Rychlý a drsný test pasty na poškrábaná sklíčka displejů

Diskuze čtenářů k článku

Migi  |  09. 02. 2010 17:07

resistive touch screen - displex ???????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karolla  |  14. 09. 2005 20:53

Měla sem na displeji asi pul mm hlubokou rejhu od klíčů (nově udělaný klíče).. silichrom (mimochodem doba trvanlivosti do 3.12.1987) pak jemnější leštící pasta na chrom a pod a nakonec zubní pasta.. po škrábanci ani památky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Norbert  |  25. 08. 2005 08:05

Já osobně poměrně úspěšně používám na vyleštění displeje telefonu Silichrom. je to sice leštící brusná pasta na chromované předměty ale u telefonu zvládne i hlubší škrábance. Poprvé jsem to "risknul" u sklíčka digitálek a nyní již několik let občasně vylepšuji displeje svých mobilů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubisek  |  24. 08. 2005 05:48

Já jsem to zkoušel před mnoha lety s Fizzem a fungovalo to skvěle. Třeba jí teď začali šidit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jezevec  |  24. 08. 2005 01:11

se dá koupit NOVÝ housing na většinu telefonů.
tak na co pasta na 165 kachlí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Henessy  |  24. 08. 2005 00:27

Vezměte kousek izolepy a olepte hrany displeje. Vemte sitol (dříve sidol), nalejte trochu na měkký hadřík a leštěte.Budete se divit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maly.vena  |  23. 08. 2005 23:00

Měl jsem N3510i a N6230 a vždycky jsem vyleštil plexi displeje zubní pastou Clinomin,je to bezva a nestojí 160 Kč a ještě vám zbyde na zuby))Chce to,aby byla pasta stále mokrá,jinak si ten displej odřete.Jde to i jinými pastami,ale nesmí mít mikrogranule!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  23. 08. 2005 20:58

...taky sem vul nalitnul a koupil si ji...fakt neodstranila ani ty nejjemnejsi skrabance...vyhozeny prachy to jsou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor leštič  |  23. 08. 2005 17:47

S leštěním různých umělých hmot mám dost profesionálních zkušeností z minulosti. Pokud je plexi/umělá hmota poškozena hlubokými škrábanci, jen leštění nepomůže. Napřed se musí přesmirkovat tzv. lapovacím papírem (je to superjemný smirek). Ten se ovšem dost těžko shání. Ve standardním železářství jsem se s ním nikdy nesetkal. Vyrábí se v různých hrubostech, a trochu připomíná škrtátko (to klasické) od sirek, ale je ještě mnohem jemnější. Po přesmirkování lapovacím papírem od nejhrubší k nejjemnější zrnitosti, až se vysmirkují hlubší rýhy, se může začít leštit. Zpočátku Silichromem, pak třeba Sidolem a nakonec "zelenou" leštící pastou, nebo i zubní pastou (u té je třeba vyzkoušet druh - ne všechny jsou vhodné). Leštit se musí v pokud možno bezprašných prostorách. Leštit se dá flanelem, filcem apod. Vhodné můžou být i různé ty měkké úklidové "hadříky", co se dnes prodávají, ale to jsem nezkoušel.
Jiný způsob je filcovou a hadrovou rotační leštičkou + leštící pasta. Ten dává velmi dobré výsledky, ale asi nebude pro všechny dostupný. Také je třeba být opatrný a leštit s citem, aby se umělá hmota nepálila.
Také existuje pasta na brýlové čočky. Mám ji, ale ještě jsem ji nezkoušel, takže nevím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  24. 08. 2005 08:59

Ano se vsim co jsi napsal souhlasim. Jen dodavam, ze na dolesteni misto zubni pasty lze pouzit neoxyd. Je to takova ruzova pasta a lze s ni vylestit plexi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chors  |  23. 08. 2005 17:03

Nedokázal by mi někdo poradit jestli má cenu pokusit se zahladit škrábanec nehtem na dotykovém dis. u SE P910i. Způsobil mi ji jeden známí kterému se zdálo pro jeden tah bezdůvodne používat tužku k tomu účelu určenou. Já teď nemám ani tušení jestli se dotykáč vůbec může nějak leštit natož ještě čím nemáte s tím někdo zkušenosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor leštič  |  23. 08. 2005 17:50

Myslím, že dotykový displej asi nevyleštíte. Tam už asi půjde o tvarovou deformaci - je to přece jen fólie. Pokud by to byl opravdu jen škrábanec (bez deformace rovinnosti), podívejte se na můj příspěvek. Leštění zdar!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wojta  |  23. 08. 2005 15:48

tak se taky připojuju,k těm, kteří tuto pastu vyzkoušeli, leštil jsem s ní displej na 7650tce a výsledek byl takový, že na místě rýh se vytvořily mapy a bylo to o dost horší než před tím ,stejný výsledek byl i na velmi jemně poškrábané S65...
Rozhodně nedoporučuji pokud si nechcete zničit displej!! Zubní pasta moc nepomáhá,ale aspoň si nezničíte displej.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X_X_X  |  23. 08. 2005 14:18

To se musi trochu umet. Nemam s tim problem.
Jen mi prijde ze tady nekdo zkousi si dokazat nejaky zazrak je to jen obycejna pasta. Ne nejaky zazrak. Tim ze do sklicka udelate ryhu tak na to muzete kapat cokoli a ryha nemuze zmizet. ryha je ryha. Muzete hi necim vyplnit a nebo to obrousit az na tu ryhu ale to pak zalezi jake to sklicko je atd.
Pripada mi to ponekud trapne asi jako kdyz nekdo naboura autem a pak vezme "zazracny pripravek" a zacne lestit plechy.
Ryha je nevratna vec. Navic je lepsi si na mobil davat pozor stejne jako treba na bryle.
Vubec jsem nepochopil jak auor uvazoval pri tom kdyz delal ryhu do mobilu. Jak by si pak vysvetlil ze ryha je pryc a nebo ze zustane. Proc zustala a proc je pryc? nechapu takove uvahy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vítek  |  23. 08. 2005 12:44

Je možné použít jakoukoli lešticí jemnou pastu na auta nebo na polyesterové laky.Čím hrubší jsou škrábance,tím hrubší musí být pasta.Leštění jakéhokoli materiálu je vlastně broušení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2005 11:02

Tak přímo na displeji mobilu to nemám testováno, ale na hrubé škrábance na plexi funguje skvěle Silichrom. Jen nechá matnější povrch, který je třeba následně doleštit zubní pastou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prodejce telefonů  |  23. 08. 2005 10:25

Displexem jde super vyleštit displej Siemense C35i a M35i. Jinak je pasta takříkajíc nanic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  23. 08. 2005 09:50

Displex pastu používám již několik let a nikdy jsem s ní neměl problém, vždy posloužila svému účelu. Tato bleskovka mi přijde dost stupidní, protože jestli si někdo myslí, že udělá na displej rýhu klíčem, nožem, sponkou a pak to vyleští pastou, tak.... nemám slov.
Je to na běžné škrábance, které se občas objeví při běžném používání. A z mých zkušeností to funguje velmi dobře.
Dá se použít i zubní pasta, ale když nejste opetrní, zaleze do spár okolo displeje a pak je problém ji odtamtud dostat. Displex je jaksi "jemnější" a toto u ní nehrozí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal_Sedlak  |  23. 08. 2005 10:15

Bleskovku jsem nazval "Rychlý a drsný test..." právě proto, že takový byl. K tomu patří tedy i ta rýha nožem. Co uživatel udělá, když mu telefon spadne na ostrý kámen a vytvoří se třeba podobný škrábanec? Začne přemýšlet o koupi pasty Displex. A proto jsem napsal, že k tomuto účelu pasta rozhodně stvořena není.

Co se týče kancelářských sponek a klíčů, myslím, že jde o naprosto běžné poškození.

A co je nedůležitější: k Displexu jsou často uváděny věty jako "Malý zázrak chemického průmyslu. Zaručeně odstraní všechny škrábance a zamlžení plastových sklíček displejů. Dokonce lze odleštit i hlubší vrypy!". Nepřijdou vám spíše ony "stupidní", jak jste ráčil počastovat i mou bleskovku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  23. 08. 2005 10:50

Budiž, vezmeme možnost, že budete mít telefon v kapse s klíčemi, nebo s drobnými. Pochybuju, že by se vám povedlo udělat škrábanec, resp. rýhu, jako když klíč vezmete a úmyslně s ním uděláte rýhu do displeje. Displej se v kapse s největší pravděpodobností poškrábe, ale ne tak, jako když ho poškrábate úmyslně.
Displex bez problémů vyčistí "vlasové" škrábance a nikdy jsem něměl problém ani se silnějšími, ale přijde mi opravdu dost divné, žě se podivujete nad tím, že nevyčistí rýhu od klíčů nebo dokonce od nože. Nebo to snad zcela běžně věříte marketingové blamáži firem, která se na nás dnes a denně valí z médií? Bíla bělejší, volání levnější, nulová akontace a podobné voloviny...
Na v článku popisované škrábance byste potřeboval brusku, ne pastu a hadřík...
Jinak samozřejmě nic ve zlém...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal_Sedlak  |  23. 08. 2005 11:00

No právěže nevěřím. Proto takové skeptické hodnocení pasty. Nad tím, že pasta žádnou větší rýhu nevyhladí se nepodivuji. Prostě konstatuji, že není taková, jak ji firmy prezentují. A opravdu tu šlo především o to, aby si zákazníci nemysleli, že pastou odstraní "naprosto vše".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  23. 08. 2005 12:04

Jasně, z tohoto pohledu máte samozřejmě pravdu. Jen to jen další marketingová masírka a nadhodnocené vlastnosti produktu, což je dneska zcela běžné...
Ale mě osobně článek tak nevyzněl, pochopil jsem ho zcela jinak. Spíš jako údiv nad tím, že to nefunguje. Nevím k čemu přesně to přirovnat. Asi opravdu k tomu procesoru a jadernému reaktoru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mates III  |  23. 08. 2005 09:13

Já sem si tuhle pastu koupil na t630,nejen,že škrábance neodstranila,ale dokonce i nějaké menší přibyly

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alex  |  23. 08. 2005 09:59

Pastu jsem si koupil asi za 200 a vyzkoušena byla na Nokii 6600, Sony Ericssonu K700i a T630. Na žádném z telefonů škrábance neodstranila a na K700i byl výsledek dokonce takový, že jsem ho radši prodal. Jediné co pasta udělá je že pokud je sklíčko zašedlé, tak ho vyleští a je je pak víc čiré. Ale škrábance rozhodně neodstraní, spíš prohloubí. Rozhodně nedoporučuju !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dussan  |  23. 08. 2005 09:04

Já jsem dal na radu jednoho chytrého člověka a použil jsem Tempoleštěnku na staré autolaky. Tuším že to vyrábí už hooodně dloho Druchema. A řeknu vám, že lepší výsledek jsem nedocílil s ničím jiným. Nejdřív jsem to zkusil na své staré Moto d520 a nakonec na ostro na 6310i a 6610. Výsledek byl naprosto perfektní, včetně větších škrábanců. Sice to chce trpělivost ale budete spokojeni. Navíc se mi zdá že ty displeje teď vydrží o něco více než předtím. Nový telefon byl poškrábaný téměř okamžitě a těď drží oba už přes půl roku.
Hodně zdaru a dejte mi pak vědět jestli byla má rada něco platná. :o)
Dussan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AAA  |  23. 08. 2005 09:15

Vzhledem k tomu, ze si perfektne poradi se skrabanci na metalize, predpokladam ze plexisklo pro ni fakt nebude problem.
Navic za stovku dostanete tak 10x vetsi tubu nez tohle prdnuti :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m0rph  |  23. 08. 2005 09:43

co za 100 - za 60,-  většinou na aralkách
 
jinak leští super. displex - komerční shit, kterej to spis skrabe.. musi se s tim umet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vilda  |  23. 08. 2005 08:55

Nejlepší je Tempo na starý laky..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dussan  |  23. 08. 2005 09:05

LOL tak to je mazec....ja to pořád říkám, že existuje telepatie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
duxford  |  23. 08. 2005 13:30

Vzal jsi mi to z pusy. Taky jsem to sem chtel napsat.
Tempo je super a funguje i na poskrabane bryle, ale nepouzivejte to na bryle s antireflexem, nebo zabarvenim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tlumex  |  23. 08. 2005 08:35

at porovnavam jak porovnavam ja takhle podrapany to moc nezabralo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  23. 08. 2005 08:24

na tohle fznguje spolehlive zubní pasta s mikrigranulemi ketra menší škrábance na skličku vybrousi a je to skoro jak novy, ty ryhy co byly v testu na tom Samsungu už nikdo nesrovna, oprvait lze jen menší ryhy-vyzkoušeno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej K  |  23. 08. 2005 08:21

Myslím, že Displex smysl má - jen záleží na tom, na jaký materiál ho použijete. Svoji starou N6210 jsem vyleštil pěkně, novou N6230i ještě nebylo třeba, svoje sportovní hodně drsně poškrábaný hodinky Casio to vyleštilo neskutečně dobře, u švagrový na hodinkách to skoro nezabralo (tvrdé sklo - po zásahu se jen víc leskne a škrabánce nejsou vidět z dálky). Můj závěr - pasta funguje a funguje místy opravdu hodně dobře, jen prostě nesedne na každý materiál. V nevýhodě jsou myslím tvrdší a skleněná sklíčka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  23. 08. 2005 07:49

Odedávna vše s umělých hmot i kovů leštím Sidolem.Je super a za mnohem míň peněz a mnohem větší množství-láhev.Výsledek bombastický.
Přeji úspěšné leštění a málo statické elektřiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pistolnik  |  02. 09. 2005 20:32

Sidol je fakt super , používám ho i na hodinky a svojí zbírku nábojů ( mosaz , ocel ) a kámoš ho používá na mince . 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sir-d  |  23. 08. 2005 07:04

chtěl jsem si s tím vyhladit displey na SieC45 a MotoV500 a suma sumárum mimo vyleštění z toho nic nebylo. Škrábance byly vidět a vyleštěný displej se časem zašpinil. Nedoporučuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  23. 08. 2005 02:41

Uz asi pred 4 roky jsem zjistil, ze co se tyce vylesteni displayu se da pouzit veta, kterou rikaji tucnaci z Madakaskaru:"To je na prd!" Nicmene se mi Displex osvedcil na lestetni Swatchek (protoze na ne se da tlacit) a jednou jsem diky nemu zachranil data z pekelne poskrabaneho CD, ktere bylo naprosto necitelne. No a Displex z nej udelal temer necitelne. :) Jinak si myslim, ze by (jak tady nekdo rikal) zubni pasta udelala stejnou sluzbu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
filda  |  23. 08. 2005 00:52

Ta pasta je vpoho používám ji na mé 6600 na jemné škrábance od klíčů atd a né takové rýhy a funguje ůplně skvěle

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  23. 08. 2005 08:11

ahoj fildo ja mam taky 6600 a uvazuju o displexu jelikoz mam par flasovejch skrabancu a takovy jakoby,a ty vlasovy skrabance kdyz se prezne podivam tak rozmlzujou v tom miste obraz.Tak jestli my muzes odepsat jestli ta pasta nedela ty mapy jak tady pisou jiny a pokud jo tak jak asi vypadaj nejsou takovy duhovy jakoby masny.Napis my na mirek6600@centrum.cz diky za odepsani predem ale ty reakce tady me odrazujou pred lestenim displexem to radsi tam budu myt ty skrabance.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kopeček  |  23. 08. 2005 16:14

Čistil jsem s Displexem jednu 6600 a po chvíli se začali objevovat mapy. Tak jsem to drhnul, co to dalo a po zahřátí usilovným třením + Displex ty mapy zmizely i s jedním velkým škrábancem a i s logem Nokia nahoře (stejně tu firmu nemám rád ). Takže to jde, jen se to musí umět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Megaloman  |  23. 08. 2005 00:47

Takéto drahé komerčné prípravky sú naozaj sprostosť a nikdy by som si také veci nekupoval. Už roky používam na leštenie takýchto vecí ako mobily vrátane opravy cédečiek matné hrubozrné zubné pasty. Nie je mojim zámerom robiť reklamu jednej zubnej paste, ale ak máte doma Signal Family, vyskúšajte ju a redakcia nech to porovná s Displexom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kujon  |  23. 08. 2005 03:13

Né hrubozrné, ale jemnozrné ;) A samozřejmě bez granulek, ty ten display poškrábou ještě víc.. A jinak - já na to používám z. pastu už přes rok a nemůžu si stěžovat. Pravda, mapy to udělá, ale jak již bylo ve článku napsáno - je to lepší než jakýkoliv škrábanec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  23. 08. 2005 08:06

Chce to pouzit i vodu, osvedcil se kosmeticky tampon, namoceny ve vode s troskou zubni pasty, idealni je pokud je mozne kryt sundat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  23. 08. 2005 08:04

Presne tak, pouzil jsem take zubni pastu, velice uspesne a to za nejakych 30kc i na zuby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
magnum  |  23. 08. 2005 08:16

Mám stejnou zkušenost - zubní pasta ,Siemens,vlasové škrábance zmizí,hlubší vrypy silně zjemní.Doporučuje 6 z 5ti stomatologů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aladin  |  23. 08. 2005 00:19

Mam podobnou zkusenost, u jednoho Siemensu dokonce tahle pasta tak poskodila sklicko onemi mapami, ze nezbylo nez koupit novy kryt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenda15  |  23. 08. 2005 00:26

Presne tuhle pastu jsem si koupil a lituju ne jenom ze jsem mel navic dalsi slabe sramy ale take to pustilo na to sko nakou vrstvu takze se mi zhorsilo cteni.... mam mpx200 a cast displeje je jako u sx1.... nedoporucuju lepsi chodit se skrabancema nez to co ta pasta udelala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zwick  |  23. 08. 2005 00:16

Hh, na tokový rýhy ta pasta určitě není. To není poškrábaný, ale vyrytý. Čtvrt milimetru hlubokou rýhu to fakty nezamaskuje. To je jako kdyby jste testovali teplovodivou pastu u procesoru. Pasta nemá moc účinky při převodu tepla z jaderného bloku k chladícímu okruhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor