Překupník mobilů v reklamě T-Mobilu se nelíbí polské ambasádě

T-Mobile si naběhl s předvánočním reklamním spotem „Třída na běžkách“, v jehož ději polský překupník na česko-polské hranici vymění hlavnímu hrdinovi jeho mobil za jiný. Telefonu vzápětí praskne displej. „Reklamace“ však není možná, protože překupník převlečený za smrk, okamžitě zmizí. Tato zápletka vykreslující stereotypní české vnímání polských trhovců se nelíbí polské ambasádě. Velvyslanectví již podalo oficiální protest, ve kterém poukazuje na porušení reklamní etiky.

„Televizní reklama T-Mobilu byla pro mě nepříjemným překvapením. Důrazně protestuji proti takovýmto spojením, která zjednodušujícím a skandalizujícím způsobem prezentují Poláky,“ uvedla v dopise českému vedení telekomunikační firmy velvyslankyně Gražyna Bernatowiczová. S velvyslankyní se má nyní setkat generální ředitel T-Mobilu Milan Vašina. Operátor je prý připraven nechat problémový spot stáhnout z televizního vysílání a dalších kanálů.

Vedení operátora se brání, že reklama je myšlena s nadsázkou a znevažování Poláků nebylo jejím záměrem. Podle T-Mobilu uvedený spot využívá v tuzemsku oblíbený styl humoru a nepřekračuje právní ani etické normy. Operátor poukazuje na spot Slovenské sporiteľny z letošního léta, ve kterém Slováci vtipně poukazovali na některé typické vlastnosti Čechů. Případné stížnosti na reklamní spoty u nás posuzuje Rada pro reklamu, která se v posuzování etičnosti řídí kodexem reklamy. Dosud ale podobný případ řešit nemusila.

Diskuze (67) Další článek: Android v listopadu: pokles starších verzí ve prospěch KitKatu

Témata článku: , , , Polský trh, Pře, Polák, Kodex, Pol, T - Mobil, Podobný případ, Televizní reklama, MOBI, Milan Vašina, T Mobil, Mobil