Pravda, do oblasti spotřeby spadá relativně nové téma (aspoň v tomto segmentu trhu), obnovovací frekvence. Kdy se prosazuje "Adaptive Sync", tedy, že zařízení sníží obnovovací frekvenci vykreslení obrazu za sekundu (např. při zobrazení textu) oproti běžnému stavu (video, obecně měnící se obraz) či dokonce navýšení frekvence (hry, mám pocit, že se něco chlubí vyšší frekvencí než 60hz?), např. při hře, ale to je spíše opět marketing, než reálný přínos, nicméně s dopadem na výdrž, resp. spotřebu displeje. Čím vyšší obnovovací frekvence, tím vyšší spotřeba. Žádoucí je spíše možnost snižování v daných scénářích, ale bez viditelného dopadu pro uživatele.
Tedy opravuji svou prvotní premisu, že se tím nedá nic dělat, něco málo ano, ale primární spotřeba daná svítivostí je majoritní energetický dopad. Zde projevuje svou jedinou (pro uživatele) výhodu OLED displej, při zobrazení tmavé barvy se snižuje spotřeba, neb se prostě "nesvítí".