Průzkum: umí operátoři komunikovat pomocí e-mailu?

Diskuze čtenářů k článku

hhhhh  |  27. 02. 2005 19:13

Nic překvapivého - EuroTel a Telecom v "zadních" pozicích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
domorodec  |  25. 02. 2005 14:30

Nevím jak u ostatních, ale já co jsem posílal dva dotazy na email info@eurotel... v jednom týdnu ,tak jsem do 24h od odeslání dostal odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dastax  |  26. 02. 2005 09:17

ja taky
treba je to cely zkorumpovany  .......... ale kdo vi..mozny to je...moh by to ET zlepsit..........
ale kdyz si zadara zavolate na *11 bo *88 tak to mate lepsi........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumeles  |  25. 02. 2005 13:30

Ja si radsi priplatim za kvalitu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  25. 02. 2005 15:02

aha, takze mas linku HomeMini od Telecomu a volas celej den ve spicku na mobil at je to poradne drahy, zejo ?  trefa? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
andrei  |  25. 02. 2005 12:42

Ono zalezi na jakou adresu se ty emaily posilaji. Eurotel ma dve adresy: info@eurotel.cz nebo opoz@eurotel.cz a pokud posilam email na tu druhou adresu tak mi prijde odpoved zhruba tak do tydne.
Jinak co se tyce kvality odpovedi, tak je to nic moc. Oskar skoro nic nerekne, vic se toho dozvim, kdyz tam zavolam, jeho emaily jsou velice strohe a skoro nic noveho nereknou a u TMO-CZ nemam zkusenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  26. 02. 2005 14:25

Mně tedy Eurotel několikrát neodpověděl (myslím tak ve třetině případů), ale když odpověděl, bylo to zcela vyčerpávající a většinou mi napsali i spoustu informací na které jsem se ani neptal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R  |  25. 02. 2005 10:03

Nechapu jak Oskar mohl byt jako druhej v hodnoceni, kdyz nikde neuvadi svou emailovou adresu pro komunikaci. Uvadi jen postovni adresu a faxove cislo. Hlavne ze nuti lidi k samoobsluze na net. Ma to nejaky vykradeny v hlave ten Oskar. Rdaeji kdyby ho CTU zrusil a byl tu nekdo slusnejsi misto neho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  25. 02. 2005 10:26

Jsi trouba.
Z hlavni stranky se do casti "ptejte se" dostanes na 1 kliknuti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  25. 02. 2005 11:25

Ale všichni operátoři se podepisují jako Oskar

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baryj  |  25. 02. 2005 11:29

Možná - ale je to k ničemu. Kam napíšeš - na HELP DESK ? Pokládám průzkum za matoucí, ba přímo lživý ! Tedy minimálně informace o něm je nutně zavádějící !!!! Chybí podstatná informace - není přece důležité, na kolik e-mailů mi respondenti odpoví, ale zda a jak (kompetentně) jsou uspokojeny moje potřeby. Což z článku přímo nevyplývá - bohužel.
Příklad : před cca 1,5 rokem jsem řešil problém se zcizením SIM. Telefonicky o ničem, emailovou adresu reklamačního oddělení jsem z Oskara nevyrazil, stálo mne to dva doporučené dopisy (AHA!) a ani tak jsem z nich tu e-mailovou adresu nedostal. Prostě mi ji pověřená pracovnice nesdělila, byť jsem (i tento) požadavek přesně formuloval. Ač jsem svůj problém nakonec uspokojivě vyřešil (díky ochotě pracovnice na prodejně), stejně měla ta hmhm z reklamačního štěstí, že mi psala z cca 280 km vzdáleného města ! Jednak jsem od ní nedostal úplnou (vyčerpávající) informaci, jednak ze mne dělala ve své odpovědi ignoranta, neschopného přečíst si (pro mne nepodstatnou) info z netových stránek ....
Dnes je zřejmě tento konkrétní problém (dle diskusí na MM) řešen a priori jinak, snad jsem k tomu svou stížností i já napomohl - ale základní problém - že mailem ani ťuk - mi na duši zůstal. Takže POKUD má mít jakýkoliv průzkum argumentační váhu, měli bychom být seznámeni (aspoň orientačně) s použitou metodikou. Jinak mu jsem ochoten věřit pouze co do počtu pravděpodobnosti míry pravdivosti prohlášení našich politiků .... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  26. 02. 2005 14:21

"neschopného přečíst si (pro mne nepodstatnou) info z netových stránek ...."

No jo, kdo chce vyjít s Oskarem, musí pár hodin věnovat četbě jejich webu A ani pak není bezproblémovost zdaleka zajištěna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baryj  |  26. 02. 2005 20:15

Bezproblémovost ?
Jako hlavní problém vidím NEOCHOTU svého OPa sdělit e-mailovou adresu pro reklamace (oddělení, útvar či pracovník -ice). Mne uráží, když se mi obchodní partner schovává. Lhostejno, zda za úřední předpis či neosobní e-mailovou adresu. Chápu, že nejjednodušší je nastavit všeobecnou adresu (třeba info@oskarmobil.cz), ale potom stejně každý dotaz vyřizuje konkrétní člověk. Ten má své jméno a nepochybně i e-mail. Takže buď se za něj stydí a firma mu to umožní (jej tajit), nebo se firma za své lidi stydí a proto ..... NO FUJ ! Přece sdělení, kdo se mou záležitostí zabývá, je na stejné úrovni, jako sdělení, podle kterého paragrafu zákona je můj problém posuzován !
Takže zbývá ještě tato možnost: donuťme stěžovatele nepoužít e-mail, ale klasickou poštu. Schováme se při odpovědích za slova "oddělení reklamací" - kdyby si stěžoval, tak se (případně a možná i) omluvíme a ať si trhne .... Zaplatí na poplatcích podstatně víc, než za mailíka a to ho (možná) odradí otravovat s nějakou poblbanou reklamací .....
Omlouvám se tímto veřejně všem "obchodníkům" a vzkazuji jim - kdo se ozve, řídí se podle hesla o potrefené huse !
Tož zopakuji - a jaká je teda metodika použitá v hodnocení ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joan  |  25. 02. 2005 09:58

Zdravím  ,
za sebe  mohu říci, že já své dotazy formuluji zásadně písemně - emailem. Teda pokud záležitost nehoří, že .  A nejpozději do druhého dne mívám zpátky odpověď. Myslím si, že tak by to i mělo být  
Hezký den!
J.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  25. 02. 2005 12:28

to ja si zase radeji Eurotelu zavolam...  clecny i panove tam na mne jsou vzdy hodni :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  25. 02. 2005 09:37

Marku,  znate nemo mate moznost zjistit nejake podrobnosti o tom testu, jake byly dotazy a jake odpovedi operatoru ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bigboban  |  25. 02. 2005 06:56

Teda kdo tohle psal? To nemůžete napsat JASNĚ, na kolik dotazů vlastně ten Eurotel odpověděl. Takhle to fakt vypadá že na žádný a pak samozřejmě nechápu těch 71 bodů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 25. 02. 2005 09:50

Vždyť je to jasné a sám to dokazujete. Kdyby Eurotel neodpověděl na „žádný“ dotaz, bude samozřejmě uvedeno slovo „žádný“. Přesné výsledky bohužel nemáme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dawe  |  25. 02. 2005 14:39

Ještě k tomu článku, napsat, že T-Mobile byl první s x bodama, Oskar 2. ... a pak pod to hodit tabulku, která to akorát supluje (a dokonce ani nic nedoplňuje) si myslím, že není nikterak efektivní. Kdyby tam byla ta tabulka jedna a vní všichni a operátoři třeba zažluceni, bylo by to asi lepší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jezevec  |  26. 02. 2005 09:54

Je nějaký důvod, proč je metodika testu esoterická? Proč není součástí vyhodnocení, jaké to byly otázky, a na které z nich operátoři neodpověděli; případně jaká je hodnotící matice ERI?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vic  |  25. 02. 2005 01:29

Jak muze mit Eurotel 71 bodu, kdyz neodpovedel ani na jeden dotaz? Na kolik dotazu pak musely neodpovidat ty firmy, ktere maji mene bodu? Asi na 8 ze sedmi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Puskin  |  25. 02. 2005 02:07

To je asi mysleno, ze neodpovedel na VSECH 7 dotazu (cili odpovedel jenom na nektere), a ne ze NEODPOVEDEL na vsech 7 dotazu (cili ani na jeden)
Ta cestina je ale hezky jazyk...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iva  |  25. 02. 2005 00:49

15. - predposledni misto pro Cesky Telecom, hmmmm, tak tomu rikam slusny vysledek!!! To je pro Telecom urcite prekvapeni! Uz aby ho prodali, at tam ty pracanty nejaky zahranicni vlastnik nauci komunikaci se svymi klienty, a to nemyslim jenom emailovou....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  26. 02. 2005 14:14

Přesně tak. Viz má zkušenost:
http://www.mobilmania.cz/forum/SubChild.asp?Qst=96763&Main=64

Opravdu jsem nechápal, že se tohle může stát ve 21. století v tržním prostředí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iva  |  27. 02. 2005 00:49

Mas pravdu a plne s tebou soucitim, ze me totiz mluvi taky nedavna vlastni zkusenost, kdyz jsem volala na infolinku Telecomu. My musime mit pevnou linku kvuli babi, protoze nemuze mit mobil kvuli "budiku" na srdicku a ja mam navic od nich internet. Ted se mi tady neco rozhasilo v pripojeni na net, tak jsem volala na jejich special infolinku pres internet a mela jsem obavy, jestli jim spravne "odborne" svuj problem vysvetlim. Az na potreti mi to zvedla zenska, podle hlasu bych ji tipovala tak pres 50 a taky mi tvrdila, ze chyba neni u Telecomu, ale v mym compu a zacala se me vyptavat, kde jsem comp koupila a at se obratim na prodejce?!?!?!? Ja jsem neverila!?!?!? To se tam rovnou muzu na tu infolinku sednout taky a vsem lidem tam tvrdit, ze chyba neni v Telecomu, ale u nich!?!?!? Nakonec me prepojila na nejaky techniky a ti mi to pro jistotu nezvedli vubec... Na dalsi telefonovani tam nemam nervy....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  27. 02. 2005 10:54

No ono většinou je chyba v uživateli. Ale přístup "vždy je chyba v uživateli" je velmi špatný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr_D.  |  25. 02. 2005 00:09

Z tohoto článku krásně vyplívá opravdová kvalita (co se péče o zákazníky týče) mobilních operátorů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  25. 02. 2005 00:16

fajn, tak mi napis co presne se ti nelibilo kdyz jsi byl klientem Eurotelu, Oskara a T-Mobilu.  rad si to prectu, nebo je to zas jen hola veta do vetru ...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mario...  |  25. 02. 2005 02:15

No tak Tobě jde zas o to, aby se tu sešlo pár lidí, kteří budou nadávat každý na jiného operátora... Podle toho asi těžko zjistíš jejich kvalitu - ale tímto průzkumem určitě ano...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  25. 02. 2005 09:29

tak to vubec ne, o zadne hadky nemam zajem.
kdyz ale nekdo napise ze to presne odrazi pristup operatora k zakaznikum tak se vsemi musi mit nejake zkusenosti, kterymi muze zduvodnit ten souhlas s Oskarem na prvnim miste a Eurotelem na posledni.  takze mne jen zajimaji zkusenost tohoto jednoho uzivatele.  :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  25. 02. 2005 09:53

Oskar ale neni na prvnim miste

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  25. 02. 2005 12:25

jo jasne..  myslel jsem TMobile...  ale nakonec jsem napsal Oskar.
Mzna proto ze uz jsem z Oskara celej zblbnutej, vsude samej pupik... az se mi z toho chce zvracet.       

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  26. 02. 2005 14:01

Sice se neptáš mě, ale nedá mi to nic nenapsat.
U Oskara se mi především nelíbilo, když mi dekativoval kartu na pět dní při přechodu z předplacenky na paušál. Bratranci se stalo něco podobného.
Taky se mi nelíbilo viset na lince 10-30 minut před spojením s operátorem. Ono toho bylo hodně moc co se mi nelíbilo, ale nebudu tím unavovat...

Průzkum se však shoduje s mými zkušenostmi. Eurotel mi většinou odpověděl až když jsem ho po dvou dnech upomínal, v poslední době jsem posílal dva nepříjemné dotazy, neupomínal jsem, je to asi tři týdny a odpověď nepřišla ani na jeden dotaz (každý jsem posílal z jiné adresy).
Oskarovi jsem psal asi 2x a vždy odpověděl do 48 hodin (na stránkách píše, že odpoví do 48 hodin).
V tomhle se musím Oskara zastat, jeho podpora po emailu je lepší než u Eurotelu. Je fakt, že jsem tam neposílal tolik emailů, aby to byl statisticky hodnotný průzkum, ale i na tak malém množství byl rozdíl tak markatní, že pochybuju, že by šlo o náhodou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  27. 02. 2005 18:56

no, ono by nesdkodilo upresnit, jakze ze dotazy to byly.  ono totiz vyresit neco na pockani nelze, zvlast kdyz je potreba spolupracovat s jinym odd. .
 
pokud byste komunikoval pres eurotel linku (*11 nebo 800330011) nebo faxem (c. 267016733) mate odpoved garantovanou. nekdy to sice nelze ihned ale do 30 dni odpoved vzdy dostanete. kdyz se divam na nekolik ruznych materialu Eurotelu vzdy tady mam uvednou linku pro kontakt *11, nemam proto duvod pouzivat jiny komunikacni kanal....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  27. 02. 2005 19:21

Byl to dotaz na MAX tarify (ale ne ty co platí od února, ale ty co byly dříve pro vybrané zákazníky a o nichž většina běžných zákazníků nemělo potuchy). Pak na TOP MINI balíčky, které rovněž ET nabízel vybraným zákazníkům. A nakonec dotaz na Mobil+ speciál - také jen pro vybrané zákazníky. Zajímalo mne, kdo na tyto specialitky měl nárok. Je to víc než měsíc a odpověď nikde. Mohli alespoň napsal, že je to tajné nebo něco podobného. Žádná odpověď mi přijde úplně nejhorší řešení.

Další dotaz byl na Benefit u Tandem karty, nechápu, proč mi to nenapsali. Nedávno jsem to našel na webu, takže tuto informaci už nepotřebuji. Btw. hledání na webu Eurotelu je pěkný opruz, fulltextový vyhledávač funguje velmi pochybně.

Fax nemám a šlo o informaci (hlavně první případ), kterou by dle mého nevěděl ani ten nejlepší pracovník na *11, proto jsem se dotazoval emailem.

Složitější dotazy (nebo dotazy na něž chci mít podloženou odpověď v případě reklamce) posílám emailem, samozřejmě bych mohl posílat doporučený dopis nebo fax, ale to je dražší a náročnější na čas.

Jsem s ET spokojen tak na 90%. S Oskarem jsem byl spokojen tak na 20%. ET je dle mého nejlepší operátor, ale některé chyby (podlě mě zbytečné) mu zbytečně ubírají na dokonalosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  28. 02. 2005 17:24

aha...  tak to je tedy smutne ze na tyto dotazy nedokazali odpoved ihned... 
priste zkuste treba forum na MM nebo se zeptejte nektereho autorizovaneho dealera.
Eurotel sice sve zamestnance az tak moc neskoli (na *11 se obcas dozvite opravdu zajimave informace), ale dokumenty v Dealerskem centru jsou velmi srozumitelne a pomerne aktualni, takze dealer ma vsechny potrebne informace vzdy k dispozici  (resp. mel by mit, vyjimka potvrzuje pravidlo....).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  07. 03. 2005 22:17

No oni na ně neodpověděli vůbec. Je to už hodně přes měsíc a pokud se nemýlím, mají na odpověď měsíc. A z mé vlastní zkušenosti - pokud neodpoví do tří dnů, neodpoví vůbec. Opravdu nechápu, proč jsou na info@eurotel.cz tak neprofesionální

Autorizovaného dealera moc doporučit nemohu, sám jsem ho několik měsíců dělal. Změn je hrozně moc a dealeři mají často tolik práce, že ani nestíhají číst Dealerské servisy (a za ty prachy co berou je číst doma...).

Myslím, že mi nemohli uspokojivě odpovědět třeba na dotaz na MAX tarify (nemyslím ty co platí od února) a na to, podle kterého klíče byly nabízeny. Myslím, že to byla docela přísně tajená informace, nicméně mi mohli alespoň v tomto duchu odpovědět

Ono jsem na ně stejně neměl nárok, ale chtěl jsem to pro zajímavost vědět a tak jsem se zeptal (nicméně jsem moc nedoufal, že mi řeknou, jak to s nimi je).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
srandista  |  25. 02. 2005 09:47

A z Tvého příspěvku krásně vyplývá opravdová kvalita (co se týká znalostí) Tvého pravopisu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  25. 02. 2005 12:21

tak preklep se stane pri rychlem psani i v lepsich rodinach.  neverim ze tobe se to nikdy nestalo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  25. 02. 2005 12:38

Tak y/i je sakra preklep:o)
P.S.: vety v souveti se oddeluji carkami...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  25. 02. 2005 14:59

clovece ty se snad vrat do skoly a kontroluj deckam diktaty, tam muzes kontrolovat opravdu vsechno.  hele, a ze pisu bez diakritiky ti nevadi ..??  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  26. 02. 2005 14:06

Malé písmeno na začátku věty, za oslovením chybí čárka, další věta taky na začátku s malým písmenem. Já to vidím tak na 3-
Hlavně že si rozumíme ne? Někteří v diskusích sice píší pravopisně správně, ale jejich "myšlenkové" pochody někdy opravdu nechápu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr_D.  |  25. 02. 2005 13:44

Než začneš kritizovat, tak si uvědom svoje chyby. Ve 14-ti slové větě se sice moc chyb udělat nedá, ale ty jsi to dokázal.
Mám namysli tu tvoji báječnou stylistiku....

PS: Za tu hrubku se omlouvám, o půlnoci jde pravopis mírně stranou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  25. 02. 2005 14:59

Doporucuji mene cumet na mobily a vice studovat vyjmenovana slova...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  25. 02. 2005 11:47

Nemohu posoudit jine operatory, ale u T-M mi odpovedeli na vsechny mailu, co jsem poslal (5?). Ale chybka byla - 2x neslel mail odeslat z jejich stranek, a to jednou i nekolik dni po sobe. To vypliva, nebo spise vyplyva  pro mne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  25. 02. 2005 11:51

Jesteze jsem nehazel kamenem: ne mailu, ale maily, ne neslel, ale nesel! Uf. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr_D.  |  25. 02. 2005 13:36

Špatně jsem formuloval myšlenku. Správně jsem měl asi napsat, že článek, respektive průzkum krásně odráží kvalitu (co se péče o zákazníky týče) mobilních operátorů.
Napadá mě třeba příklad s infolinkou. Jen ať si uvědomí, jak dlouho majitelé Oskara musí čekat na infolince, než se dostanou k rozhovoru s operátorem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor