První značková prodejna Nokia na Moravě. E90 skladem!

V brněnské Olympii se otevírá moderní značkový obchod Nokia. Všechny modely jsou k prohlédnutí, důležité k vyzkoušení.

Po pražském Nokia Storu dnes Nokia otevře druhou značkovou prodejnu Nokia v české republice, první na Moravě. Stane se tak v 9:00 v novém křídle brněnského nákupního centra Olympia.

Pod vrcholem pyramidy

Abychom si vysvětlili, v čem je značkový obchod tak výjimečný, musíme si osvětlit hierarchii obchodní sítě finské značky. Na samém vrcholu stojí tzv. „Nokia Flagship Store“, tedy vlajkové lodi mezi obchody Nokia. Ty najdeme na 18 místech světa, na Českou republiku se nedostalo, nejbližší stojí (celkem pochopitelně) v Helsinkách a na Regent Street v Londýně. V těchto honosných a nanejvýš reprezentativních obchodech nenajdete jedinou maketu, vše je možné vyzkoušet, vše funguje tak, jak má, nejžhavější novinky jsou k vidění nejdříve právě zde.

Druhým stupněm je „Nokia Store“, což je případ právě Prahy a ode dneška i Brna. Menší je zde prodejní plocha (v Praze 120 m2, v Brně o něco méně), ne všechny telefony jsou „živé“, některé jsou nahrazeny maketou, stále však jde o prodejny, kde nekoupíte jiné produkty, než ty se značkou Nokia. Tato dvojice obchodů má prioritu před ostatními, což znamená, že jsou zde novinky ke koupi o jeden až dva týdny dříve, než kdekoli jinde. Na celém světě je několik stovek takových prodejen.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Nokia Store v brněnské Olympii ještě před otevřením

Dalším stupněm je „Nokia Store in Store“, tedy obchod v obchodě. To znamená, že má Nokia samostatné prodejní místo, prodejní pult v prodejně s ostatním zbožím. Následuje dalších několik stupňů pyramidy s postupně klesající prioritou a rostoucími počty. Prodejních míst z nejnižšího patra jsou na světě desetitisíce, Nokie prodávají mezi mnoha dalšími značkami a finského výrobce propagují jen několika letáčky.

Kompletní finská paleta na Moravě

Brněnský Nokia Store (a samozřejmě nejen on) má promyšlenou strukturu. Nejvíce na očích, hned u vchodu jsou dva nasvětlené stojany s nejžhavějšími novinkami, nebo akční nabídkou. Prostor za nimi a většinu prodejní plochy pak vyplňují čtyři tématicky rozdělené sekce.

  • Móda, životní styl, hudba (Scirocco, Luna a další)
  • Multimedia, internet, zábava (Nseries)
  • Práce (Eseries)
  • Produkty s jednoduchým ovládáním (řada Classic a třeba i 6110 Navigator)
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dvojice stojanů, kterých si všimnete ze všeho nejdříve • čtveřice tématicky rozdělených skupin modelů
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Každý z vystavených telefonů je možné vyzkoušet, dostupné jsou technické parametry i informace o ceně. Na hudbu zaměřené modely je možné otestovat jak se špičkovými sluchátky, tak i s dodávanými „špuntíky“. Vyzkoušet je možné okolo 40 modelů značky...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
...a ty, které nejsou k vyzkoušení si můžete alespoň prohlédnout ve formě makety na bočních stěnách prodejny. V této formě je zde vystavena kompletní výrobní paleta

Myslelo se i na umístění prodejny mezi ostatními. I když je v Olympii několik obchodů s elektronikou, Nokia je záměrně zařazena mezi módní oblečení a restaurace, čímž se snaží své zboží stylizovat jako prvek životního stylu.

Obchod bude žít nejen prodejem

Promoakce, promovikendy, autogramiady a další akce se budou konat v prostorách prodejny, fantazii se meze nekladou. Pro zákazníky je připraven proškolený personál, pro členy Clubu Nokia pak 5% sleva na telefony, 10% sleva na příslušenství. Když jsme se však zeptali na největší lákadlo pro zákazníky, dočkali jsme se následující odpovědi: „Asi to bude Nokia E90 Communicator. Na zahájení prodeje jich tu máme několik desítek.“ Máte zájem o nedostatkové zboží, které Nokia stále nestačí vyrábět? Vydejte se do Olympie.

Diskuze (36) Další článek: iPhone oficiálně: 3G bude!

Témata článku: Nokia, Nokia E90, Největší lákadlo, Proškolený personál, Olympie, Mora, Sklad, Prodej, Mor, Prodejna, Prodejní místo, Pro +, Prodejní plocha, Značková prodejna, Nedostatkové zboží