Přehled: mobily s Bluetooth a rychlým GPRS

Diskuze čtenářů k článku

Budvar  |  03. 12. 2004 16:32

Mám 6310i a po počátečních peripetiích s kabelama mám od CPA za 690,- funkční a valím 5,5 kb/s stahování a upload sem nějak neměřil...  Není to nic extra ale na mobilní internet dobrý.Pomůžu si znatelně když přejdu na ten Siemens S55 co doporučuje ten článek? Další problém je s tím,že baterka nevydrží věčně a i když ten kabel co mám umí i nabíjet jak na potvoru 6310i zrovna ne  A ještě něco!!!!!!!! Nevíte prosím jak to rozjet ve windows 98? V XPéčkách mě to jede dobře,ale v 98 počítač nemůže najít nokiu:(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
camilo  |  08. 07. 2004 23:11

Mam s55 + bt msi + gprs od orange a bezi to v poho, nepada, pripajam sa na dedine.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PeTr  |  12. 07. 2004 12:47

smim se zeptat, jaky bt adapter pouzivate? oes ci plne class 1 6967?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
camilo  |  12. 07. 2004 18:13

Pouzivam bt adapter od msi btoes - http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=24777, tu na sk ma vysiel na 1100sk aj s dph, ma mensi dosah takze asi class 2. Fici s55 v poh na xp, ine som neskusal, len doma som ho rozbehal s ovladacmi dodavanymi na cd,najnovsie mi troska blbli, adapter bol v systray cerveny - tzn. zablokovany, ani za svet ho rozchodit,kdezto v praci kde mam tiez xpcka som skusil najnovsie ovladace a fici to v poho.pri starsich mi vobec neukazuje silu signalu, pri novych zase ano... :o| kdesi mam aj link na instalaciu, kuknem a hodim ho sem.


co sa tyka dosahu som ho doma neskusal, mam pocitac pod stolom, pri stene, takze nic moc, ale ked ho mam polozeny na stole tak fici v poho, ak ho dam dalej straca signal a spojenie sa prerusuje...tu na mobilmanii je dokonca clanok o instalacii tohoto btoes adapteru


povodne som chcel od msi tento, ale ho nemali - http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=23113 - tento je class 1


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Bukovansky  |  08. 07. 2004 18:17

Kdyz tam je SE P800/P900, aspon jeden z techto dvou (ac tedy je to celkem jedno, je to stejny HW akorat pod jinym krytem) by tam mohl byt, ne?


Ja mam ET DP2 + ETDN + USB BT Key a nemam problem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kenco  |  08. 07. 2004 13:19

S tym som nad mieru spokojny. Mam este aj P900, len nejako cez to nemozem rozbehat komunikaciu cez bluetoth... Na PC pouzivam soft od WIDCOMM. Neporadi niekto?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thomasso  |  08. 07. 2004 12:12

Nepiste sem, ze vam to ide perfektne rychlostou 5-6kB/s. To mi ide tiez v pripade ak stahuje, len jeden subor.

Skor mi napiste (ktori mate S45/ME45/S45i-ky), ze za aky cas sa vam zobrazi stranka http://mail.seznam.cz len text a potom za aky cas su tam vsetky obrazky. A potom este mi napiste, ze kym otvarate mail.seznam.cz, ci dokazate povedzme otvorit mobilmaniu!

(Mne otvara mail.seznam.cz za 4 minuty, mnohokrat aj 5. A kym to otvra, ine stranky nie som schopny otvorit. Browser vyhodi, ze stranku nenasiel.)

Dik!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  08. 07. 2004 13:33

Hm,tak teď sem to zkůšal,měl sem otevřené 2 okna,otevřel třetí - v něm ten mail od seznamu.Text se mi zobrazil za 12 sekund,komplet celá stránka aj s obrázkama za 33 sekund.Při stahování nějakých souborů mi to jede taky tak nějak 5-6 kB/s.


Mám S45 přes kabel a data nonstop.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MP  |  08. 07. 2004 16:11

Domnivan se, ze rychlost a "padani" GPRS u S/ME45 je velice zavisla ne verzi firmware. Podelte se jakou verzi pouzivate!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rex  |  08. 07. 2004 16:46

Ano, vezia firmwaru by ma tiez zaujimal u tych co tvrdia, ze maju slusnu rychlost a aj u tych co maju mizernu rychlost.
Mimochodom nemoze byt zadrhel v kombinacii:
IrDA + S45 + CS3/CS4?

Ak som pozorne cital, vsetci, ktori ste mali slusnu rychlost pouzivate kabel a nie IrDA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  08. 07. 2004 20:25

A jak zjistím jaký mám firmware ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rex  |  08. 07. 2004 21:47

Tak to je velmi jednoduche. Napisem krok po kroku:


1. Otvoris telefon.


2. Vyberies bateriu.


3. odstranis kryt uplne.


4. Chmatnes do ruky staru tupu pajkovacku a huraaa na telefon zistovat firmware


--------------------


No ale uz bez srandy. Napis *#06# a potom klikni "INFO"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  08. 07. 2004 21:49

V klidovem stavu zvolit *#06#, pak stisknout levou funkcni klavesu (je nad ni napsano "Info").
Verze Firmware je "SW-Version".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  09. 07. 2004 15:58

Takže verzi software mám 30.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phaeton_esc  |  08. 07. 2004 12:09

no ja mam nokii ngage+edn+msi bt key a beha to jak blesk(v mezich class 6)
predtim sem mel misto ngage s55 a byl to des..telefon se casto kousal a delal ruzny podivnosti. proste nokia a se jsou na gprs idealni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
T610  |  08. 07. 2004 11:39

T610 + ETDN + Bluetooth I-TEC usb key. Nemám co bych vytknul. Spokojenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rado  |  08. 07. 2004 09:52

To mi pôjde tak blbo to pripojenie aj keď budem v roamingu a dám si eurotel-cz ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  08. 07. 2004 09:11

Já mám ETDN. Celkem spokojenost, až na to je nešťastně řešený stojánek se mi ulomil a kabel drží gumičkama. A také počáteční dvojí reklamaci telefonu, neboť se mi spojení sekalo. Ale při reklamaci na nic nepřišli. Myslím,že je to chyba operátora. Jsem z Českých Budějovic a už je to lepší než dřív.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PPP  |  08. 07. 2004 08:59

A co Alcatel OT 535 ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nigol  |  08. 07. 2004 10:31

...nema BT aspon pokud vim ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PPP  |  08. 07. 2004 12:00

Omluva, opravdu nemá BT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MUF  |  08. 07. 2004 08:15

Co je rychlejsi, pripojeni mobilu k pocitaci pres infraport, nebo kabelem? Mam na mysli jestli  treba se prenos dat z infraportu do PC neni pomalejsi nez po kabelu. Jsem laik, tak proto se mozna tak (hloupe) ptam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MZ98  |  08. 07. 2004 08:53

Ve většině případů je to stejný (tj. 115200 bitů/s), někdy je ale  přenos přes IrDA výrazně pomalejší - to je případ siemensů x45

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MUF  |  08. 07. 2004 12:46

Aha, hmm, fajn

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 07. 2004 05:15

na S55 jede irda take pomalejinez kabel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Greg  |  08. 07. 2004 07:36

Zdravim,

chci si poridit PDA Acer n30 a k nemu nejaky mobil s bluetooth. Kvuli cene se rozhoduji mezi Siemensem S55 a Nokii 6310. Muzete mi nekdo napsat sve zkusenosti, nebo mi doporucit nektery z techto mobilu. Dekuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V7s [Fau Zibn es]  |  08. 07. 2004 09:38

Ja mam Palm TIT3 a k připojení na net používám N6310i a jsem plně spokojen. S S55 zkušenost nemam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josé  |  11. 07. 2004 16:42

stačí se podívat na tabulku a je to jasné...mám s55, používám s pda axim x5 (pres gprs via irda predevsim na icq ) a jsem naprosto spokojen...uvažovat o 6310 je s prominutím hloupé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mz98  |  08. 07. 2004 05:25

Podle mě je nejvýhodnější bluetoothová koupě bazarový SonyErik T68i - seženete ho za hubičku a class 8 má taky.
Jo a co se týká siemensů, rok jsem používal MT50tku a CS3/4 bez problému - samozřejmě ověřeno v servisním menu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  08. 07. 2004 08:37

presne tak, sam ho mam a muzu jen potvrdit. Navic ma velmi velmi slusnou vydrz (na mobil s barevnym displejem) a pri zapnutem bluetooth se zvysi spotreba jen nepatrne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
coolio  |  08. 07. 2004 05:11

Proc v seznamu neni Philips Fisio 820/825? Bluetooth ma a GPRS tridy 10 taky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Greg  |  08. 07. 2004 07:33

cau, nevim proc jej autor nezaradil do seznamu, ale ja osobne jsem mel moznost vyzkouset zhruba pred rokem jako modem k pc pres ntb s tarifem GPRS DataNonstop a narozdil od Siemense MT50 ktery bezne jede 5 az 6 kB/s, jel Philips max 4kb/s a to mnohdy ani to ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  08. 07. 2004 08:07

V přehledu jsou pouze současné telefony. Philips Fisio jsme neobjevili ani u jednoho z obchodů, odkud bereme ceny - už se neprodává.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neo  |  08. 07. 2004 12:09

datart

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  08. 07. 2004 18:01

Přesně tak, v Datartu na Novém Smíchově v Praze jej mají něco pod 3500,- Kč  ! Stačí se jen pořádně dívat kolem sebe .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  08. 07. 2004 18:29

Dívejte se na to prosím realisticky. My nemůžeme sledovat všechny obchody a zjišťovat, kde jsou ještě jaké výprodeje. Ceny čerpáme od několika prodejců, kteří jsou podle našeho názoru reprezentativní, protože jsou napojeni na hlavní distributory. Nemohu se hádat, že se telefon už nikde neprodává, vy ale po mně nemůžete chtít, abych věděl o skladových zásobách všech obchodů v České republice. Pořádně se dívat tady opravdu nestačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rex  |  08. 07. 2004 01:50

@Slavek Stastny: Prepac, naozaj som ta nechcel predbehnut. Ani som sa nesnazil byt prvy


Co sa ale N6230 tyka: EDGE jednoznacne vyhrava. Take nieco by som velmi rad mal aj ja ... ale preco to musi byt NOKIA ked ju tak nenavidim!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slavek.stastny  |  08. 07. 2004 00:48

Konecne perfektne zpracovany prehled, diky za nej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slavek.stastny  |  08. 07. 2004 00:55

kurna, rexi


mimochodem, muzu porovnat skoro vsechny nokie (osobne sem fakt zkusil) a nejradeji na data mam 6230 (s ostatnima se rychlosti neda srovnat) a u bratra beha C55 a to je asi srovnatelne rychle, vse na ETDN

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slavek.stastny  |  08. 07. 2004 00:48

Konecne perfektne zpracovany prehled, diky za nej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rex  |  08. 07. 2004 00:48

Ano, Siemens (minimalne S45-kova rada) MA problemy s CS3 a CS4. Momentalne bezim na Nokia 6310i (EUROTEL-SK) a je to neporovnatelne rychlejsie ako so Siemens S45. S55 som este zial nemal moznost odskusat.


Nahodou niekto iny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Topinka  |  08. 07. 2004 08:03

Mam S45 a musim rict, ze CS3 a 4 funguje slusne, prumerna rychlost prenosu okolo 68 kbps.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomikula  |  08. 07. 2004 09:48

Mam ME45 a jsem na 5-6 kB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 07. 2004 05:14

Me jede S55 i 10kB/s v kuse podle grafu Comm centra, vetsinou okolo 8 kB/s


Ale pada i bez CS/4 na Eurotelu CZ i TMo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fantomas  |  12. 07. 2004 09:28

Měl jsem S45-ku a ta běhala v pohodě. Potom jsem si ji přeflashoval na S45i (tedy verze oficiálně prodávaná pouze Eurotelem) a ta se sítí T-Mobilu nekomunikovala vůbec. Nyní mám S55 a vše je opět v pohodě (až na občasné výpadky). U Siemensů je spíš problém v tom, že potřebují dobrý signál, pak to teče jako blázen, ale když máte 3 a méně čárek, je to problém...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor