Přečetl jsem si včerejší článek o novém modelu zařízení BlackBerry 9000 Bold. Jeho autor má pravdu, je to asi skutečný manažerův sen, opravdová mobilní kancelář. E-maily chodí rychlostí blesku, ergonomie přístroje je skvěle propracovaná – radost s ním pracovat.

Na pohled pěkný, funkčně vybavený, ale v pozadí číhá hrůza
Manažerův sen má ale i své stinné stránky pro podřízené dotyčného manažera. Když se BlackBerry spojí s určitými pracovními typy, jeden by zaplakal. Odpovědi na e-maily lze očekávat v řádu minut, často i rychleji.
Zvolit správnou stranu
Ať napíšete kdy napíšete, jistotu, že dotyčný neodpoví, máte jen v případě, kdy sedí v letadle nebo je v některé z intimních situací. Jinak je online naprosto všude: na poradách, v taxíku... nikdy není klid. Zvlášť když stejnou rychlost šéf očekává i od vás. Nemá smysl nechávat nepříjemné zprávy na páteční odpoledne, stejně si je přečte a odpoví.
BlackBerry – tedy alespoň starší verze – navíc nemají úplně dokonalý převod kancelářských formátů. Takže šéf si neprohlédne vaši desetimegabajtovou tabulku, kterou si vyžádal. Je ale samozřejmě zvědavý, takže se hned zeptá, a detaily mu musíte popsat ještě zvlášť v textu zprávy.
U dlouhých e-mailů zobrazených na malém displeji zase klesá pozornost. Takže po několika odstavcích už nemusíte psát nic závažného, stejně si toho nevšimne.
BlackBerry je zkrátka skvělé zařízení, ale často jen v případě, kdy jste na té správné straně.