Smartphony válcují hloupé mobily. U Vodafonu tvoří 40% prodejů

Diskuze čtenářů k článku

Nokia & Symbian  |  20. 10. 2010 15:05

Říká se že Nokia nezvládla nástup dotykových mobilů, ale Nokia ani dnes na konci roku 2010 nenabízí konkurenceschpný smartphone. N8 je dobrý pokus ale dovolím si tvrdit, že to nebude stačit ani na udržení stávajících dlouhodobých zákazníků Nokie. Vývoj jde tak rychle dopředu, že už za malou chvíli může být pro pomalou Nokii úplně pozdě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pokračování  |  20. 10. 2010 15:10

Aktuálním hybatelem mobilního trhu jsou zařízení s real-time interakcí se světem, stále připojeny k síti. Korporátní uživatelé a "mladí lidé" už přístroje bez těchto možností nechtějí a ani nebudou chtít. Tento nástup jen tak nezmizí, ale spíš se ještě prohloubí. Hloupé telefony se za nějakou dobu budou používat jen vyjímečně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LD  |  20. 10. 2010 08:21

"Vždyť aktuálně nejlevnější model Vodafone 845 s Androidem přijde na 3 577 Kč." -což je zhruba o 1000 Kč víc než kolik stojí v Německu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PepikV  |  20. 10. 2010 14:01

link ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LD  |  20. 10. 2010 20:59

mrkni na německé stránky Vodafonu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Well-being  |  19. 10. 2010 21:58

Ještě nikdy jsem od Androidového nadšence nečetl žádný pádný argument, který by podpořil názor, že je Andorid tak výrázně lepší než Symbian.
Přijde mi, že je to módní vlna a výsledek dobrého marketingu. Taková revolta puberťáků proti Nokii. Velké a úspěšné firmy většinou u lidí bez větších životních zkušeností takvé pocity vyvolávají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
louis  |  19. 10. 2010 22:33

No kdyby si chtěl vědět všechny argumenty byly by sme tu dlouho.
Hele, měl sem asi 3 symbiany ( nedotykové ) a musím říct jednu věc , která je lepší než na Androidu, to je Multitasking, je to prostě bomba, ať děláš cokoliv, vždy se oběví to vokno který si schodil. .. ale jinak Android v ostatních věcech, je lepší pro větší škálu lidí, velmi rychle sem si na něj zvykl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blbec  |  20. 10. 2010 00:52

Ja treba mam casu dost. Tak je rozepis?
Nejvetsi problem vnimam u tech novejsi systemy je nutnost pripojeni k internetu.
A to normalni lidi jen tak nezvyknou(zvlast v CR). Na Symbian clovek nemusi ani zvyknout.
Pro spoustu lidi je zbytecne veci jako widget,FB,Twitt, i GPS v mobilu.
Ano chapu, take sem mladsi a spise tech. generace. Ale tech lidi co tohle vse v jednom nechteji je mnohem vice.
Android je modni, ale uz s z neho stava byvaly WinMo. Mnoho verze, ruzny HW, rozstritenost, spatne vedene MarketApps, nejednotne sync SW, neprima podpora(Google Android vyda, ale vse necha na vyrobec=pomala podpora), brzo Android nebude zadarmo pro vyrobce(kradeni patenty atd.), novejsi verze bude vice strikce(low-end nepripada v uvahu=prohlaseni od Google),....
Tech veci je mnohem vice. Android roste, kvuli tomu, ze je kopie + par vylepseni iOS=zaplneni proste diru ve trhu. Bohuzel BlackBerry je hodne korporatni a WinMo byl mrtvy. Palm byl na pokraj krachu=mensi propagace webOS+zamereni na US trhu.
Do budoucna podle me:
iOS dostane jeste o 2-3%celosvetove narust(pak ustaly)
Android urcite jeste poroste do r.2013 pak zacne klesat.(a ustaly na stejne uroven jako v roce 2011)
Symbian ma nyni kolem 32-35% urcite do roku 2012 klesne na tak 27-29%.
WP7 neco ukousne a to presne tech 4-5% co ztratil pri skonceni WinMO a to do roce 2013(2).
BB ztrati na US trhu, ale ziskava obilbu na dalne vychod a Asii=zustane tak jako nyni(ocekavam spise 2%narust)
Bada+webOS=hodne nevyzpytatelna. Bada urcite poroste a to hodne=kvuli implementaci do mid class i mozna do low end. S webOS musime pockat jaky zamer a chut HP vratit do mob. trhu.
K symbian: jako takove neni spatne OS. V nektere pripade jeho fce,moznosti, rozsireni je lepsi nez jakykoliv OS na trhu. Bohuzel spise neschopnosti Nokia utopi Symbian ke dne. Napr. N8 s 600Mhz CPU a oni jsou schopni dat do web. prohlizece "full support flash content"=se trha pri nacteni + prohlizeni stranky=Nokia blazni....bez komentare
Proste ja Symbiana mam docela i rad. Ale fakt nesnasim Nokia a hlavne jejich neschopnosti(posledni dobou)
Vzdyt to neni tak tezke tam dat neco poradneho, att ten Symbian neni tak liny+zvysit controoling pri vyrobe+vyber materialu = uspech se hned dostane. Vzdyt to byl Nokia, kdo v minulost mel vsechno NEJ...nejrychlejsi CPU,pamet,fotak, nejvice fce...
A ted? .......No comment

