Psion končí v Symbianu, všechno kupuje Nokia

Diskuze čtenářů k článku

Kenika  |  09. 02. 2004 21:55

Nemáte někdo info, kdy u nás bude to samsungové věčko od Palmu? Stále čekám a stále marně:o) Dočkáme se ho i u nás?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oskar1  |  09. 02. 2004 12:44

To je fama .Sony bude pouzivat OS Palm, mam Treo a spokojenost. Konkurence je pokrok, ja chci mobil na praci, proto asi Palm, Nokia je pro mlade

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vt  |  09. 02. 2004 09:41

Rekl bych, ze to pro SonyEricsson neni vubec dobra zprava (Px00)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  09. 02. 2004 09:54

Myslím, že pro SE se zase tolik nezmění, jeho současné produkty se Symbianem si s Nokií příliš nekonkurují. Nokia má ale teď naprosto volnou ruku vůči Microsoftu - to je největší konkurent.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xd  |  09. 02. 2004 10:13

Co myslite je lepsi jako operacni system do mobilu Symbian nebo operacni system od Microsoftu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  09. 02. 2004 10:16

Jak pro koho. Pro práci bych si osobně vybral Microsoft, protože synchronizace a vůbec aplikace jako je adresář nebo kalendář jsou opravdu výborné. Symbian, zejména v Nokiích, je spíše multimediální systém, kde velkou roli hraje zábava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IvoM  |  09. 02. 2004 10:21

Bylo by pekne kdyby jste nezapomneli na Palm OS :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  09. 02. 2004 10:42

Spíš by bylo pěkné, kdyby na chytré telefony nezapomínal Palm. Treo je trochu jinde, to se dá měřit spíš s MDA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kylix  |  09. 02. 2004 12:07

Co si osobně myslíte o pravděpodobnosti, že vzhledem k nastale situaci Sony Ericsson kývne Palmu na nabidku implementovat do budoucna místo Sybianu systém PalmOS 6? Pripadně po nějakou dobu oboje?

Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V7s T|T3 RULEZ :)  |  09. 02. 2004 20:01

Myslím, že by to bylo SUPER Jelikož věřím na zázraky a Sony má s PalmOS velké zkušenosti ( Clié ) mám důvod se domnívat, že nás čeká slibná budoucnost ....


V7s

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří  |  11. 02. 2004 16:43

...dokud se ale Palm nestane skutečným OS, není se na co těšit !

Snad tak pro kategorii nejlevnějších

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zlababa  |  12. 02. 2004 00:20

Dokud budou po světě chodit lidi jako ty tak taky ne

Jsi akcionář MS a nebo úplnej blbec?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AiR  |  09. 02. 2004 12:10

uz jste mel nekdo v ruce telefon s Linuxem??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vt  |  09. 02. 2004 10:27

wokna mi staci v pc a ntb. u p900 mi Symbian vyhovuje vcelku.....vcetne synchronizace i  kalendare. Pravdou ovsem je, ze jsem telefon s windows nemel moznost vyzkouset...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xd  |  09. 02. 2004 10:32

Souhlasim s vami me slo jen o nazor jinych lidi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Uni  |  09. 02. 2004 10:28

Zalezi na tom, co od toho ocekavat. Jestli chcete mobil s rozsirenyma funkcema, tak symbian, jestli mobil s zmrvenyma winama z PDA, ktere jsou zmrvene winy z desktopu, tak Microsoft.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  09. 02. 2004 10:44

Můžete nějak popsat své zkušenosti se zařízením s Microsoft Smartphone? Nebo to píšete jen kvůli tomu, aby řeč nestála?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Uni  |  09. 02. 2004 11:22

Pred nekolika mesici jsem mel moznost kratkodobe pracovat s QTec smartphonem (dataphone, O2, SPV,apod.) a N7650. Pominuly HW a zamerim se na SW, tak od prvniho okamziku mi bylo jasne, ze Microsoft v tomto odvetvi ma jeste co vyvijet, jak jsem napsal vyse, naportovat PocketPC 2002 na polovicni a nedotiklovy  display neni ta spravna cesta. Osobne povazuji za prvni pouzitelny OS od Microsoftu asi az pristi verzi, tedy pravdepodobne .net, ktera snad bude prizpusobena na telefony. Nyni jsem uzivatelem N6600(symbian) a neni jedina vec, ktera by me mohla presvedcit o vyhodnosti MS. Snad jen "veckova" Motorola, ale to jen proto, ze to je "vecko", ale bohuzel s MS, takze tim pada.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
good  |  09. 02. 2004 13:38

Nemám sice zkušenosti se Smartphone, ale zato mam mnohe zkušenosti s WinCE, PocketPC nebo CE.NET. Z programátorskeho hlediska jsou tyto platformy téměř ekvivalentní, neboť jsou postavené na cca 15 let starém jádře a (velmi hrubým odhadem) 50 let starých programovacích paradigmatech. Z toho se dá usoudit, že Smartphone bude jen další přístroj s osvědčeným schématem.

Ale teď ke zkušenostem:
- systém WinCE a jeho reinkarnace je mnohem méně stabilní než Symbian. Standardní operace (jako např. odebrání programu) mi končí mnoha případech vytuhnutím systému,
- tvrdý reset používám velmi často,
- programování je oproti programování Symbianu peklo a snažím se to proto omezit na minimum (prostě to vychází draho),
- systém se vnitřně tváří jako totožný na PC, ale velmi často se vyskytne nějaká nedokumentovaná a naprosto nečekaná odlišnost = jak potom psát kvalitní programy, když samo API je špatně navržené?
- Bluetooth lze použít jen krátce po restartu, jinak dostávám chybovou hlášku "Málo paměti"
- synchronizace není bezproblémová, ActiveSync někdy dokáže dohnat k šílenství: mnohokrát se mi stalo, že se pokaždé při synchronizaci zdvojí položky v MS Outlook v kalendáři. Pokud pak člověk tráví několik hodin aby odstranil duplicity a při další synchronizaci se to stalo zase, něco se "snadnou synchronizací není v pořádu"
- synchronizace často možná až po tvrdém restartu.

Argument, že uživatele nezajímá, jaký je systém uvnitř, ale jak se to tváří navenek je nesmysl. Když si půjdu koupit auto, tak mi taky nezajímá jen jakou má barvu a jak se do toho pohodlně leze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  09. 02. 2004 14:03

no ...a pres to vsechno se da  +/- rict , ze ms s wince (+ruzne odrudy) na pda drti palmy...

obavam se, ze v telefonech to bude obdobny...sice ted na to vsichni nadavaj a asi jeste nejakej cas budou nadavat, ale za par let tu bude proste prevaha telefonu s ms.......mozna nokia pojede symbian, ale i tak to bude mit tezky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milovník Oskara  |  09. 02. 2004 20:49

Fakt nedrti.

Tuhle vysly cisla o celosvetovych prodejich a PALM platforma naprosto a jasne vede.

A to si tipnu, ze spousta lidi s OS4 vynechava OS5 a ceka na OS6. To bude teprve hukot! Ja k nim ostatne patrim taky.

Cus bus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  10. 02. 2004 00:54

1 - no taky sem nepsal o momentalnim stavu, to mas mozna pravdu, ale vicemene o trendu...at ctu jakejkoliv clanek na tohle tema, tak se bohuzel proste wince dere dopredeu a jeste nejakej cas a predezene palmy...

nechi tady vyvolavat "valku" kterej system je lepsi, o to vubec nejde, ale proste ms ma vetsi narusty prodeje nez palm a to predevsim diky podnikovy sfere...

2 - no, podle sebe soudim tebe, mozna ty nebo par tvejch znamejch, ale to nedelaj zasadni prodeje......vzdyt 5ka je tu neco pres rok, nebo tak neco, takze pochybyju ze budou lidi cekat na 6ku...mozna ted , kdyz se vi ze zanedlouho je tu 6ka...ale pred rokem o tom nebyla ani rec...a tak bys cekal donekonecna

...a to samy muzes rict o jakejkoliv verzich...kdo mel 3 cekal na 5 kdo ma 5 bude cekat na 7 atd, atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lister  |  09. 02. 2004 16:56

neni uz CE.NET zalozen primo na embedded .NET frameworku? Tzn.
ze programovani pro nej by se melo dost podobat J2ME?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spacer  |  09. 02. 2004 19:36

systém WinCE a jeho reinkarnace je mnohem méně stabilní než Symbian
no tvrdim opak praveze mi symbian padal na p800 som si kupil Qtek2020(~MDAII) a ten mi zatuhol asi iba raz (za 2,5mesiaca) pri neprogramatorskom pouzivani

programování je oproti programování Symbianu peklo a..
Uh?! pouzival som codewarrior na symbian a teraz robiom pre windows mobile 2003 a je to ako nebo a peklo rozdiel.
Visual studio 2003 a eVC++ver4 je super a ovela rychlejsie programujem ako na patlaniny nezrozumitelne od symbianu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
good  |  10. 02. 2004 08:12

Nemyslím, že by API pro Symbian byla patlanina. Uznávám, že jsou tam určité "programátorské výstřelky", ale rozhodně ne takové, jako u WinCE. Možná jsem jen nepochopil filozofii programování pro WinCE, ale nad určitými řešeními mi zůstává hlava stát. Dám několik příkladů, abych neplácal prázdnou rukou do vody:
- proč CStatic je control pro text a zároveň pro obrázek?
- proč se dialog navržený v Resource editoru po spuštění proporcionálně zvětší cca o 20% ?
- proč MS totálně nepochopil objektově orientovaný programovací styl, vždyť je mnohem jednodušší vyvolat virtuální metodu než systémem maker vytvářet message mapy?
- velké množství absolutních nesmyslů, které tu nebudu popisovat z důvodu úspory místa,
- pokud se rozsype ClassWizard, tak jsem v ****** jak pohádkový drak (a ClassWizard se rozsype každou chvíli)
- eVC často není často schopno přeložit ani to, co si samo vygenerovalo.
- takto bych mohl pokračovat velmi dlouho....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mike_k  |  09. 02. 2004 12:43

Rekl bych, ze to neni dobra zprava pro nikoho. Symbian byl perfektni system, ale ne diky Nokii. Desim se toho co s nim ti Finove provedou.



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor