SMS jízdenka v Praze podraží, ta papírová nikoli

Diskuze čtenářů k článku

Martin  |  01. 11. 2009 10:14

O co tady vsrm jde? To nemate 30 korun na listek? Jakoze mam manzelku na matersky, ale jestli stoji lustek 26 nebo 30 kc mi je jedno, stejne kupuju listky a autobusaka za 30....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Higins  |  01. 11. 2009 21:35

Každýmu jde v téhle době jenom o to, jak nejvíce ušetřit.A pokud ti kupuješ jízdenky u řidiče tak je to jenom a pouze tvoje věc.
Jinak abych se vyjádřil k článku:
Myslím že tohle tu ,,Novou'' vymoženost jménem sms jízdenky ještě více zazdí.
Jinak mi to nedá, sem z Varů a pro studenty je tu těd ROČNÍ jízdné za 150kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peg  |  31. 10. 2009 18:19

Pro mě je hlavní výhodou SMS jízdenky to, že nemusím obíhat půl města, abych našel trafiku, kde mi prodají lístek. Anebo ještě víc to, že u sebe nemusím mít tisíce drobných do automatu. Když už ta jízdenka stojí tolik, pár korun navíc mě díky tomu pohodlí bolet nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
penzista  |  31. 10. 2009 12:23

kbybych nebyl prdoch penzista, ale jinoch v rozpuku,tak nahodím battle dress bezdomovce a mám dp na háku,jen bych udělal výjimku sprchováním a konzumaci česneku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marty75p  |  30. 10. 2009 19:28

My nadáváme na ceny jízdenek, ale budoucnost bude horší, nevím jak v celém německu ale v Duisburku za UBan zaplatíte 2,90 éček. A to nastane, nebojte. Tak že zatím ještě můžem zívat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majk  |  31. 10. 2009 02:46

A mají snad v Německu nástupní pkat vysikoškoláka mimo hlavní město 550 eur?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majk  |  31. 10. 2009 02:46

plat vysokoškoláka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lama  |  31. 10. 2009 18:52

Co k tomu dodat? Není vysokoškolák jako vysokoškolák... viz třeba plzeňská práva
Vysokých škol jsou v ČR hromady, dobrých pomálu. Tak ať se potom ti "vysokoškoláci" nediví, že skončí někde u hranolek v mekáči. Záleží na každém, jak perspektivní školu si vybere.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nikiller.cz  |  30. 10. 2009 15:54

Už cca 4 měsíce jezdím načerno, protože už nejsem nadále student. Jednou mě z problému z revizorem v metru vytáhla právě sms jízdenka, kdy když jsem ho zahlédl, tak jsem ji ihned odeslal, ale aniž by mi vůbec na telefon přišla, byl jsem zkontrolován. Reváč se mě pak jen zeptal na telefonní číslo a zjistil si že, cca před minutou byla z mého čísla sms odeslána. To jim jako potvrzení stačí. Takže sms jízdenka je podle mého k nezaplacení, i kdyby stála 40 Kč. Při jízdě tramvají nemluvě... Kdybych si spočítal kolik jsem za tu dobu ušetřil, částka by byla v řádu tisícu, protože mhd jezdím každý den několikrát. Někdo si řekne že jsem možná zloděj, ale kdybyste měli zkušenosti jakým jakým způsobem DPP okrádá dlužníky za pokuty, tak byste se možná dost divili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V  |  30. 10. 2009 18:50

No jsi nechutnej zloděj. Horší jak ten DPP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V  |  30. 10. 2009 18:50

No jsi nechutnej zloděj. Horší jak ten DPP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matouš_KH  |  31. 10. 2009 23:18

Vzhledem k tomu, že v metru je signál jen ve stanicích tak to tak dobrý řešení není..Jo, SMS jízdenka je fakt luxus, ale než abych si připlácel tak radši skočím do automatu....už tak je to jízdný drahý...Ale na druhou stranu, jezdit si domu metrem tak si pískám, i za těch 26kč...Domu mám spojení ze školy tak na hov*o že musím buť čekat 2 hodiny na bus nebo jít domu 7km pěsky, většinou volím dryhou volbu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
labid  |  30. 10. 2009 13:41

Nojo, tak budu zas jezdit zadarmo jako před tím. Kdo chce víc, nedostane nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  30. 10. 2009 14:21

No tak zase vymysleli způsob jak dostat z lidí prachy.O nic jiného nejde.Je mi z nich na blití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hoky  |  30. 10. 2009 12:40

Na teto moznosti se mi libilo prave to ze neni SMSka znevyhodnena cenove. Ted myslim ztrati pro vetsinu smysl a upadne v zapomeni. To je ale skoda, protoze to bylo hezky pohodlene.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bagrik  |  30. 10. 2009 12:20

nechápu smysl opencard. v Praze mě strašně štve, že není možné jezdit třeba pomocí nějaké el. peněženky třeba za 20kč místo 26kč. opencard je k tomu dle mého názoru stvořená, ale nic takového nejde. chápu, že by musela být v každém dopravním prostředku nějaká čtečka, ale stálo to tolik peněz, že se to za to klidně dalo pořídit. takhle je to jenom karta k ničemu.
když chci jet 2x týdně do práce MHD, abych nejezdil pořád autem, vůbec se mi to nevyplatí. vyjde to stejně jako lítačka a dráž než auto, což je podle mě špatně nastavený systém...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  30. 10. 2009 14:47

holt nekomu se nechtelo zvednout prdel a inspirovat v londyne, barcelone, parizi...etc...
malej ceskej clovicek dycky vsechno rad sam ridi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  30. 10. 2009 17:04

Třeba v Pardubicích to takhle mají. Člověk si zažáda o nějakou kartu, dá si tam prachy a může za ně jezdit. Myslim že to město stojí menší úsilí a peníze než ty elektronické jízdenky. Bohužel je tam ale jízdné pomalu srovnatelné s Prahou. Pokrytí dobré ale možná dostávají menší dotace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  30. 10. 2009 16:24

Na elektronickou peněženku budu psát diplomku, tak třeba pak něco sám rozjedu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
macin  |  30. 10. 2009 11:54

tak to je dobry no,doplacet za kazdou jizdenku 3kc se mi opravdu nechce,takze sms jizdenky pro me konci....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Enigma  |  30. 10. 2009 11:35

To je snad vždycky, příjde se s technologií zítřka, nějací se chcou na tom napakovat, pak je to vychází dráž než při použití technologie včerejška. Tímto se ta technologie zítřka pohřbí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X  |  30. 10. 2009 11:21

Znamená to, že v ceně elektronické jízdenky budeme platit i náklady na provoz automatů na papírové jízdenky a štípací strojky ... a to se vyplatí.
Začal jsem opět jezdit autem ... sice zaplatím měsíčně asi 2x víc, ale ta pohoda, klídek a žádný stress ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thom  |  30. 10. 2009 12:40

Po Praze a žádný stress?? V kolik jezdíš, tam v 6 ráno a domů v 10 večer??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  30. 10. 2009 16:23

No, asi tak... V Praze nejezdím autem ze dvou důvodů - nemám na to čas a mám jen jedny nervy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  30. 10. 2009 17:12

Stejne jako Vy premysli tisice lidi pak se nelze divit ze clovek pri ceste do Prahy stravy dve hodiny v autobuse protoze je vsude sama zacpa.A pokud se podivate do aut tak v kazdem tretim aute je jeden clovek.A po Praze je to uplna katastrofa.Takze vazeny pane auto neni dobra volba jak si myslite

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  30. 10. 2009 17:40

Bohuzel nemate pravdu. Auto je mnohdy dobra volba pokud se jim presunujete z jedne okrajove casti do jine okrajove casti. Jedete primo tedy mimo zacpy. Veskera mhd vede pres centrum (prime spoje v okrajovych castech jsou vyjimkou) takze jedete minimalne 3x tak dlouho a nekolikrat musite prestupovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thom  |  30. 10. 2009 21:31

Mnohdy?? Lidí, co bydlí i dělají na periferii (nebo za ní) rozhodně není MNOHO. A když už ano, tak ta různá office centra, kde zpravidla dělají, jsou u metra. Navíc nejvíc přeplněné ulice jsou v centru. Že by taky jezdili centrem z kraje města na jiný kraj města, jako MHD?
Krom toho v autě je to totálně zabitej čas, to můžeš tak leda poslouchat rádio. Já si cestou přečtu net, časák, knížku nebo noviny, ptž doma ani v práci na to nemám skoro vůbec čas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pedro  |  31. 10. 2009 09:35

Ještě jsou tací HYBRIDI, co jezdí z okrajové části Prahy (mají SPZ A) k metru ale hlavně parkovat zadarmo. Oni nezastaví v Hostivaři za 10Kč, ale raději budou jezdit kolem Skalky pořád dokola a čekat až se uvolní místo. Ale když zajedete do nějaké osady nových rodinných domů, tak narazíte na značky zákazů vjezdů, zákazů parkování, aby jim tam proboha nikdo nevjel nebo nedejbože zaparkoval.
Když jsem se jednoho takového dojížděče co koloval kolem domů u metra ptal proč to nedá na PR a má klid odpověděl že už má plno výdajů s domem a dojížděním. Co dodat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  02. 11. 2009 08:56

Když jedu autem do práce,trvá to 20 minut a spotřebuji max 1/2 lt nafty.MHD mě to trvá při třech přestupech mezi linkami,které samozřejmě na sebe vůbec nenavezují,hodinu a cesta do práce stojí 2x26 Kč.Proto,abych ušetřil,jezdím autem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  30. 10. 2009 11:09

A co takhle to udělat i přes internet (v mobilu), pro někoho kdo si platí internet by se pak zdražení defakto netýkalo. Myslím tím, že by odpadla ta prvotní SMS (dle mého tarifu). Musela by tam být nějaká registrace-heslo (možná ne) kvůli zneužití, ale třeba by to šlo vyřešit. Někdo by napsal nejspíš i nějakou java aplikaci, aby to nebylo tak složité. ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miron  |  30. 10. 2009 10:10

A co to bude za systém kde nebudou takové provize, přes koho to bude? Já to chci taky do eshopu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JArda  |  30. 10. 2009 11:23

Když zaplatím jakoukoliv částku (ať je to dvacka nebo milion) převodem, stojí mě to 2 Kč a příjemce cca 5 Kč - celkem tedy banky vyberou 7 Kč/převod. Pokud ale koupím metrovou LCD televizi za 30 000 Kč a zaplatím ji kartou, strhne si banka 3 procenta tedy 900 Kč - to se ti zdá přiměřená provize za převod a identifikaci karty? Ani identifikace karty není tak drahá - dochází při ní při výběrech z bankomatu a tam to stojí 5-10 Kč, maximálně 50 při "cizím" bankomatu. Takže 50 + 7 =57 a 843 Kč je zisk bank z prodeje té plazmy. Nedivím se obchodníkům, že vzteky skřípou zubama...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  30. 10. 2009 14:45

to je obet za pouzivanie znacky VISA alebo MASTERCARD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  30. 10. 2009 09:59

Člověk nevidí pozadí, jaká je SW a HW náročnost, nicméně takto vysoké provize mi přijdou úplně mimo. To samé je platba samotnou kartou, kdy obchodníkovi seberou 3 procenta, což je také neskutečně velká částka. Řešením by mohla být do budoucna např. elektronická peněženka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mikiqex  |  30. 10. 2009 09:50

Kdysi jsem vážně uvažoval o zavedení placené sekce v části svého webu, kde jsem měl zápisky z přednášek. Když jsem ale zjišťoval možnosti, nevěřil jsem svým očím. Ze zaplacených 30 Kč bych získal 7 - 12.50 Kč (výnos při 0-1000 zaslaných SMS dle operátora). Nechce se mi věřit, že jsou tak vysoké náklady...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  30. 10. 2009 09:59

S tim je to trosku slozitejsi. Zjednodusene se da rict, ze za to muze EU. Nikym nevolene organy chrli spoustu nesmyslnych dokumentu o ktere nikdo nestoji. Zde konkretne vygenerovaly zavaznou normu pro platby pomoci Premium-SMS, kterymi si musi nasi operatori ridit, ale moc to do ceske situace nepasuje. Konkretne tim, ze jsou velmi rozsirene predplacene karty, ze kterych se plati 22% DPH dalsi DPH se plati pri odeslani Premium SMS zpravy, si operator nejprive strhne 2x DPH (neumi dobre rozlisit predplacene karty, pri zpracovani Premium SMS neni k dispozici zadny online registr, takze se chova jako by vsechny karty byly predplacene). No pak si jeste necha nejake procento navic, to same zprostredkovatel (agregator), na jehoz server byste se napojoval a jste tam, kde pisete. Bohuzel to je realita, se kterou nikdo nic neudela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  30. 10. 2009 14:41

chudinka unie, za vsechno muze...
nebo je to o ceske vychcanosti...
na slovensku to funguje jinak a z jednoho eura adresat dostane 90 centu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  31. 10. 2009 03:11

22% DPH? Nějaký důkaz odkaz? Mám za to, že dnes je na paušály i předplacenky 19%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MC  |  30. 10. 2009 10:02

Ano, opravdu jsou provize tak vysoke. Spise znaci to, ze jeste neni dostatecne rozebran trh s vyssim poctem SMS zprav, takze poskytovatele o ty male ryby prakticky nemaji zajem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snekac  |  30. 10. 2009 09:24

Cislo na sms jízdenku je uvedeno špatně. Na konci je (logicky) 26. Navic sms muze stát i méně nez 1,19.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  30. 10. 2009 09:46

Je to opravdu spatne. Asi autor pouzil naposledy SMSjizdenku v dobe, kdy jeste stala 20,-Kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honzicekcz  |  30. 10. 2009 09:19

A nevěřím tomu, že ty papírové jízdenky má podnik zdarma ... dokáže někdo spočítat jaké jsou na ně náklady? To by taky mohlo být 26 za jízdné a 4kč za ten kus papírku .... čekám na reakce ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
myšpulín  |  30. 10. 2009 09:25

Tak ten papírek je minimální náklad, spíš bych viděl podstatnější provizi prodejcům jízdenek nebo náklady na provoz automatů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marconi  |  30. 10. 2009 15:21

Bohužel prodej jízdenek je stejně jako třeba prodej kolků s 0% marží, takže na jízdenkách trafika nevydělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sislik  |  31. 10. 2009 14:26

ze by z toho trafika nic nemela mi prijde dost divny, imho by v dnesni dobe nikdo nedelal neco zadarmo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  30. 10. 2009 09:26

Tezko rici, kolik mohou stat ochranne prvky, ale vzhledem k tomu, ze se jizdenky tak casto nemeni, tak se tisknou ve statisicovych, ci spise milionovych nakladech a cena za kus bude v radech haleru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  30. 10. 2009 09:11

Myslím že to taková tragédie není. Jízdenka v praze je už takhle šíleně drahá a těch pár korun navíc si nikdo nevšimne. Navíc mnoho lidí má volné SMS, které by třeba ani nevyužilo a také nesmíne zapomenout na to, že SMS jízdenka má delší platnost než papírová (90minut místo 75)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thor  |  30. 10. 2009 10:10

Šíleně drahá??? Koukni se do jiných měst a srovnej s rozsahem dopravy. Jen výstavba a údržba Metra stojí neskutečný peníze. Třeba na Kladně stojí 14 kč, ale je tu jen pár linek busů, jezdícíh po silnicích udržovaných státem nebo městem. Takže náklady jen na bus a zaměstnance. Bus oproti soupravě metra stojí pár "halířů". Přitom odhaduji, že počet busů MHD a sv. Metra bude tak 1:1. Takže jestli je někde šíleně draho, tak třeba tady. Ve vztahu ke kvalitě a rozsahu provozu. O nějakym nočnim provozu, si můžem nechat jen zdát, interval cca 20 - 30 minut

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  30. 10. 2009 11:12

Ano stojí nehorázné peníze a nesmíte zapomínat, že cena jízednky není všechno, co DPP dostane, další velkou část dotujeme ze svých daní. Navíc si vemte třeba studentské jízdné, za cenu deseti jízdenek může jezdit celý měsíc. Těch 26kč je prostě past na turisty a DPP se to jistě vyplatí, prázdné metro jsem ještě nezažil, spíše dosti přeplněné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marty75p  |  30. 10. 2009 19:25

Souhlasím, a zapoměls na to že vlastně i jezdíme na kladně za 28.Poněvač na to abys projel kladno tak v 90 procentech musíš přestoupit a znovu zaplatit , tak že 2x 14, pražáci to mají minutově. Tak že drahý to v praze rozhodně není

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  31. 10. 2009 09:17

Nevim jak v Kladně, ale ve většině měst mají pro své občany nějaké měsíční a podobné zlevněné jízdné a ano, obyčené jízdné může být vyšší kvůli o dost nižším dotacím (Praha dotuje mhd opravdu vydatně). Problém je v tom, že místní občané jezdí za zvýhodněnou sazbu, ale kolik lidí jezdí na výlet do Kladna? Řekl bych že skoro nikdo, ale do Prahy jich jezdí dost a ono se zastavíš támhle, tady a stejně si zase ten lístek musíš koupit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stealth Man  |  30. 10. 2009 10:26

Lidi si cen celkem hodne vsimaj a obecne jsme ve srovnani platu v cechach vs cena jizdenky, nehorazne drahy. Kdyz se clovek vyda do Prahy, neco zaridit, tak vyplazne stovku za jizdny a ani nemrkne.
Tim zdrazenim, at se jim to vyplati nebo ne, se vraci zpatky do praveku. Proc taky posilat drahou sms, kdyz muzu mit v kapse stusek jizdenek nakoupenejch dopredu?
Ty listky jsou tak nehorazne drahy, ze staci aby clovek dvakrat tejdne jel do prace a z prace a hned jsme na castce 4992Kc/rok. Tramvajenka je tim padem nutnost skoro pro kazdyho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  30. 10. 2009 14:34

ved o tom to je, potrebuju nejak vykazat ze je zaujem o tu ich slavnu pruserovu opencard

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  31. 10. 2009 10:10

Málo lidí zná možnost koupě 24hod jízdenky za myslím 50Kč. Proč? Protože se nedá koupit v automatu, ani na trafice, ael jenom tam jak se prodávaj kupony! Taky jsem za tejden vyplazl 700Kč na jízdenkách za 26 a přitom jsem nemusel zaplatit víc jak 250Kč! Jo na neinformovanost se doplácí...a na to mhd praha hodně vsází! Teď už jedině za 50Kč na 24hod:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter  |  31. 10. 2009 21:14

To by ma zaujimalo, ako to je mozne (ak nie ste dieta alebo dochodca). Podla cennika tuto http://www.dpp.cz/jizdne-na-uzemi-prahy/... stoji denny listok 100kc...
Ako ste ten listok kupil..?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor