Sony Ericsson Cyber-Shot S006: premiéra prvních 16 megapixelů

Diskuze čtenářů k článku

Míla  |  19. 10. 2010 22:04

Zlatá N8čka ta fotí nejlíp ze současných fotomobilů . Kam se hrabe Satio :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
antizelený smrťák  |  21. 10. 2010 21:52

N 8 nefotí lépe kvůli zcela zbytečným megapixelům,ale kvůli velikosti svého čipu,který je na mobil/i na kompakt/ dnes nezvykle velký . A N 8 by fotila ještě lépe,kdyby měla na stejné velikosti chipu méně Mpix. Ale to by nevypadalo tak hezky ,že

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2010 22:00

napisal som clanok o rovnakom telefone zopar hodin pred vami, a urcite som si dal vacsiu namahu zistovat na strankach vyrobcu presne specifikacie a dalsie detaily. napriklad, stavim sa ze ani neviete ze je to slider... a za tu vasu (ako inak to nazvat ako neschopnost?) zohnat viac obrazkov...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk  |  19. 10. 2010 19:12

a platí to i u MPx,jsem na straně zdravě uvažujících spotřebitelů a nehoním se za max.počtem MPx,ale právě naopak,hledám vždy nižší rozlišení,čím méně MPx=lepší detail a méně patlání při odšumování a ono na 1.pohled může vypadat fotka z 12Mpx lepší jak z třeba z 8Mpx,ale je to většinou pěkně uhlazená "patlanina" se kterou se nedá už třeba ani dál v editoru pořádně pracovat.Komu ale stačí "patlanice"proč ne.
Já třeba fotím kompaktem 4MPx a v kvalitě fotek a hlavně množství detailů nemá konkurenci,dnešní 10-14MPx kompakty proti němu dělají patlanice bez detailů,čím to!!!
Takže hodně MPx a piďičip je jednoduše špatně,ale stádo oblbnutých beranů na toto letí,protože se rádo trumfuje kdo má víc,detail a kvalita jde bokem.
Jinak SE K800i je do dneška nepřekonatelný v kvalitě detailů na jeho fotografiích a fotky doposud z něho řadím stále mezi nejlepší!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
javak810i  |  19. 10. 2010 19:59

Jo, tohle jsem si kdysi taky říkal.. Když jsem měl SE K800i a Nokii N73. Jenže pak přišla 5mpx Nokia N82 a fotila lépe, pak Samsung i8910 HD s 8mpx a fotil lépe. Takže rozhodně už nezastávám názor, že víc mpx - horší kvalita. Proto jsem se rozhodl nekoukat na rozlišení, ale kvalitu fotek. Proto bych si třeba nekoupil SE Satio, ale N8. Těch 12mpx už totiž asi bez většího čipu nepůjde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xsarahdi  |  19. 10. 2010 21:35

no lenže SATIO je rok starý mobil ...vo svete mobilov má svoje za sebou...
ale všetci tu kecáte o pixeloch a neviem o čom...ale nikto sa nezoberá tým, tieto čipy zmenili technológiu...zadným osvetlením čipu oproti bežným CMOS..
a FULL HD video pri 30fps a HD pri 60fps ! ! !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  19. 10. 2010 14:29

Jen odbočím ze začátku-měl jsem LG Renoir 8mpx - chcete mi snad říct že nějakých 5 mpx nebo 3mpx fotí líp než 8?Nebo že 8 fotí líp než 16?Ten rozdíl je znát i když je tam malej čip nebo cokoliv jinýho.A myslím si že když mi 8mpx udělalo takový fotky jak málokterý foťák za tu cenu, tak není o čem mluvit a souhlasím zde s příspěvky - že mít mobil a foťák sebou - nějakou krávu která má spoustu čudlíků a dvě kila na to abych si udělal pěkný snímky z dovolené to fakt nepotřebuju.Volám, jsem na příjmu, jednoduše ho strčím do kapsy a je to srovnatelný s foťákem za 8000kč,takže moc nechápu proč někdo bojuje pořád tady s mpx - když ten rozdíl tam je a nikdo to nevyvrátí...prostě víc mpx hezčí fotky - o trochu ale jsou.Tak bez emocí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
majo  |  19. 10. 2010 14:16

aky je rozdiel medzi plazmovym a xenonovym bleskom?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 19. 10. 2010 14:35

těžko říct, do evropy to jeste nedorazilo, ale snad se taky jednou dockame

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Enigma  |  19. 10. 2010 12:42

Vážně je otázka, jestli má vůbec význam zvětšovat pixelové rozlišení na fotomobilech.
Z technického hlediska půjde zřejmě o to, že stejně malé snímače znamenají více digitálního šumu, navíc malým objektivem nelze moc dobře úplně všechny detaily procpat. Možná je to přehnané, ale někdy se na limity miniaturizace narazit musí.
Další hledisko je zejména praktické. Jak velké fotky vůbec budeme z mobilu vlastně tisknout, nejčastěji 10x15, maximálně tak A5. Fotí vůbec někdo mobilem plakáty? Já si myslím, že ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
surfer675  |  19. 10. 2010 11:05

to sa mi len zdá alebo v rohu kuká koniec stylusu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 19. 10. 2010 14:34

taky mě to napadlo, ale měl by mít kapacitní displej, takže to bude spíš záslepka šroubu, nebo tak něco

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 10. 2010 20:10

Mě to připadá také jako stylus, ale je to spíše anténa pro příjem digitální televize.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2010 10:23

No pár informací chybí a možná celkem zajimavé:
http://dotekomanie.blog.mobilmania.cz/2010/10/sony-ericsson-s00... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2010 10:08

A k čemu je mi 16 megapixelů? Pokud se do telefonů budou neustále rvát malé čipy, kryté plastovou čočkou, tak to lepší nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 10. 2010 10:24

Pořád čtu tyhle nesmyslné kecy o plastových optikách a malých čipech. Nevím co to máte za mindráky lidi!...
Mám 8Mpx mobil a přenastavení na 5mpx mi zabralo 10 vteřin života.A svět se nezbořil a fotí to pěkně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  19. 10. 2010 10:31

Chybí tu ještě někdo, kdo srovná se zrcadlovkou, případně kompaktem. Pak to bude kompletní. Přijde mi, že tento typ lidí prolézá články o mobilech a fotoaparátech a prudí tam. Snad že to je jejich jediná náplň všedního dne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dimitri  |  19. 10. 2010 13:31

Asi Sony Ericssone moc se nedari a kupila je spolecnost z CHINY... a proto tam cpaji 16 Mega-...proste cim vic tim lip...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 10. 2010 10:53

Ale tady přece nejde o to na kolik to fotí mpx, ale obecně o kvalitách malých fotoaparátů/mobilů (je to stejný problém jako u kompaktních fotoaparátů). Lepší kvalitu by se dosáhlo zvětšením plochy čipu místo honěním za mpx. Odhaduji, že z hlediska nákladů by to nevyšlo o moc dráže, akorát plocha čipu není tak marketingově zajímavá jako hodnota mpx na zadní straně telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 10. 2010 11:53

Tak velikost čočky je snad zhruba stejná už oddob N7650 .. a přesto od té doby ty mobily fotí stále víc a víc dobře.
Navíc zde na MM už uveřejnily snímky z tohoto fotáku a en rozdíl v kvalitě a ostrosti tam je a znatelný, tak se přestante bránit pokroku vy konzervativní prudiči
http://www.mobilmania.cz/clanky/pristi-rok-se-obje... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno  |  19. 10. 2010 11:09

Trochu mimoň ne? Nebo si myslíš, že když si změníš rozlišení z 8MPx na 5Mpx, tak se ti změní i velikost buněk na senzoru? Jediným efektem tohoto bude v horším případě jen úspora místa na kartě, v lepším případě i nějaká rozumná interpolace obrazu - ikdyž v to nevěřím.
S velikostí buňky úzce souvisí její citlivost na světlo a tedy menší šum a větší dynamika obrazu. Na fotomobil by stačilo bohatě 5Mpx s co největším čipem a "širokým" objektivem, nejlépe ekv. 24mm.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 10. 2010 12:01

Ušetřím místo a o to mi jde. Na MOBIL to fotí prostě výborně, a tvoje "profi" kecy o optikách si nechej do nějakého fóra o foťácích.
Pamatuju si ještě když přišla K800i že se našli takoví kteří říkali že 3MP už je na mobil dost. že by bohatě stačilo 2MP.
Pak přišla K850i ta měla 5MPX na to se zase ozývalo že ty tři by stačili bohatě a že tohle je jen marketing. Že ty 3MP by bohatě stačily ( ovšem před nástupem 5MP bylo 3MP taky hodně)
Ted už máme 8MP na to každý zase že stačí 5MP
A u 12MP si zase všichni stěžujou že už to je mooc a že by stačilo i těch 8MP
Takže očividně si lidi přeci jen na to zvykají.
Vaše zastaralé názory na téma zvyšování MPX si nechejte pro sebe stejně vás nikdy žádný výrobce nevyslyší. Navíc ty mobily se neprodávají sami a dokud na tohle lidi letí tak se bude zvyšovat počet MP.
Jestli tam mám nějaké chyby gramatické - tak se NEomlouvám protože s tím tu nemáte kdo co otravovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Redox  |  19. 10. 2010 13:26

Problem je ze vela MPX znamena vacsi sum na rovnakej ploche senzoru ako menej MPX, to ze kvalita fotiek stupa je dane kvalitnejsimi chipmi ale keby tie iste chipy dali na menej MPX tak mas este kvalitnejsie fotky a o tom to je. Ked nerozumies technickym aspektom tak radsej mlc nez robit zo seba hlupaka.
Inak kto bude potrebovat fotit 16MPx sak to mu hned zozerie miesto a kvalita aby to tlacil na nake A4 to tak ci tak nebude, 16MPx som nepotreboval este ani u zrkadlovky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno  |  19. 10. 2010 13:49

Přesně tak, když něčemu nerozumíš, nedělej ze sebe hlupáka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno  |  19. 10. 2010 13:52

JJ, horší než hlupák, je arogantní hlupák. Je mi tě líto a jestli máš něco společného se Siemensem, tak je mi líto i té firmy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 10. 2010 15:07

Já tu řeším to že tady pořád jen nadávate na počty megapixelů a přitom nevím jestli jste blbí nebo jací ale ty telefony fotí každým rokem líp a líp a to je fakt!!!
Kdyby byla pravda co tu remcáte tak dnešní mobily by měli mizerné fotky oproti předcůdcům jenomže ono je to naopak tak kdo tu asi kecá do větru???
Prostě fotomobily a ty vaše slavné zrcadlovky jsou uplně jiné zařízení a každé z nich si jde na trhu svou vastní cestou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  19. 10. 2010 17:05

Dám příklad - Nokia X2 má 5mpix, je to mobil z roku 2010 (možná si pletu rok…), SE k750i má 2mpix a je z roku 2005. Každej kdo viděl z těch mobilů fotky má snad jasno v tom, kterej mobil fotí líp. (tohle byl až moc drastickej příklad- X2-ka není fotomobil.…). Tak dál - SE Satio má 12mpix a jak fotí? Nic moc. Nokia N8 má taky 12mpix a fotí mnohem líp. iPhone 4 má 5mpix a žádný nastavení, (navíc to není fotomobil) přitom se lidi ve "slepé anketě" shodli, že fotí lepe než Nokia N8... Takže asi tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radza  |  19. 10. 2010 19:01

Onu slepou anketu hodnotili asi slepí lidé. Fotky pořízené nokií N8 jsou rozhodně přirozenější a v celkovém hodnocení lepší. Bohužel asi letí čím barevnější, tím lepší. Každý kdo se ale trochu orientuje ví své.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  19. 10. 2010 19:32

Říkal jsem si, že se někdo ozve. :D
Ne, dělám si srandu. Ale nevím, já bych měl fotky z mobilu radši "líbivější" a barevnější fotky, přece jenom se na tyhle fotky budu koukat na mobilu a na počítači ( upřímě - kolik jste vytiskli fotek focených mobilem?), nebudu je nijak upravovat nebo něco podobného ( stejně tak u kompaktu, tohle teprve u "opravdových" foťáků - mobil ani obyč. kompakt asi ne). Takže já zastávám názor "slepé" většiny…:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radza  |  19. 10. 2010 19:04
xsarahdi  |  19. 10. 2010 21:23

OOO...POZOR...NA SATIO mi nekecaj...fotky zo SATIA nič moc???...kedy si mal a ako dlho SATIO???Koľko fotiek si spravil a videl???
porovnávaš neporovnateľné čo sa týka kategórie foťáku tak aj výrobcu
nemôžeš porovnávať SE ktorý je špička vo fotomobiloch/veď ich zaviedli/ a vždy bude !
nokia sa sem tam dotiahla ale ostatný majú foťák iba do počtu
/česť IP4/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 10. 2010 22:15

teda to je ale přirovnání Nokia X2 ... jako telefony bez AF se mezi fotomobily nepočítají ! A to umí jen Nokia udělat 5 a nebo i 8 mpx bez AF !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  20. 10. 2010 07:31

Taky jsem psal, že to byla trošku blbost, ale srovnání Satia a Nokie N8 - stejně mega pixelů a stejně jiná kvalita fotek. Nokia N8 a iPhone 4 - 12mpix vs. 5mpix - a fotí + - stejně (podle ankety lépe Iphone). Snažil jsem se tím říct, že na mpix nezáleží...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 10. 2010 19:10

N8 fotí mnhem lépe než iphone4, ta anketa nic neznamená fotky iphone jsou líbivější protože mají živější (ale né realné) barvy. Nokia má barvy reálnější, ostrost má taky větší..
Samozřjemě najde se 5MPX mobil co fotí hůř než 3MPX ale to je vyjímka potvrzující pravidlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 10. 2010 21:07

To kto takú sprostosť povedal, že Satio nefotí nič-moc? V Mobilitách ho naopak, vychválili a nakoľko ide o prvý fotomobil s 12 mpx, tak je jasné, že v Nokii si dali na čas a niečo vylepšili. Po Satiu tu bola medzera, že dlho dlho nikto nič. Až potom sa objavil hybrid Emgeton Flexaret a teraz je tu Nokia N8, čo sa týka 12 mpx foťáku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor