Přenositelnost stále s chybami: jedno číslo v sítích dvou operátorů

Jeden za našich čtenářů nám poslal své podivné zkušenosti s přenositelností. Zpravidla příběhy čtenářů neuveřejňujeme, protože popisované skutečnosti jen těžko můžeme nějak ověřit. Tento nás však zaujal a po osobních zkušenostech s přenositelností čísel této příhodě věříme.

Čtenář se rozhodl přejít se svoji Go SIM kartou Eurotelu na předplacenou službu Vodafonu. Když dostal ve zlínské prodejně Vodafonu novou SIM kartu, rozhodl se ji ze zvědavosti hned vyzkoušet. Do sítě se samozřejmě ale nepřihlásil, karta ještě nebyla aktivní.

Včera ráno však dostal SMS zprávu, že bylo číslo Eurotelu uvolněno. Zkusmo vložil SIM kartu Vodafonu do telefonu a ten se kupodivu přihlásil do sítě. „Zavolal jsem na *77, abych zjistil, co to udělá. Karta se mi aktivovala a naskočil kredit 500 Kč,“ uvádí čtenář a pokračuje: „Jelikož jsem nevěděl, jak je to možné, že karta funguje a je přihlášená v síti, zavolal jsem z této Vodafone karty na infolinku 800777711. Operátorka byla v šoku více než já, protože číslo Eurotel v tu dobu ještě neuvolnil pro přenos. Řešila to se techniky a nakonec mi řekla, že je to opravdu unikátní, ale že se dovolám pouze k nim. Jenže mi to nedalo a tak jsem z této Vodafone karty hned zavolal přímo do vaší redakce a samozřejmě jsem se dovolal.“

V tu chvíli tedy fungovala Go karta Eurotelu se stejným číslem jako Vodafone karta. Karta Go byla ze strany Eruotelu připravena na přenesení čísla, ale k samotnému přenosu ještě nedošlo. Nová karta Vodafonu už přitom se stejným číslem fungovala.

„Vyzkoušel jsem další věc – poslat SMS z Vodafone karty na nějaké jiné číslo. Doručenka mi přišla na Go kartu,“ pokračuje příběh. „Příchozí hovory, SMS, doručenky mi chodí na Go kartu, ale volat a posílat zprávy mohu jak z karty Go Eurotelu tak z Vodafone karty. Vodafone mě má na infolince vedeného, jako by vše normálně fungovalo a bez problémů funguje i samoobsluha. Když na infolince řeknu, co se stalo, tak jsou udivení stejně jako já,“ uzavírá čtenář své vyprávění. Se dvěma aktivními SIM kartami různých operátorů a jedním společným číslem se může chlubit doposud.

Je tento případ ojedinělý nebo někdo máte stejnou zkušenost? Každopádně se ukazuje, že proces přenositelnosti nemají operátoři ani po více než dvou měsících provozu zcela „vyladěný“. Své vlastní zkušenosti s přenositelností můžete napsat do diskuse pod článkem.

Diskuze (17) Další článek: Šuškanda: Eurotel - po třetí minutě zdarma ještě dva měsíce

Témata článku: Sít, Operátor, Síť, Přenos, Číslo, Pře, Operátorka