SMS zprávy a Eurotel Cell Broadcast pomáhají informovat obyvatele, výtěžek z SMS Chatu o povodních získá Český červený kříž
Praha, 16. srpna 2002 - Společnost Eurotel Praha, spol. s r. o. připravila ve spolupráci s krizovými centry a magistráty měst několik služeb, které zjednodušují informovanost a komunikaci s obyvateli míst postižených povodněmi.
Ve spolupráci s Magistrátem hlavního města Prahy posílá Eurotel všem svým zákazníkům v Praze a okolí pravidelné informační SMS. Do dnešního dne obdrželi tři zprávy: první obsahovala telefonní čísla na tísňové linky pro povodně, druhá výzvu, aby se evakuovaní občané vraceli do svých domovů až po konzultaci s místními úřady, a zatím poslední SMS zpráva žádala motoristy, aby svá vozidla nechali raději doma. Eurotel počítá se spoluprací s magistrátem i nadále. SMS zprávy jsou zdarma.
Informace o telefonních číslech na tísňové povodňové linky se zobrazují na displejích mobilních telefonů všech zákazníků Eurotelu, kteří se pohybují v oblastech nejvíce postižených povodněmi. Jedná se o města Praha, Ústí nad Labem, Děčín, Litoměřice, Mělník, Kralupy nad Vltavou a Znojmo. Díky službě Eurotel Cell Info, která umožňuje vysílat krátké zprávy na mobilní telefony Eurotel, se zobrazují telefonní čísla na povodňové linky na displeji v okamžiku, kdy se přístroj vyskytne v oblasti povodní. Příjem Eurotel Cell Info zpráv je pro uživatele mobilních telefonů v síti Eurotel zdarma a aktivace či deaktivace služby je snadno proveditelná prostřednictvím menu mobilního telefonu.
Další služba, která pomáhá obětem záplav, je SMS Chat o povodních. SMS Chat funguje na stejném principu jako na internetu. Každý účastník může pod přezdívkou vstupovat do chatovacích místností a „povídat“ si prostřednictvím SMS zpráv se skupinou lidí, kteří chtějí diskutovat o povodních a vzájemně si vyměňovat informace. Zasílané SMS zprávy s jednotlivými příspěvky do diskuse se zobrazují všem účastníkům přímo na displeji mobilního telefonu. Služba je zpoplatněna, ale veškerý výtěžek, kteří zákazníci Eurotelu utratí za používání této služby, bude věnován na konto Českého červeného kříže.
Ovládání služby SMS Chat je stejné jako u služby Eurotel InfoText, kdy SMS zpráva s příslušným klíčovým slovem se zašle na číslo 999 666. Nejprve je nutné zaregistrovat si přezdívku, pod kterou bude zákazník v chatu vystupovat, proto odešle SMS zprávu ve tvaru CHAT ALIAS přezdívka na číslo 999666 a následně se zaregistruje do chatovací místnosti o povodních v Praze odesláním SMS ve tvaru CHAT RGS VODAPHA na číslo 999666. Pro zaslání vašeho příspěvku do skupiny napíšete SMS ve tvaru CHAT VODAPHA text a odešlete opět na číslo 999666. Pokud si lidé chtějí vyměňovat informace o stavu vody například v severních Čechách, nahradí v SMS zprávě poslední slovo výrazem VODASEC. Chatovací místnosti byly zřízeny i pro střední Čechy (VODAST) a jižní Čechy (VODAJC). Více informací získají zákazníci na bezplatných infolinkách Eurotelu *11 a Go *88.
Eurotel také poskytl zdarma volání na mimořádné tísňové linky pro povodně v postižených oblastech (Praha: 02/36003350-59, Plzeň: 019/8033811, 019/8033816, České Budějovice: 038/6354809, 038/7005125, 038/7021733, Jihočeský kraj: 038/6720492). Zákazníkům se smlouvou nebude volání na tyto linky účtováno až do zrušení těchto povodňových linek.