do cizí banky uhrazena prakticky okamžitě se mi hodně moc líbí. No asi bych chtěl moc, ale i tohle je krok kupředu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Man  |  04. 09. 2003 07:46

Jupíí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiPol  |  04. 09. 2003 13:30

A k čemu mi to bude, když už jsem odmítl čekat a pořídil si SIM 2v1, která GSM Banking neumožňuje :o(((.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Man  |  04. 09. 2003 13:53

Mno me to na hlavni SIM karte taky nepujde, SIM toolkit vyuzivam pro SIMemu. Neni problem to ale nahodit na jine SIM-karte. Ja mam napr. jednu co uz nejde klonovat.

Porid si napr. jedno "Odepis" za 10Kc mesicne. 40minut za 10Kc a muzes si na ni navic aktivovat ten banking. Tj. naklady minimalni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiPol  |  04. 09. 2003 20:15

Odepiš už jsem měl, ale v únoru jsem ho zrušil. Tuším, že podruhé ho už mít nemůžu. Jsem živnostník, proto můžu mít SIM 2v1, žádne oblafnutí .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Man  |  05. 09. 2003 10:19

Tak si ho zrid na nekoho z rodiny. Platit za ne muzes dopredu pres bankomat - jednou za rok tam poslat par penez a dosle faktury muzes ignorovat do te doby nez skoci na 120Kc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nemesis  |  04. 09. 2003 14:54

Ale to je pouze pro firemní zákazníky? Nebo jsi je "nějak" oblafnul?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  04. 09. 2003 07:44

Jak je to s pobockou Postovni sporitelny???

ET taky podporuje banku CSOB, ale (byvaly) IPB ne, coz je k nicemu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  04. 09. 2003 08:23

to by me taky docela zajimalo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vjačeslav  |  04. 09. 2003 08:28

Nevim, buď má Poštovní spořitelna exkluzivní smlouvu s T-mobile, a nebo (pravděpodobněji) je sto let za opicema (dodnes se zmohla pouze na zcela impotentní Phonebanking).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bayon  |  04. 09. 2003 10:00

ex IPB = CSOB dnes!!

Pokud jsi klientem CSOB samozrejme moznost tzv. GSM bankingu u Eurotelu mas - ale pres jinou aplikaci a to navic zcela zdarma....

Pozor neplest PS a CSOB - to jsou 2 defacto ruzne banky... (sice pod jednou strechou a systemem)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  04. 09. 2003 10:58

PS je skutečně "stát ve státě" a implementace mnoha věcí se řeší jaksi zvlášť.  Známá pracovala pár let v PS, společně s ní přešla do IPB a pak do ČSOB.  Když jsme se bavili na téma "sloučení", říkala, že účetní systém a procedury v PS byly natolik odlišné, že IPB po nějaké době rezignovala na "úplné pohlcení" PS, jen ji dle možností vylepšovala. 

Naproti tomu, při sloučení ČSOB a IPB převzala "nová ČSOB"  pro drobnou klientelu (retail = občané + malé a střední firmy)  od IPB účetní systém PROFILE,  do něhož postupně převedla i většinu svých původních klientů ( kteří to dodnes vnímají jako výrazné zhoršení kvality služeb (() . Velké a "významné" klienty  z obou bank pak soustředila ve svém původním systému IBIS (umožňuje služby vyšší kvality a individuálně řešené ale má omezenou kapacitu). Takže PS opravdu stále ještě není tak úplně ČSOB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  04. 09. 2003 12:01

Jistěže, systém IPB už například neumožňuje, aby platební příkaz počkal na peníze třeba 10 dní a pak se z účtu peníze poslaly. Místo toho to zkouší 3 dny a pak bez sebemenšího upozornění dojde ke stornování platebního příkazu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baryj  |  04. 09. 2003 11:50

Zjistím Ti to - pokud vydržíš do 15.9 - se na to taky už dlouho klepu. Informovanost a ochota některých pracovnic (PS) mi připomíná nejvíc přepážku "všemocného" úřadu (jakým koneckonců pošta kdysi opravdu byla .... a začnu KONEČNĚ používat bankovní e-styk !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Franc  |  04. 09. 2003 12:26

Já vůl! Když jsem zaslechl, že bude banking s ČSOB, zajásal jsem. To jsem si ale neuvědomil, že ČSOB != Poštovní spořitelna. No samozřejmě, mám účet u PS, takže to vypadá, že banking s ČSOB mi bude asi k ničemu...

Jestli to takhle dopadne, asi půjdu změnit banku, už mě to s tou Poštovní spořitelnou přestává bavit! Dejte prosím vědět, pokud zjistíte podrobnosti ohledně PS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  04. 09. 2003 13:59

Poštovní spořitelna umožňuje sice zatím GSM Banking pouze s T-Mobile, ale ještě pro letošek se chystá změna!!!

Prodloužení přípravy GSM Bankingu s dalšími dvěma operátory není z důvody žádné exkluzivity T-Mobile, jak tady v diskuzi někdo nadhodil, ale protože produkt má být prodejný v celé síti pošt - a tudíž je ta příprava technicky poněkud náročnější. Každopádně všichni uživatelé Internetu mohou zatím využívat za velmi výhodných podmínek (například v rámci programu Elektron) produktu ČSOB Homebanking 24, takže s bankou už dávno mohou komunikovat on-line. Info na www.postovnisporitelna.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Franc  |  04. 09. 2003 14:15

Bohužel Homebanking funguje jako nějaká uzavřená aplikace (jejíž bezpečnosti bych možná ještě věřil, i když dovnitř vidět není) pouze pro Windows, takže například na Linuxu mám smůlu. (Když jsem se pána na pobočce ptal, jestli mají něco i pro jiné OS, třeba pro Linux, koukal na mě jako zjara a pak se přiznal, že v životě o ničem takovém neslyšel. A že nic takového ani nechystají. )

Takže nic, zkusím počkat na podzim, jestli se něco změní, třeba GSM banking pro Oskara přijde. Díky za informace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  04. 09. 2003 14:39

Je pravda, že Homebanking Poštovní spořitelny je pouze pro Windows - a Poštovní spořitelna žádnou verzi pro Linux nebo jiné OS nechystá, protože ve vztahu k počtu klientů je to poměrně velmi úzce profilovaná skupina uživatelů. Ani nevím, jak v této souvislosti bude vypadat chystaný Internet Banking (mimochodem také má být prodejný i na poštách, nejen pobočkách). Na téma GSM Bankingu doporučuju bombardovat dotazy Tomáše Suka tsuk@csob.cz (má elektronické bankovnictví v Poštovní spořitelně na starosti). Taky bych rád, kdyby tu přípravu trochu urychlili. Ale vidím to tak, že bude dřív Eurotel než Oskar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Franc  |  04. 09. 2003 14:54

Linux nelinux... nechci, aby vyráběli klony aplikací pro všechny možné systémy (i když ani to není dnes problém, pokud si to dobře navrhnu, nemusí to skoro nic stát). Ale vývoj takové divné uzavřené aplikace (zvlášť pro Windows, o jejichž bezpečnosti si myslím své a nikomu to nechci vnucovat) mi v dnešní době přijde trochu krátkozraký.

Proč neudělají něco, co se dá spravovat pomocí obyčejného browseru? Nejsem v tom kdovíjaký odborník, ale mám pocit, že ostatní banky takovéhle systémy mají a že fungují (až na některé typické problémy s MSIE specialitami) vcelku dobře. V ideálním případě bych to pak mohl použít ve webovském prohlížeči svého telefonu a bylo by

Díky za tu adresu, zkusím se poptat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
johny  |  04. 09. 2003 17:33

ja mam u csob internet banking a ten funguje s browserem a softwarem (ovladacem) pro ctecku cipovych karet (bez ctecky je mozne overovat zustatek, prohlizet historii a podobne pasivni operace). Nevim, jestli je totez mozne u Postovni banky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  04. 09. 2003 21:06

Zatím totéž u Poštovní spořitelny právě možné není. PS připravuje vymakaný Internet Banking, kde nebude nutné používat ani tu čtečku a bude se samozřejmě přistupovat přes browser, ale na můj vkus to už připravují hrozně dlouho (asi mají nějakou bezpečnostní potíž).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Franc  |  05. 09. 2003 09:09

Napsal jsem panu Sukovi z Poštovní spořitelny, jeho odpověď si dovolím přetisknout, protože zajímá víc lidí:

(...) Poštovní spořitelna nyní skutečně nabízí zatím GSM Banking na svých pobočkách pouze pro T-Mobile a OSKAR (i Eurotel) je zatím určen pro klienty, kteří mají účet u některé pobočky ČSOB. Tady jsme bohužel pozadu - GSM B pro Eurotel a Oskar připrvuje PS po novém roce.

Také Internet banking není zatím určen pro klienty PS, tady platí to samé jako o Eurotelu a Oskaru - PS připravuje svou verzi internetbankingu - také po novém roce.


Takže doufám, že se alespoň po novém roce GSM Bankingu dočkáme, když už to nebude teď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Franc  |  04. 09. 2003 07:26

No sláva...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor