Postřeh: jak Eurotel mění názor

Diskuze čtenářů k článku

Pete  |  21. 12. 2002 12:57

kdyby to fakt zacali posuzovat jako terstny cin tak stejne T-Mpbilu nijak neuskodi,protoze nejaka pokuta bude urcite mnohonasobne mensi nez ty prachy,co za tu zlodejinu vydelaj...

cus Pete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brejko  |  21. 12. 2002 09:58

Skutecne me presvedcujete o sve zoufalosti, ze se vubec zucastnujete  takovych stupidnich soutezi Eurotelu a T-mobilu. Operatori si z Vas delaji legraci . Nechapu to...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Champion  |  20. 12. 2002 12:02

Nechápu, proč pod článkem, který uvádí, že T-MOBILE musel sklapnout podpatky a vrátit vybrané peníze za SMS po 5 Kč není na konkurečním serveru mobil.cz žádná možnost přidat svůj názor.

Že by se jednalo o předplacený požadavek diskuzi na toto téma dále neumožňovat? Nedivil bych se.

Myslím si totiž, že ještě nepadlo poslední melounové slovo, protože podle mne se jednoznačně jedná o zakázanou loterii a tudíž v druhém dějství již nepůjde ani tak o to, kolik peněz komu vrátit a zdy došlo k poškození spotřebitelů, ale o to, zda někdo pro pořádání této nepovolené loterie nepůjde nakonec natvrdo sedět.

Já totiž být nyní na místě členů představentva RadioMobilu (alespoň těch s českým pasem), tak mám letos přes Vánoce pěkně sevřený půlky. Jedná se totiž v případě nepovolené loterie o trestný čin, kterým se bude pravděpodobně zabývat finanční policie a to z popudu finančního úřadu pro Prahu 2, kde společnost RadioMobil sídlí.

Divil bych se, pokud by si např. loterijní společnost SAZKA s představitelem tipu pana Hušáka podobnou exemplární příležitost porušení zákona ze strany nežádoucí konkurence nechala ujít a nepodala patřičný podnět k zahájení trestního stíhání. Losovat výherce a ještě k tomu několikrát denně to se totiž podle zákona o loteriích v žádné spotřebitelské soutěži nesmí. To si právní oddělení a marketingové oddělení mělo uvědomit ještě před tím, než celou tuto marketingovou předvánoční melounovou blamáž vypustili. Nyní měl RadioMobil jedinou šanci - akci zastavit, ale to se nestalo. Místo toho pouze vrací peníze a dál umožňuje provozování zakázané loterie. Řekl bych, že to bude nakonec někoho šeredně mrzet.

Takže přeji všem v T-Mobile příjemné Vánoce a veselý nový rok.

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  20. 12. 2002 12:27

Vaše příspěvky v diskusích jsou poměrně rozumné, Champione (Chame?). Jen by mě zajímalo, co by na ně ostatní - a také ti, o kterých tak často píšete - říkali, kdyby stejně jako my viděli vaši IP adresu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  20. 12. 2002 14:16

Marku Ty nas napinas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Champion  |  20. 12. 2002 18:55

Ještě, že ji tedy nevidí  , protože to abych jinak jezdil do Brna pokaždé do jiné internetové kavárny, přestěhoval se, emigroval, nebo snad dokonce změnil mobil, e-mail, školu či zaměstnání ... a to jak jistě pochopíte, bych potom již dál nemohl své "inteligentní" příspěvky zveřejňovat.

Jsem ale rád, jak sám říkáte, že moje příspěvky do diskuze v letošním roce občas dávaly hlavu a patu a proto by mi to bylo docela líto, pokud bych je měl přestat zveřejňovat právě zde.

Ale třeba s tím v T-MOBILE opravdu žádný problém mít nebudou. Mají přece celou řadu právníků, s kterými to jistě důsledně konzultovali ...

Můj příspěvek byl pouhou úvahou a ne žádným konstatováním skutečností. Pokud bych si totiž byl vědom, že se někdo konkrétní dopustil trestného činu, tak bych to přece byl povinen nahlásit.

Ne někam někoho rychle nabonzovat přes internet, nebo ho nedej bože neoprávněně a škodolibě pomlouvat, ale prostě to oznámit a ponechat případ dále na šetření příslušných orgánů. A na to před Vánocemi opravdu nemám chuť ani čas.

S přáním příjemných chvil o Vánocích bez internetu
a to až do nového roku a ještě pár dní navíc

se s redakcí MobilManie loučí

Chameleon

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobb  |  30. 12. 2002 19:26

Ale no tak no tak.... nemas povinnost oznamit, ze mas podezreni na spachani trestneho cinu neopravneneho provozovani loterie atd. (dle §118a TZ), dokonce nikdo nema ani povinnost oznamit nebo prekazit kradez, kterou by vznikla skoda pod 5 000 000 Kc. (viz. §167 a §168 TZ). Takze az uvidis nekoho na ulici, jak krade novyho medveda s-kladu, tak muzes v klidu pochodovat dal, stejne jak s melounama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hajek Jiri  |  22. 12. 2002 15:49

Tedy pane Lutonsky, to by snad chtelo poradnou omluvu!!!

To ceho je ve Vasich diskuzich jako safranu a co by se melo vyvzovat zlatem, jsou prave nazory zasvecenych lidi!! Fuj takovy podraz
Bud ty IP adresy aspon castecne zverejnete (a bude mensi legrace) nebo nebonzujte jen nekoho!!Co je Vam do zalezitosti firmy??
Zlobim se na bolsevicke bonzactvi.
P.S. opustil jsem svou IP adresu, nejmenuji se Jirka a jetli neuznate chybu, klidne to zcenzurujte!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  22. 12. 2002 16:12

Za co byste chtěl omluvu? Nenapsal jsem, odkud dotyčný Chameleon je, kdo to je - a ani se na to nechystám. Vy se zlobíte na bonzáctví, které se přitom neuskutečnilo, mě zase velmi často připadá nevhodná kritika, kterou Chameleon rozdává na všechny strany (resp. jen na některé :) pod anonymním nickem. Je to trochu něco jiného než podávání insiderských informací, pod které se autor z různých důvodů nemůže podepsat.

Anonymní kritizování firem, které jsou vůči mně v jakémsi vztahu, je podle mého názoru hodně zbabělé. Když mám názor, tak si za ním přece stojím. A pokud jsem v pozici, kdy si takový názor nemohu dovolit publikovat, nedá se nic dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chameleon  |  23. 12. 2002 14:52

Marku,

já jsem velice rád, že k diskuzi na toto téma vůbec došlo, neboť by mne ani nenapadlo k tomutu tématu sám zavést řeč.

Samozřejmě, že velice dobře vím, že IP adresu sítě, ze které byl tento příspěvek poslán musíte vidět, ale to ještě stále nic nevypovídá o kredibilitě informace, ani o tom, kdo ji napsal nebo jak se zrovna dnes podepisuje. Myslím, že je potřeba dodat, že vůči Vám ani nijak svoji identitu příliš neskrývám i když bych asi mohl nebo měl. Pod mojím nebo pod mému nicku podobným nickem klidně může zítra přispívat kdejaká "Chamraď" a já to stejně nezměním. To ale zase velice dobře víte také vy.

Můj příspěvek do diskuze nechť však vždy posoudí až sám čtenář. To, že je tento konkrétní příspěvek anonymní totiž nic nemění na tom, že si za tímto názorem i nadále stojím. A to, že až zase tak úplně anonymní není - na rozdíl od celé řady dalších přispěvatelů v diskuzích - to také velice dobře vím a můžu Vás ujistit, že nejste sám, kdo mne pod tímto nickem zná osobně. Dokonce celá řada čtenářů jednoho z časopisů vydávaných v nakladatelství Computer Press mne jistě znala i osobně pod mým vlastním jménem.

Pokud však jde o to, zda si jsem také schopen obhájit své osobní kritické názory veřejně, tak to se musím ozvat. Tady se totiž naše názory tak trochu rozcházejí. Já si totiž své názory obhajuji byť pod svým civilním jménem a bez ohledu na to, z které IP adresy jsem se zrovna za uplynulých pár let kdy přihlásil. Můj názor se nikdy příliš neměnil, i když možná, že se tak trochu vyvíjel.

Ale anonymní kritika je něco zcela jiného, než vynášení důvěrných informací z firem, kde k nim může někdo mít, např. z titulu jím zastávané funkce, nějaký přístup.

Právě proto v mých příspěvcích nikdy nenaleznete žádnou důvěrnou informaci, která by Vás jistě jako žurnalistu mohla zajímat mnohem více, ale vždy a pouze jenom analýzu a osobní názor ke konkrétní problematice, která v oblasti telekomunikací je zrovna aktuální a o níž si myslím, že k ní mám co říct.

Pokud jde o Vámi kritizovanou "zbabělost" můžu zcela zodpovědně prohlásit, že to není žádný strach, ale že se mnohem spíše jedná o částečnou prevenci. Pokud bych chtěl totiž skutečně zůstat naprosto anonymní, myslím, že bych věděl jak mám postupovat.

Mně moje kritika vůči marketingové akci T-MOBILU jako "nemístná" nepřipadala a proto jsem ji uvedl.

Podotýkám, že stejně kritický bych mohl být vůči jakémukoliv jinému operátorovi, (ať již pevnému nebo mobilnímu) pokud by mi k tomu zadal konkrétní důvod.

Jediná výjimka by byla firma, která by mi patřila a kde bych si mohl o všem rozhodovat sám. Takou bohužel nemám. I zde však ještě platí výjimka a to je případ sebekritiky, kdy pokud se někdo sekne a ono se na to ještě ke všemu přijde, tak má nakonec alespoň zůstat frajerem a svojí chybu přiznat. Dělat ale z udělané chyby ctnost (jako tomu bylo v tomto případě), to mi zase až tak frajerské nepřipadá ... a proto jsem vyslovil svůj názor.

 

Howgh

Ch...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  20. 12. 2002 13:39

Tím, že se po vylosování ptají na nějakou stupidní otázku, vlastně obešli zákon a už z toho není loterie, ale vědomostí soutěž. Takže jim vlastne nic nehrozí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  20. 12. 2002 13:43

Jenže před položením vědomostní otázky zde bylo vylosování, takže všichni zúčastnění neměli stejnou šanci. Snad to T-Mobile domyslel ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Champion  |  20. 12. 2002 19:01

Já bych řekl, že to domysleli ... je to tak nějak na hraně zákona, i když jak jsem již napsal, slyšel jsem také pár právníků, kteří si povídali o tom, že oni by si souhlas s takovouhle akcí na svoje triko nevzali.


 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Champion  |  20. 12. 2002 19:28

Úplná pravidla jsou tady na http://www.melounysevali.cz/kompl_pravidla.phtml

Jejich právní výklad sice asi není až tak úplně košer a nejsou tedy přesně v souladu se zákonem o sázkách a loteriích (v něm je prvek náhody ve formě losování úplně zakázán - když jde o tak velké peníze a nejedná se o spotřebitelskou soutěž), ale upřímně řečeno ... kdo by tak dlouhá pravidla podrobně zkoumal, že?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-pino-  |  20. 12. 2002 00:21

nuda ... jsou to vydridusi ... muhehehehe ...

 

-pino-

 

ps: no kdo dneska neni ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  19. 12. 2002 21:19

Eurotel mění své názory často, možná si vzpomemete, jak na úsvitu mobilní komunikace odsuzoval dotování mobilních telefonů, že prý"zákazníci to nepreferují"(že by podobnost čistě náhodná?) a za pár měsíců vesele nabízel dotovaný Dancall za 999,- kč...tak se není co divit, konkurence dokáže divy a to je jedině dobře  !

PS:se zpětnou platností je cena za odeslané "melounové" sms ode dneška snížena na cenu dle tarifu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-td  |  19. 12. 2002 14:11

Nevim, kde to tvrzeni, ze lidi preferuji malou ale jistou vyhru prisli, ale po jejim precteni jsem si okamzite vzpomenul na odpoved sefa Sazky, kdyz se ho ptali, proc jsou vyhry ve Sportce cim dal vyssi. Proc nejsou radsi nizsi a nerozdeli se mezi vice lidi. Odpoved byla nasnade: Protoze mame overeno, ze drtivou vetsinu lidi mnohem vic laka moznost vyhrat velkou sumu nez malou s vetsi (o kolik? :) pravdepodobnosti.

Mozna na to prisli i ted v Eurotelu (protoze prece jen budu verit spise tvrzeni Sazky nez Eurotelu) a tvrzeni, ktere si pred tim vycucali z prstu a na ktere nikdo neskocil, ted strategii otocili a nabizeji par lidem horentni vyhry.

-td

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lhex  |  19. 12. 2002 10:12

Nebyly ty spotrebitelsky loterie pred casem zakazany? A davaji cast vytezku na ty dobrocinne umysly??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bagr  |  19. 12. 2002 10:04

"při které mezi všechny nové uživatele rozdělí až padesát milionů korun"...Hmm...koupil jsem otci GO sadu a mohl jsem si nechat ten "vyherni" kupon.Poslal jsem pozadavek na uvedene cislo a prisla odpoved: "Vase cislo je neplatne, protoze jiz bylo pouzito" (nebo tak neco v tomto smyslu).Tak jsem volal na GO-linku a jedine, co mohu udelat, je pisemna reklamace.Tak jsem zvedav, jak VELKY problem to pro ne bude a jak to vubec dopadne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mike_k  |  19. 12. 2002 10:38

Ale ten kupon se da udajne pouzit jen u simky se kterou byl zakoupen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bagr  |  19. 12. 2002 10:55

Tak jsem volal na infolinku a vyherni kupon je vazan na IMEI telefonu, ke kteremu byl prilozen.Ale v podminkach jsem to nikde napsany nevidel...asi sem slepej anebo.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mrotor  |  19. 12. 2002 15:33

Je to tam napsany - na webu. Neco takoveho jsem cekal, takze jsem hledal v pravidlech a na webu to info taky nasel. Je to pry vazane nejen na telefon, ale i na prilozenou SIM. Takze kdyz jsem to odpaloval tak jsem strcil "vanocni SIM" do jiz odblokovaneho "vanocniho" telefonu a kredit poslal na jedno pouzivane cislo. Velke napeti jak soutez dopadne aaaa byly to zamozrejme 3 kila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bagr  |  19. 12. 2002 15:50

Me rikal operator, ze s tou SIM je to jedno, ale ze to musi bejt telefon z vanocni sady.Tak nakonec ani sami nevi????To je ale bor...!!!!!
No to je ale trosku blby, kdyz je to JENOM na webu.A kdyz uz si dali praci s tak masivni reklamni kampani, tak tam ty "dulezity" pravidla a podminky taky mohli pribalit.No jsem zvedavej, jak to dopadne.Doufam, ze se nebudou odvolavat na to, ze "to preci bylo na webu".Ne kazdej ma pristup na net (a ja jako bych ho taky nemel ).No uvidime.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spy.man  |  19. 12. 2002 09:17

Ze zdroje z blízkosti T-mobilu jsem se dozvěděl informaci, že denně SMSkuje "na melouny" cca 20-30 tisíc lidí, byly už i dny, kdy to bylo dvojnásobek! A počet volajících má stoupající tendenci (hlavně o víkendech)!

TAKŽE MELOUNY SE OPRAVDU VALÍ - ale komu?????

P.S.: K rozuzlení stačí počet SMSkujících ponásobit 5 Kč/za každou melounovou SMS!!!

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Evžen  |  19. 12. 2002 10:03

Pablbe!

20.000 denně krát 5 je... hm... to je těžký, co? No, vem si kalkulačku a počítej...

Páni!

100.000! Denně! Fíha! To je zlodějna! Dostanou 100.000 a dají milión!

K soudu s nima, s hamižníkama!

Pověz mi, ty inteligente, kde jinde máš za pětikačku šanci 1:20.000 vyhrát milión... Prosím, jdu do toho.

Ale prvně se radši nauč počítat, než si budeš vyblívat mozek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:o)  |  19. 12. 2002 10:35

Težce hají T-Mobile, ale k ničemu :o) jeden člověk proti Sazce, ČTU, SOS, České televizi a mnoha desetisícům uživatelů velkolepé sítě T-MOBILE :o).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LJ  |  25. 12. 2002 14:54

Hehe, dobrý, hlavně že ty seš počtář největší. Tak počítej se mnou:

25 000 lidí x 20 sms (soutěží se o to, kdo těch sms myslím pošle nejvíc s heslem:) a 20 moc není, ale stejně) x 5kč původně nyní 1,50 za sms ...

původně 2 500 000 denně, nyní 750 000 denně...ale oni ti lidi taky můžou poslat průměrně fakt těch 100 sms a může jich být o víkendu 50 000 tj. 7 500 000kč za jeden vejkendovej den...to už stojí za to:)))...ale ono kolik budou mít z tý neplacený reklamy je mnohem víc, však stačí že o tom každej už musí vědět a kdyby se započítávaly náklady na TV reklamu tak stejně nic nevydělají, jen mají menší náklady a víc se o nich mluví a to jde, ne?:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MarBen  |  19. 12. 2002 08:56

Jestli to nebude tím, že Eurotel chytře využil kombinaci obou výše zmiňovaných způsobů. Takže nějakou změnou názoru bych se raději příliš neoháněl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor