Jejdamane Ty jsi dokonce i analizátor přes akciové trhy? Co lvastně víš o kaciovém trhu současnosti? Povídej To se pobavíme Určitě se budeš snažit vzbudit dojem, že cena akcií odpovídá výkonu konkrétní firmy
----
Proč by měla trápit Apple tržní kapitalizace? Trápí snad tahle zhovadilost neakciové, rodinné, nebo jiné firmy, které prostě nejsou akciovkami? NETRÁPÍ Kapitalizace sebe sama trápí jenom toho, kdo chce sám sebe něškomu prodat. Apple nechce sám sebe nikomu prodávat. Ach jo
----
Víš, i kdyby od zítra byla cena Akcií uměle stanovena na 1 USD, co myslíš, že se stane? Zavřou krám? Přestanou vyrábět iPhony a iPady? Nestane se nic. FIrmu Apple cena akcií vůbec nemusí vzrušovat. Cena akcií zajíma především obchodníky s akciemi a držitele akcií. A to jsou různí lidé po celém světě. Ne firma Apple.
----
Koukám také, že máš vlastní "teorii", proč Apple přišel s levnějším iPhonem Ulán Bátar ví o Apple víc, než půlka firmy Apple Čéče já obdivuji tvoje zarputilé přemýšlení na Apple, když tu firmu v podstatě nesnášíš a nezajímá tě a předpovídáš jí brzký konec Nezdá se ti to trochu postavené na hlavu?
----
Light verze uPhonu je zde především proto, že Apple mění filozofii přístupu ke starým modelům. Už nebudou na trhu dál starší modely, jak tomu bylo doposud. Apple vydá vždy novinku TOP a LIGHT současně a původní modely zcela ukončí. Takže už nebudou v prodeji starší iP4, iP4S, nebo iP5. Bude jen TOP model iP5S a levnější iP5C a nic jiného. To jsi netušil, že?
----
Tvé srovnání s BMW je ta největší kravina, jakou jsem kdy slyšel. Tržní podíl BMW je dlouhodobě konstantní, protože všichni ostatní vyrábějí auta stovky let. iPhone, nebo iPad, byly produkty, které byly krátce po svém uvedení v podstatě jediní na celém světě. To je jako kdyby BMW jako první vyrobilo auto. V prvních letech bude tedy podíl BMW samozřejmě 100%, protože nikdo jiný auta ještě neumí vyrábět. Ale jak se to budou učit i ostatní, budou lidé kupovat i jiné značky a podíl BMW jde logicky pruudce dolů. Nikoliv ale samotný prodej BMW. Ten je konstatní stejně, jako ten u Apple. Tržní podíl nic neříká, je to jen výřez koláče grafu penetrace konkrétního modelu na trhu. Co je podstatné, je počet prodaných kusů.
----
Takže to srovnej s reálnou konkurencí:
Apple prodá ročně v cenové kategorii 12-16000,- 100 milionů smartphonů.
Kolik jich prodá v této kategorii Nokia, LG, HTC, Samsung, Sony? Hm? Samsung je na pětině počtu Apple, ostatní mají čísla v řádu jednotek milionů Takže tuto část trhu jednoznačně ovládá Apple. A ten zbytek ho nezajímá, protože tam nic neprodává. Apple nevyrábí telefony za 2 tisíce Jsi vážně takovej BLB, že to pořád nechápeš?
----
Použiju-li tvé oblíbené BMW, je to jako kdyby BMW (Apple) vyrobil a prodal 10x víc aut, než Volvo, Mercedes a Audi dohromady (shodná cenová kategorie). Nicméně je pravdou, že takový Renault, nebo Peugeot prodává 10x víc aut, než BMW Snad ti to někdy dojde, moulo.