Přenositelnost v praxi: volné minuty Eurotelu i zákazníkům konkurence

Diskuze čtenářů k článku

beer (novy)  |  04. 01. 2006 10:45

Našel jsem kdesi,že snad při přenosu tlf čísla zůstane zachována i "předvolba"- včetně všech technických potíží,které z tohoto faktu vyplývají.Patřím mezi zákazníky co si každý hovor hlídají,ale mám tarif s volnými minutami(Oskar) a tyto mně moje potřeby uspokojí.Nemusím tedy hlídat KAM volám.Ale ti,co si MUSÍ hlídat KAM volají,budou mít asi dost problém..pokud zůstanou přenesená čísla celá.Bude mít číslo třeba Oskarovo,ale u ET??Jiný peníz za volání!Podle těch úvah by se SNAD měla při volání zobrazit informace o přesměrování na aktuálního operátora-bez ohledu jak volané číslo vypadá.Docela se mně zdají tyto informace  pravděpodobné,poněvadž pokud by si museli lidé měnit vizitky atd byť i jenom kvůli změně "předčíslí",celá přenositelnost by podle mne ztrácela smysl.Jak to bude skutečně,nevím.Jsem ale strašně zvědav,co vymyslí .
Ještě k diskuzi o operátorech: Jsem u Oskara,kámoši mají ET a T-m.Dlouho jsem byl sám,ale začínají pomalu přecházet také k Oskarovi,většinou 50naplno.Někoho láká nabídka telefonů,jiného druh paušálu...Buďme rádi,že je víc operátorů s různými nabídkami,pokud si každý dokáže vybrat,je to jen dobře a je to jedno u koho,né?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Archaon  |  07. 12. 2005 23:20

Jo jasne vsichni hned pobezi k Oskarovi a potom hned na psychiatrii jako ja mam Oskara od ty doby co je v CR a to jenom proto ze byl nejlevnejsi. Jelikoz sem prazak, tak me nejaky pokryti absolutne nesere, problem je ale v tom, ze Oskar je dnes nejdrazsi operator na trhu a ja fakt nevim proc bych ho mel sponzorovat. Takze prvni vec co udelam v den, kdy se prenositelnost cisel stane realitou je prechod k Eurotelu nebo T-mobile. Je mi fakt uplne jedno kdo ma jaky super sluzby, portaly nebo bonusovy balicky, popravde me to absolutne nezajima, ja chci proste levne telefonovat a posilat SMS. Oskar ma super marketing a diky tomu si spoustu lamicek mysli buhvijak neni levnej (taky sem v tom zil a rikal si hahaha dementi co maj TMO nebo ET nez sem si porovnal ceniky a ten smich me presel). Pravda je ale nekde uplne jinde. Problem je v tom ze ma tak strasne malo tarifu, kdyz to srovnate treba s ETckem tak pochopite. Kazdej tarif je nastavenej tak, aby vyhovoval urcity cilovy skupine. Mene tarifu = mene optimalnich planu. Jednoducha matika a jelikoz z nejakyho absolutne nepochopitelnyho duvodu nema zadnej studentskej tarif tak u mne proste zkoncil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  07. 12. 2005 23:39

K čemu studentské tarify? Pro těch 5% populace? Je to sice třeba hezké gesto, ale pro operátora to nemá význam.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  07. 12. 2005 19:05

!  !  !  !  !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
206563366  |  06. 12. 2005 18:19

od května 2000 jsem pod tarifem u Oskara a také přecházím k ET. Nic zlého mi neudělal, na signál si nestěžuji, ale prostě mi konkurence nabízí lepší volbu. Nutnost upsání-se na dva roky kvůli max tarifu nevidím jako problém a potřebuji volat a ne si hlídat jestli volám do vlastní sítě nebo ne. Neřeším kdo je lepší nebo horší podle zde uplatňovaného měřítka, že Oskar je pro socky. Teď se můžete pustit i do mě .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  06. 12. 2005 22:23

No celkem legrační je, že jsi socku udělal sám ze sebe, když tvrdíš, že Osakr je pro socky a sám ho používáš A co se volání týče, právě teď začneš hlídat kam voláš - jestli do vlastní sítě či jinam. S Oskarem voláš kamkoli za stejné peníze. To vánoční volání u Eurotelu je fajn, ale pouze ve chvíli kdy máš jejich 3 nejvyšší tarify (celkem pálka ty měsíční pušály) jinak voláš v rámci vánočních volných min. jen do ET nebo do ČT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
206563366, 206563366  |  07. 12. 2005 17:48

Neřeším kdo je lepší nebo horší podle zde uplatňovaného měřítka, že Oskar je pro socky -  tohle přece neznamená, že se k tomuto způsobu rozlišení hlásím.
a při 2x400 volných minutách měsíčně skutečně nebudu řešit kam volá.....jedná o manželčin telefon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  07. 12. 2005 19:06

komu neni rady - tomu neni pomoci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Valmont (novy)  |  06. 12. 2005 11:20

Co bude se starým číslem třeba 603 změní se na 733 a pak můžu být třeba u Eurotelu? Takže vizitky stejně budu muset předělat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  06. 12. 2005 12:37

zmena puvodnich predvoleb 60X na 7X ma byt dokoncena az behem nekolika let, vizitky si tedy jiste budete muset udelat nove ale nemuse tak cinit hned od ledna 2006 i kdyz si cislo prenesete, zustane zatim stale stejne dokud neprijde nejaky plan hromadneho precislovani a nato si jiste jeste dlouho pockame.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  06. 12. 2005 11:18

ackoli jsem puvodne planoval jedno cislo Oskara prevest k ET (na ktery jsem nedal dopustit) tak ted to po pul roce volani s Oskarem vidim spis naopak, hodlam si prevest VSECHNA cisla od Eurotelu prave na Oskara (Vodafone).
Sam jsem si sluzby a jejich kvalitu a dostupnost vyzkousel dostatecne abych si mohl svobodne zvolit kdo mi dava vic :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jitka  |  06. 12. 2005 12:24

Mám mobil ET a druhý Oskara. Po 4 letech u Oskara ruším mé číslo a jdu k ET. K Oskarovi jsem měla téměř citový vztah, ale chování Vodafonu k zákazníkům nechápu. Začalo to změnou čerpání volných minut a propadnutí těch, které jsem měla už zaplacené, aniž by mě na tuto změnu kdokoliv upozornil...., prorazit přes jejich samoobsluhu a operátory (ke kterým se na čísle 800770077 nabídkou menu neprokoušete) při zadání inkasní platby 3 SIM karet z jednoho účtu mě stálo asi 2 dny a  20 hovorů na zákaznickou linku .... škoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  06. 12. 2005 12:35

no vidita, a pritom lze inkaso zridit pohodlne pres internet a bez volani. ja s operatorem mluvil jen jednou a zadani meho osobniho hesla nepovazuji za zadne prokousavani se, je to otazka par vterin :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  06. 12. 2005 13:26

doporucuju az se tam jednou konecne dovolate, velice, ale opravdu velice durazne je pozadata aby Vam to nejprve nabidlo moznots primeho prepojeni na operatora. V pripade opravdeneho pozadavku (ze nezatezujete operatory z blbostema) Vam to zaridi. Ja to mam vsude na OSK firemnych cislech, ale dost jsem se okolo toho narozciloval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
La Linea  |  08. 12. 2005 10:57

Zdravim, zkuste po ohlaseni se konversanta vytocit hned 52101 a budete rovnou u ziveho opa.. Cislo na infolinku je *077.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  06. 12. 2005 09:35

Zaslechl jsme ze tyto cislo se musi do asi 2008 precislovat, protoze dle EU je nemuzeme pouzivat??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  06. 12. 2005 12:44

Pravda to je snad az v roce 2010,a le budou precislovana prvni trojice cisla podle predem daneho kilce - je snad jiz ted znam - na cisla zacinajici 7.... precislovana budou vsechna cisla tedy i ta neprenesena....
Soucasna moznost prenaseni cisel bude i pro ne platit - neplati pro ne nejaka vyjimka.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan@atlas.cz  |  06. 12. 2005 13:16

znema prevolem 60x bude nejpozdeji do konce 2010. Kazdy operator ma jiz bloklou predvolbu na prechod. Tj. pro 608 plati 778.
.jan
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reakce  |  06. 12. 2005 17:00

To je zcela neověřený nesmysl.
Podobná úvaha existovala snad v době dávno před přenositelností čísle, kdy ČTÚ skutečně hodlalo změnit všechna stará čísla, ale vzhledem k tomu, že nikdo v evropské unii na žádném "vyklízení" starých číselných řad netrvá, tak nyní nic nebrání tomu, aby ČTÚ v číslovacím plánu opět prodloužilo lhůtu pro používání starých číselných předvoleb. Očekávám, že tak do konce roku 2020 se to bude prodlužovat, aby se potom časem opět začalo s vydáváním čísel pro negeografické mobilní služby s předvolbou 6xx.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hlinda  |  06. 12. 2005 08:04

Jaký je tedy poplatek za přenositelnost? 95Kč. To jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_ef_  |  06. 12. 2005 09:32

To je jen aktivace...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reakce  |  06. 12. 2005 16:54

Na poplatek placený zákazníky za přenesení čísla jsem také zvědavý, ale očekávám částku tak minimálně ve výši něco přes 1.600 Kč za jedno každé číslo, protože to je částka, kterou bude chtít údajně opouštěný operátor po novém přejímajícím operátorovi (kalkulace je stanovená podle aktuálního požadavku T-Mobile).
Pokud ovšem nevypukne nějaký ten spor mezi operátory o podmínkách propojení a nezasáhne již konečně Rada ČTÚ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lenny  |  07. 12. 2005 08:50

Z jakeho zdroje cerpate? Nebo je to spise pavlacovy zdroj?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fousekx  |  06. 12. 2005 07:22

Upisovat se nejakému operátorovi těsně před přenositelností, je blbost. Pokud chci využít dlouhé hovory do ET, tak si raděj koupím Go.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  06. 12. 2005 02:29

Hodně lidí ještě nepřešlo k Oskarovi, protože nechtěli přijít o své číslo (byť by se jim změnila třeba jen předvolba). Od 15. ledna se ale ukáže kolik lidí rádo dá ty tři stovky (nebo kolik to má být) za přepsání čísla k Oskarovi. Do konce roku Oskar posílí tak, že z toho budou mít t-mobajlácký manažeři ve svých růžových kalhotech hnědé pozadí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bocanek  |  06. 12. 2005 05:32

To je sice hezky napsaný...ale...k čemu mi jsou dobrý služby, když Oskar například u mě v práci nedokáže dodělat pokrytí za 5 let. Jen dodám, že jak Eurotel, tak i T-mobil mají na naší elektrárně svoje vysílače...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nebo  |  06. 12. 2005 07:02

souhlas. je zajímavé, kolik lidí si myslí, že jsou všichni jako oni, nebo je vse jednostranné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadMack  |  06. 12. 2005 07:36

Treba ja chci Oskara opustit a prejit prave k Eurotelu. Za prve mi vadi, ze ve chvili, kdy opustim Brno, tak kvalita signalu se vyrazne zhorsi a za druhe ted platim 1000 za 300 minut. Pokud Eurotel bude mit svou akci i po prenositelnosti cisel, proc nemit za 890 400 minut? M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  06. 12. 2005 08:38

Vase kratkozrakost me udivuje. Mate "az" na dva roky 400 volnych minut (prectete si poradne podminky teto akce) a po uplynuti teto doby zase mate pulku a stoji vas to porad 890Kc takze je opet oskar vyhodnejsi. A co se signalu tyka, mozna ze kdyby v okoli byl dostatecny pocet zakazniku, tak by oskar rad dodal BTS...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z  |  06. 12. 2005 08:53

On jenom je skoda, ze v dobe preosiltelnosti uz tady zadny Oskar nebude :(. No byl to dobry operator, stejne jako Paegas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sense  |  06. 12. 2005 08:54

"A co se signalu tyka, mozna ze kdyby v okoli byl dostatecny pocet zakazniku, tak by oskar rad dodal BTS..." Tak to jsi nemyslel vážně viď???  Tak tohle svědčí o tvém IQ a to bez toho, že bych tady chtěl někoho urážet. Já měl Oskara jen 1 rok a stačilo. Vyzkoušel jsem skoro všechny jeho služby, ale spokojenost nebyla moc velká. O signálu radši pomlčím. Já mám T-Mobile, ano souhlasím s těmi, co říkaj, že Paegas byl lepší. Ale na druhou stranu si nemůžu stěžovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda.net  |  06. 12. 2005 10:51

Ja mam 5 let Oskara a s prenositelnosti prechazim k ET, cenove na tom budu zhruba stejne, ET malicko drazsi, ale kvalitkou a mnozstvim sluzeb na tom budu rozhodne lip. Dalsi positivum vidim v Benefitech, takze hura k ET....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Henry  |  06. 12. 2005 11:21

No množství služeb má možná víc, ale nemá jednu službu, kvůli které musím k Oskarovi (teď potřebuju další tarif) a to měsíční limit (na hlavním čísle ne na tandemu). U Oskara to jde jednoduše, u ET to nejde
Takže zaměstnancům, které tak dobře osobně neznám, musím koupit Osrala (TM nemá v našem městě signál, takže ho ani neřeším), i když s ET máme Rámcovou smlouvu (měsíční útrata není vysoká cca 20 000 - 30 000).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PeterBlack  |  06. 12. 2005 11:37

Vždyť to tady bylo už někde napsáno, že pro velký zájem Eurotel příští rok zavede hlídání limitu na paušály, i firemní.
A i teď se dá zjistit pomocí SMS průběžný stav. Tak o co go?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadMack  |  06. 12. 2005 11:53

Ano, podminky jsem si nastudoval a proto vim, ze budu mit tyto minuty na 2 roky. Takze podepisu smlouvu na 24 mesicu, budu platit 890,- Kc za 400 volnych minut, po dvou letech mi skonci tato vyhoda i smlouva a ja opet muzu vyuzit aktualni vyhodnou nabidku jednoho z operatoru. Nevidim na tom nic KRATKOZRAKEHO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  06. 12. 2005 13:24

taky nad tym uvazuju, to ze ma OSK ted ty volne nimuty do blba, ale jen do sve site je mi nanic, potrebuju vesmes volat ruzne a nehlidat si kde muzu a kde ne. Jenze o vikendech zase ze znamyma a rodinou volam na 95% pres OSK a to mam za 150,- mesicne neomezene. A dale OSK buduje EDGE, ET na nej kasle, ikedz v PHA bych me za nizsi cenu UMTS. Take OSK me v posledni dobe kvalitne stve, nevim co a jak ale u ET. Takze se nemuzu rozhodonout, ale nejspis si rikam, ze ty vyhodne nabidky budou zase prodlouzene a pod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RHC  |  06. 12. 2005 15:51

Pristi rok bude dost vyznamny pro Oscara. Na strankach Vodafonu i Oscara jsou clanky o tom ze predstavenstvo schvalilo miliardove investice do technologického rustu. V prubehu pristiho roku se Vodafone technicky ma minimalne vyrovnat ostatnim operatorum. Ze zkusenosti z Anglie vim ze to pro ne neni zadny problem a mimochodem ta investice je v "eckach" ne v korunach )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  06. 12. 2005 11:17

Toto je pouze akčí nabídka Eurotelu. Zkoušel jste ji však třeba srovnat s podobnou nabídkou u Oskar Vodafone, kdy máte u 300 min za 1000 Kč neomezené volání na 9 měsíců do domácí sítě po provolání volných minut? Ani se nedopočítíte kolik volných minut by to vůbec mohlo být. Toto volání není na minuty nebo hodiny. Toto se počítá v týdnech a měsících. Jednoduše je to jednodušší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  06. 12. 2005 21:17

Elektrárna Tušimice?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lenny  |  06. 12. 2005 09:37

tak to budu asi jediny, ktery bude utikat od oskara - - a rad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  06. 12. 2005 10:16

A já k němu raději ani nepůjdu, abych nemusel utíkat. Zůstanu u svého Twistu a jsem spokojený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumeles  |  06. 12. 2005 12:56

ja myslel, ze twist se dava za trest

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor