Taky se teda přidám:
V srpnu jsem si u Oskara koupil nový telefon za zvýhodněnou cenu spolu s tarifem Povídej (střední - za 600 Kč/měs.), tzn. musím využívat tento tarif min. 5 měsíců. Stejná cena telefonu platí také pro tarif Mezi námi (550 Kč/měs.).
Protože se u mě změnila struktura volání (90% hovorů Oskar a 330 SMS měsíčně na Oskara), chtěl jsem přejít na právě na tarif Mezi námi. Ptal jsem se na poplatky ohledně přechodu v Oskarshopu v Ostravě a 3x na infolince.
Vždy jsem dostal stejnou odpověď: Přechod na srovnatelný nebo vyšší tarif je zdarma i u dotovaných telefonů před vypršením závazku.
1.11. jsem teda zavolal na Oskarlinku se žádostí o změnu tarifu. Operátor mi potvrdil, že tato změna bude opravdu zadarmo a proběhne k nejbližšímu účetnímu období - 10.11.2003, prý ji zadal do systému. Poděkoval jsem operátorovi za ochotu a čekal. 10. listopadu jsem se pro jistotu podíval do internetové samoobsluhy, abych si zkontroloval, jaký mám tarif. Jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že mám stále tarif Povídej.
Okamžitě jsem volal na Oskarlinku, prý tam žádný požadavek na změnu tarifu nemají. Ale operátorka byla ochotná a nabídla mi změnu účetního období k 16. dni v měsíci a změnu tarifu. Tohle jsem odmítl, znamenalo by to pro mě jenom problémy. Ptal jsem se na jiné možnosti - chtěl jsem tarif změnit dodatečně, je to přece jenom Oskarova chyba. Písemnou reklamaci prý nemá smysl podávat.
Přesto jsem sedl k PC a reklamaci napsal. Po 14 dnech mi přišla odpověď, že reklamace se zamítá, že by šlo o přechod na nižší tarif a přišel bych tak o volací zálohu 1500 Kč. Nenechal jsem si to líbit a hned volal na Oskarlinku znovu. Nejdříve jsem položil operátorce obecný dotaz ohledně této změny tarifu. Prý je to samozřejmě možné a nabídla mi změnu k nejbližšímu účetnímu období. V tom případě jsem ji požádal o okamžité spojení s vedoucím směny. Po krátkém odmlčení mi sdělila, že to bohužel není možné a začala řešit problém sama. Protože bylo těsně před 20:00, kdy Oskarlinka končí, slíbila, že se hned druhý den ráno spojí s reklamačním oddělením a všechno zařídí.
Druhý den ráno v 8:04 mi volala, že se omlouvá, že jde opravdu o přechod na nižší tarif (má o 50 Kč nižší paušál), i když telefon je k němu za stejnou cenu. Prý že mám smůlu.
To nejlepší nakonec - kdybych si změnu tarifu neověřil, volám celý měsíc s tím dojmem, že mám úplně jiný tarif s odlišnými cenami a zaplatil bych přibližně o 1000 Kč víc. A to jenom proto, že jejich operátoři jsou neschopní, zvlášť ten první, který požadavek do systému zadával. Jestli ho zrušili dodatečně, mohli mě o tom aspoň informovat. Ale nic. Podotýkám, že všechny hovory na Oskarlince jsou archivovány, takže není problém si můj požadavek zpětně dohledat.
Poradíte prosím někdo, jaké mám možnosti - podat novou reklamaci? Podat stížnost k Oskarovi (a komu přesně)? A nebo stížnost na Český telekomunikační úřad?
Díky moc za rady a omlouvám se za tu délku.
Jakub MÍŠA