Pozor na autoprolongaci, přijdete o možnost říct si o výhodnější nabídku

„Dne 20.08.2016 Vám automaticky prodlužujeme stávající výhody Vašeho tarifu se závazkem na 24 měsíců. Nemusíte nic řešit, vše zařídíme za Vás. Prodloužení závazku můžete do 20.08.2016 odmítnout.“

Tak může vypadat sdělení, které najdete na faktuře, když budete pozorní. Tedy pokud vám končí úvazek a máte u operátora nastavenou tzv. autoprolongaci – automatické prodloužení smlouvy. Možná si toho ani nejste vědomi, ale ve smlouvě to najdete. V každém případě vězte, že tohle se vyplatí prověřit.

Sleva není zadarmo

Jednak operátoři letos přišli s novými tarify a za druhé, jako věrný zákazník se stabilní útratou si můžete na oplátku za prodloužení smlouvy říct o slevu za to, že zachováte přízeň stávajícímu operátorovi.

Víte, co je to autoprolongace? Jedná se o automatické prodloužení smlouvy, kterou jste uzavřeli s operátorem, o stejnou...

Zveřejnil(a) Český telekomunikační úřad dne 10. červenec 2017

Na smluvní automatiku aktuálně upozorňuje i Český telekomunikační úřad (ČTÚ) a není divu, autoprolongace patří do sortimentu stížností, které úřad od spotřebitelů dostává. Operátor má nicméně povinnost informovat vás o možnosti smlouvu ukončit, a to nejpozději jeden měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy.

Tip: Jak vybrat levný chytrý telefon:

Diskuze (9) Další článek: Honor 8 Pro dorazil do Česka ve třetí barvě. Nyní si můžete pořídit matně černou

Témata článku: Operátoři, Hospodaření a finance, ČTÚ, Legislativa, Operátor, Úvazek, Přízeň, Auto, Povinnost, Pozor, Výhodná nabídka, Věrný zákazník, Automatické prodloužení, Smluvní automatika, Nový tarif, Tarif, Sortiment, Možnost, Účinnost, Smlouva, Prodloužení smlouvy, Sleva, Spotřebitel, Prodloužení, Uplynutí