Díky Ondro za info!Že je možné provést aktivaci na cizím zařízení bez nutnosti mít na vlastním zařízení aplikaci "Můj Vodafone" je dobrá zpráva. Za to mlžení se závazkem se omlouvám, ale zmatek tu přede mnou udělali už jiní a na web Vodafone v tomhle jasno rozhodně nedělá:
Na stránkách http://www.vodafone.cz/internet/mobilni-internet... ... s informacemi o tarifech vidím "Mobilní připojení 500 MB" za 89 Kč (původní cena 249 Kč, tj. 65%, ovšem s úvazkem 24 měšíců) nebo za 149 Kč bez úvazku (sleva 40%, bez udání časové platnosti slevy). A tento tarif je pouze pro samostatnou datovou SIM pro stávající tarifní zákazníky s minimální měsíčním plněním 249 Kč.
A ve své samoobsluze si žádný takový tarif objednat nemůžu.Čili datový dárek jsou vlastně data darovaná NAVÍC (nutno říci: štědrá porce dat navíc). Je však nutné k tomu mít určitý měsíční datový paušál/balíček v okamžiku aktivace jako základ (a očekávám, že ho patrně nebude možné měnit během doby trvání dárku, jinak by s ním mohl jít do pryč i dárek).No, asi si datový dárek odepřu. NECHCI PŘIJÍT O SOUČASNÝ DATOVÝ TARIF "Připojení na skok" (účtovaný po 0,06 Kč / kB podle skutečné spotřeby a ne po velkých balíčcích), který mi dost vyhovuje (útrata v jednotkách až nízkých desítkách korun za měsíc). Předpokládám, že po dárku (za který bych si musel připlatit), bych už tenhle tarif nezískal zpět. Na "hloupém" telefonu využívám data příležitostně, pro případ nouze (naléhavá kontrola / odeslání mailů, jízdní řády atd.) tohle stačí. Navíc data konzumuji pokud možno na záložním telefonu se SIM kartou virtuála, který nabízí také platbu podle spotřeby po kB, ale zároveň i rozumnější cenu 1 Kč za MB.Mimo téma:
Zdá se, že Vánoční nabídka Vodafone (jakkoli je sama o sobě štědrá) je poměrně komplikovaná a se spoustou dalších podmínek a háčků:
- jen pro smartphonisty
- jen s nainstalovanou aplikací Můj Vodafone místo jednoduché aktivace v některé Samoobsluze (do které mají přístup všichni)
- jen s vybranými datovými balíčky jako podkladem
- není na první pohled jasné, jak to funguje při aktivaci balíčku uprostřed zúčtovacího období a vzhledem k datu konce akce (dobíhání balíčku?) Marketingově je akce směrovaná na "vymetení" zákazníků se starými datovými paušály a hloupými telefony. , namlsání na velké objemy dat a získání datově závislých zákazníků (hurá na video a televizi v telefonu) a zátěžový test sítě. Mrzí mne, že Vodafone nedrží linii Oskara (ano, jsem zákazníkem 11 let) a nedává smysluplné a průhledné nabídky služeb, které jsou cenově výhodné i pro drobné zákazníky. Viz ukončení podpory tarifu "Připojení na skok" a zakonzervování jeho ceny na 0,06 Kč/kB - když samotná Oskarta, jako "virtuál" Vodafonu, dovede to samé za 0,001 Kč/kB resp. 1 Kč/MB).