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zebra  |  19. 10. 2010 21:50

nesnašim telefony co je tam padesat ikon a každa znich tě připojuje na net proto du do Sony Ericsson Spiro co maj u vodafonu super cena dobrej fon mě stačí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PepikZ  |  19. 10. 2010 19:03

V dnesni dobe ma Symbian vyznam pouze pro "hloupe " mobily.
Kdyz byla moje N97 v servisu ( upadnute zamykaci tlacitko a poskrabany display u fotaku) tak jsem mel jako nahradni Nokii 630 nevim neco.A a s ni jsem byl naprosto spokojen. Delala presne to, co jsem chtel, tzn: volani a sms, popripade. Ale chran buh, pokud chcete po Symbianu dotykove ovladani, navigaci ci jine pokrocilejsi funkce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cool in  |  19. 10. 2010 19:20

Spis at je Symbian ochranen pred vami, me totiz funguje vpoho, takze problem bude asi nekde jinde nez v Symbianu, co myslite?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2010 17:01

Ten podíl chytrých telefonů asi dán tím že v oskara většinou jsou i lidí chytřejší ))) .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mor  |  19. 10. 2010 17:18

což evidentně není Váš případ
naučte se aspoň psát, nebo radši nepište vůbec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cool in  |  19. 10. 2010 17:51

No jo, kdežto až ty budeš někde cizincem jako ten, na kterého reaguješ, tak budeš používat maximálně znakovou řeč, chytráku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mor  |  19. 10. 2010 20:58

Vasil je cizinec ? A to víš ? Nebo je automaticky pro tebe každý Vasil cizinec ?
Vlastně tys to poznal protože máš "oskara" a jsi proto inteligentnější než zbytek populace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cool in  |  19. 10. 2010 22:01

Bingo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD  |  19. 10. 2010 18:32

Spíš je to telefonem Vodafone 845 za 3 577 Kč. Stejně tak se mohlo psát, že Trabant válcuje Rolls Royce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2010 16:31

no tak já jsem používal symbian dlouho a měl jsem skoro všechny platformy kromě BADA,
a nevím nejsem zastánce žádného systému je my to jedno ale nejvíce my šel promě maema právě symbian. android je zatím nedotažen a i když vypadá velice slibně má ještě své mouchy které možná už na 2.2 vyladěné nevím.
ale jak tu říkají ostatní jde jen o zvyk a ten nebo onen systém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ace  |  19. 10. 2010 16:15

no jo, 40%.... a půlka z těch lidí ani neví co to operační systém je, natož že ho mají v novým mobilu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2010 16:43

0%... "valcovani" bych videl alespon na 60%
Co se tyce systemu.... vystridal jsem opravdu hodne telefonu, a i systemu (krom jabka a bady jsem mel asi vsechny) a Symbian mi prisel celkem dost pouzitelny, neni tak otevreny jako treba WM, ale necha se. Na druhe misto bych zaradil asi Blackbery, pak WM a oslavovany Android na ctvrte. Mel jsem sice jen verzi 1.6 a chvili flashnute na 2.1 ale kupovat si telefon aby mel google dalsi kanal kudy k lidem cpat reklamu?! Nehlede o omezeni s (ne)instalaci na kartu. Zkousel jsem i Linuxove telefony od Motoroly, ale taky zadna slava...
Takze asi tak!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RockPhill33  |  19. 10. 2010 20:40

no joo 1.6 a chvilku nějakou neofiko verzi 2.1.. to pak chapu :) btw na 2.2 je (ne)instalace na kartu vyřešena ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  20. 10. 2010 01:41

Je vidět že chápeš leda prd - a nebo neumíš číst...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  19. 10. 2010 20:44

A přesně tak má operační systém fungovat. V televizi taky netušíte co máte za systém, ale zajímá vás, jestli se tam dá zobrazit seznam pořadů vč. češtiny, PIP atd. I mobil už se konečně stává spotřebním zbožím do té míry, že nepotřebujete příručku na to, abyste jej mohli používat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  19. 10. 2010 23:44

To ovšem mluvíte o uzavřeném OS. Do TV si skutečně programy nedohrávám, abych rozšířil její funkčnost, do NTB ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
r_r  |  20. 10. 2010 08:00

Ale i do uzavrenych systemu se daji instalovat "schvalene" aplikace.Nemluve o tom, ze jedine skutecne otevrene systemy jsou opensource.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  20. 10. 2010 09:29

Tak za prvé jsem reagoval na nonamovu reakci, že by uživatel ani neměl vědět, že má v mobilu OS (bavíme se tu o smartphonech) a za druhé - do uzavřeného OS (nemyslím Apple atd..)běžného mobilu mohu kromě Java aplikací něco nainstalovat? Kromě přehrání firmwaru, jako u toho TV, settopboxu atd? To jusem nevěděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  20. 10. 2010 09:32

Tak upřesnění - otevřeným OS myslím všechny pro smartphony - můžete si tam dohrát programy - WM, OSX, Android atd.., uzavřenými ostatní mobily. Do TV či settopboxu si taky nedohráváte další programy a mají OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  20. 10. 2010 09:41

Aha, pardon, teď jsem si to znovu přečetl a pochopil - vy píšete o "obyčejných" mobilech, ale článek je o smartphonech. U TV skutečně nikdo nepředpokládá, že se budete ve firmware šťourat a něco dohrávat, max. přehrajete firmware. U smartphonu (aspoň před lety, kdy jsem je začal používat), se předpokládalo, že stejně jako u PC jej člověk neumí jen zapnout a vypnout, ale bude si tam doinstalovávat i programy pro svoje potřeby, upravovat si je "k obrazu svému" atd. Bohužel problém dneška je, že i smartphony se výrobci (díky jejich boomu mezi "prostý lid")snaží zjednodušit a pak i WP7 je děláno pro puberťáka, aby mohl na FB, přehrát na mobilu HD film a najít krabičku bonbonů geocachingem a to stačí. Bohužel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
?  |  19. 10. 2010 15:29
CeskyPepik  |  19. 10. 2010 15:04

Jak prekvapivy vysledek u Symbianu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 10. 2010 15:12

Ten kdo si koupí zařízení se symbianem tak ten si to koupí jen kvůli nálepce NOKIA...
Takový člověk si myslí že je to to nejelepší co udělal, a zřejmě se neorientuje v mobilním trhu jinač by věděl že symbian je to nejhorší co může dns zakoupit ( neovladatelnost pomalost nestabilita)
Symbianu bude ubývat a ubývat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  19. 10. 2010 15:23

Osobně si myslím, že symbian ma porad co nabidnout. Ja osobně přemýšlím nad koupí nového telefonu a vím 100%, že do jiného telefonu než se symbianem nepůjdu. Už nějaký rok používám nokie a nemám s nimy absolutne žádný problém . Ale nikomu taky neberu jeho názor, takže pokud si někdo chce pořídit android, tak ať si ho pořídí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bolek  |  19. 10. 2010 16:16

Nevim me vzdy prisel symbiant chaoticky. Asi ze moc nokie nepouzivam (chvili firemni 6300). Znamy si ted poridil Nokii C5 a hodne velky zklamani. Vydrzela 14 dni a ted se zasekava a displej a nereaguje. A materialy hnus...zadni kovova zada odrena jak 6300 po 3 letech pouzivani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Max  |  19. 10. 2010 17:04

Mam pocit ze N6300 zadny symbian nema.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bolek  |  20. 10. 2010 10:03

Netvrdim ze 6300 Symbiant ma jen ze jsem ji pouzival.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  20. 10. 2010 01:38

Hele Bolehlave, nadáváš ty vůbec na OS Symbian a nebo na (kromě N71) tradičně mizerné "mýdlové krabičky" od Nokie? Chápu že pro spoustu jednodušších jedinců dnes Symbian=Nokia (ano, nedávno jej opravdu celý skoupila) - ale pro začátek se nauč aspoň rozlišovat mezi pojmy hardware a software.
Taky už jsem taky viděl pěkných pár "podmotorovaných" čínských imitací s Androidem - ale kvůli nim přece nezačnu nadávat na Google...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bolek  |  20. 10. 2010 10:10

no symbiant se rovna Nokie, SE, Samsung...(Samsung dostal rozum a vysral se na nej, protoze funkcnost aplikaci na jinych mobilech nez na Nokii byla tragicka). A nadaval jsem drive primo na OS a ted i na zpracovani, ktere je opravdu tragicke obzvlate za tu cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JR  |  20. 10. 2010 11:54

Symbian se mi tedy rozhodně chaotický nezdá... Soužití s ním mi trvalo pár minut . Co se týče Nokie C5, myslím, že je to velice zdařilý mobil! Za tuto cenu nemá konkurenci (když sečtu plusy a mínusy, prostě je to tak). To je můj názor. Mám ji 2 měsíce a zasekla se mi pouze jednou, když jsem nahrával dlouhé video. Použité materiály jsou výborné, stejně tak dílenské zpracování.
Jediná drobná chyba (drobná, protože si člověk zvykne), je display s menšími pozorovacími úhly, který je ale jinak kvalitní. Nyní na Symbian nedám dopustit a jedno vím jistě...Můj příští mobilní telefon ho bude mít taky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 10. 2010 16:16

Pro Jakub: To je to o čem píšu.. kdyby jste vyzoušel i jiné platformy asi by jste se k symbianu u nechtěl vrátit
Ano zprvu vám to příjde jako "hrůza" protoe Nokie a symbian po dlouhá léta mají pořád stejné ovládaní. Ale po nějaké době (pár týdnů) si na to jiné ovládaní zvyknete. A pak už vám bude nokia jen od pohledu přiadat zastaralá (protože opravdu je).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  19. 10. 2010 16:50

NPro Marián: Ono jde spíš o to, že jsem zaběhlej v symbianu a nemám zapotřebí nic měnit. Chápu, že spousta lidí nadává jak se telefon zasekává a je pomalej, ale to je dost zapříčiněno obsluhou telefonu (různy nahravani aplikací, mazání atd...) Uz mám asi 5. telefon od nokiie se symbianem a zatím vše funguje jak má. ( a to mám v telefonu nahraných x aplikací, které používám)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD  |  19. 10. 2010 18:28

Je zastaralá Nokie nebo Symbian? V čem ta zastaralost spočívá? Symbian má domovskou obrazovku s kalendářem (na rozdíl od iphonu), menu se složkama, apliakce s ikonama... podobně jako Windows, Linux, Mac OS. Každej papouškuje něco o zastaralosti, ale nikdo svoje tvrzení nijak nedoložil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RockPhill33  |  19. 10. 2010 20:47

"Symbian má domovskou obrazovku s kalendářem, menu se složkama, aplikace s ikonama.." huuuu to jsem teď málem spadnul smíchy ze židle :D :D
jinak k tomu iPhonu.. to je samozřejmě hračka pro děti :))
Andorid rulezzz :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2010 21:07

tak to je vidět že si asi vůbec neměl telefon se symbianem v ruce co.
jinak by si mohl vědět že opravdu má na dom.stránce kalendář,menu..atd.
a dokonce když si tak vzpomínám tak už to měly snad i ty uplně první symbian co vyšel akorát trochu v jiné podobě než je tomu dnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RockPhill33  |  21. 10. 2010 09:39

omg tak to je asi jasný že to má, to je snad úplně normálnější věc, mi řekni kterej telefon s widgetama to nemá.. já se smál spíš tomu jak někdo může vypsat jako přednosti systému takovýhle triviality :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Venca  |  20. 10. 2010 08:19

ty jsi takový malý zoufalec viď , v čem je iPhone hračka oproti Androidu ? Používám iphone 4 v práci i zábavě a nemůžu si ho vynachválit . Práce - internet , telefon, email, úkolovník, scan, brzy bude bezdrátový tisk , navigace ...Zábava - internet , MP3 , hry( upozorňuju že konkurence může jenom závidět ) , filmy (nepotřebuju ke stažení z internetu a následné přehrání PC ,iTunes ani JB, vše řeší aplikace z AppStore :)....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JH  |  20. 10. 2010 08:45

Pro me HW vybavou - chybi mu slot pro pametovku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RockPhill33  |  21. 10. 2010 09:42

jenže iPhone je něco jako prostitutka. Také udělá jen to, co si zaplatíš a co dovolí pasák. a nerad bych rozepisoval veci co apple neumí, to snad každej ví ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cool in  |  19. 10. 2010 17:31

V OS mám přehled, ale v budoucnu chci opět Symbian. Teď si asi šokem ucvrnknete do trenek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
majky84  |  19. 10. 2010 22:35

vie android JAVU ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor