U Oskara GSM síť možná někomu mohla náhodně hodit hlášku" Chyba v odesílaní. SMS nelze odeslat ". Bylo to ale pouze po velice krátkou dobu, odhaduji tak max. 5 minut, kdy trvala maximální zátěžová špička. Desetisíce účastníků se pokoušeli odeslat SMS ve stejném okamžiku. Pokud se však zátěž rozložila, bylo již vše v pohodě. Součástí všech SMS center je server, který obsluhuje celkem dost velkou frontu zpráv, které tam mohou čekat na své postupné odeslání.
Během takové špičky není SMS centrum kapacitně schopno obsloužit žádného dalšího zákazníka. To samé bylo i u Eurotelu a T-Mobile, ale předpokládám, že to trvalo déle a tudíž neobsloužených zákazníků, tj. těch, kteří se nedostali ani do té pomyslné fronty na odeslání zprávy SMS centrem bylo podstatně víc než u Oskara a proto během hlasování podle mne vůbec ne "nečekaně" , ale naprosto logicky stoupl podíl Oskara na trhu až na oněch 20%.
Byl na hlasování lépe technicky připraven, nebo jinak - jeho necelé dva miliony zákazníků bylo technicky jednodušší zvládnout, než více než 4 miliony zákazníků u jeho konkurence.