Sony Ericsson v krizi: pokles zisků, propouštění zaměstnanců

Diskuze čtenářů k článku

Insider  |  22. 07. 2008 17:08

.. uz i v LM Ericssonu se planuje propousteni, pocita se s vyhozenim 1000 lidi ve Svedsku + 3000 lidi po celem svete. Ericsson totiz vykazal spatne vysledky za Q2 a spatnou predpoved na zbyvajici 2 kvartaly. A tento proces uz nekolik me blizkych lidi pocitilo na vlastni kuzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VANDIT  |  21. 07. 2008 14:41

DOufam ze to dotahnou... Na Xperii se tresu jak babka na duchod

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joli  |  21. 07. 2008 13:06

Mám SE K800i je to dobrý telefon. Konstrukčně, žádnej šmejd alá Nokia, kde se to začne vyklat po 3 týdnech používání a display je po 2 měsících jak kdyby projel sešívačkou. Pořád mi ale u něho chybí zakladní věci, které nechápu jak mohli být opomenuty, jako vícenásobné časy u zmeškaných/volaných/přijatých hovorů, nelze ukládat sms zprávy do rozdílných složek, je zde pouze jedna jediná a to defaultní přijaté zprávy. Jo je zde sice položka uložené zprávy, ale to se jedná pouze o 20 míst na simkarte. Nelze kopírovat fotky do různých složek nebo sem na to nepřišel. A připojení via bluetooth k PC je taky nemožné. Synchronizace a uložení sms do PC? nemožné. Atd...prostě základy, které zrovna Nokia už dávno zvládá. To mě přivádí na myšlenku že k SE se asi už nevrátim a proto se nedivim, že dlouhodobě jde SE ke dnu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dundiel  |  21. 07. 2008 14:43

Udivuje mě, že SE vytýkáte právě připojení přes Bluetooth (v životě jsem s tím neměl problém - nebude to spíš ve Vás?). Co se týče synchronizace, tak vřele doporučuju program MyPhoneExplorer, nic lepšího pro práci se SonyEriky jsem nesehnal. Synchronizace kontaktů, zpráv, adresáře... malina

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  21. 07. 2008 18:10

S tím zpracováním a konstrukcí - jak kdy, ale obecně souhlasím. Celkově má SE apoň pro oko mnohem hodnotnější materiály. I ten nejlevnější telefon má zpracování většinou příkladné. Viděl jsem teď o víkendu u kamarádky Nokii, tahanou rok a půl v kapse a porovnal s mou T610 nošenou pět let tamtéž. Oloupaná barva, displej spíš průsvitný než průhledný. Bude si kupovat nový. Já nemám potřebu. Ale rozhodl jsem se, že teď musím SE podpořit a pořídit taky něco nového:) K té vaší poznámce o dlouhodobém dnu - ještě minulý rok byla SE vysoce zisková. Prudký obrat nastal až teď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  20. 07. 2008 22:20

No konečně, už bylo na čase. Heč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arec  |  19. 07. 2008 18:34

přešel jsem od NOKIE kvůli T68 a vydržel až do P990. Myslím, že tento model jim ubral hodně zákazníků. Zdokonalili P910 tak ,že nástupce nebyl použitelný - tak jedině jako těžítko. Přešel jsem na WM a spokojenost. Ten kdo navrhnul P990 byl magor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stedy  |  19. 07. 2008 19:49

Je zajímavé, že když vyráběli telefony samostatně, tak měli kvalitní tel. Sony např. řada Z, nebo J měla vždy něco víc než konkurence.
Potom T630, K700, K750, P800. Tím veškerá snaha končí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SEGA  |  19. 07. 2008 15:56

inac zdravim ta borland nokiaman chybal som ti vsak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SEGA  |  19. 07. 2008 15:30

Takato mensia kriza u Sony Ericssonu este nic neznamena SE je velka firma stoja za nou GIGANTI SONY a ERICSSON velmi velke a bohate firmi ktore ho podporia myslim ze SE sa len z toho pouci a vzchopi sa pomoze mu to... ved jeho predaje mobilov neklesaju ako pisu poniektory on predava stale velke mnozstvo miliony kusov po celom svete ! ! ! len co kleslo boli zisky prave koli tomu ze predaval skor lacnejsie mobily tie z vyssej kategorie drahsie mu nesli tak na odbyt ako napr. K850i na ktorej experimentoval s ovladanim a to sa mu vypomstilo mal to byt hlavny tahun vlajkova lod firmi ktora by mu vyniesla velke zisky ale mnoho ludi odradilo prave od kupi to blbe ovladanie aj s nie najlepsim fotakom nie ako to bolo u K750i K800 kde bol fotak best... dufam ze uz to pojde len dobrym smerom nove modeli sa este len dostavaju na trh v tejto dobe a ked sa dostanu high endy ako C905 (s kvalitnym fotakom so snimacom ako maju zrkadlovky SONY Alpha) ako aj novy walkman ktory predstavi teraz v utorok W902 s 5Mpix fotakom s autofokusom a bleskom hruby len okolo 1 cm tak prave tie ho potiahnu s dalsimi novymi modelmi ktore sa este len teraz dostali a dostavaju na trh ako napr. C702 C902 W890 atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  19. 07. 2008 13:27

SE má smůlu, že jednou má něco solidního a pak chce z toho další roky profitovat jen tím způsobem, že mění kryty a modely. Nejdřív měli roky pořád limit 500 kontaktů, pak dlouho nebyl edge, před vánocema když jsem potřeboval mobil za normální cenu s rozlišením 240x320, tak jsem musel koupit chtě-nechtě Nokii (ta jich měla spoustu, SE ani Ň). Komunikátory to samý: nejdřív to vypadalo super, když se to dostalo na trh, tak to byla cihla s očesanejma funkcema, který měli jako přijít v novým modelu, a to donekonečna.
Jó to jsou vzpomínky: super T39m, solidní pracant T610 a pak už jen variace na téma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pcwifi  |  19. 07. 2008 13:34

R520 velky tenky a drzak...T28 atd...jo to byli casy...pokud ma SE produkovat ve stejnem rytmu i nadale, tak f tom pripade radeji at nedelaj nic
oni erici meli zrejme hoooodne zasovu displayu 176x220 a i 16Ox120,tak to cpali hlava nehlava...bohuzel... s nokii souhlasim,ze od prvniho nasazeni QVGA do stredni tridy se toto rozmaha i do nizsi a je to jen dobre.V sunce uz mas 1,3mpix fotacek,podpora microSD atd...
oni SE dost hresi na to ze si lidi sednou na prdel, kdyz je tam logo Walkam...no prozatim si na prdel sedaji jejich trzby i s logem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pcwifi  |  19. 07. 2008 13:22

nemluvte mi o se...vetsina mobilu ac mela mit, tak nema EDGE,omezena pamet na sms ackoliv do vnitrni se vleze minimalne 100x vic nez max. limit, Drazsi karty M2 taky nepridaji na popularite,v rezimu mass storage se na mobil nikdo nedovola apod...
Jetou nokii se symbianem sezenu za 3 talire s plnou qwerty klavesnici,co sezenu chytreho od SE v te relaci ? koukal sem po bazarech, no nic moc...exelovaly K750,850,Walkmany apod...
na to sem si vzpomel jen behem chvilky, samozrejme zle jazyky hned neco vyblejou na nokii, v souctu je tech neduhu ale mene nez u SE,tot mouj nazor...
Nicmene SE preji at se udrzi...cim vice konkurence,tim lepe pro kupujiciho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sioga  |  19. 07. 2008 13:19

problem siemensa,motoroly aj se je v tom ze nedala mobily pro lidi ale spis pro teenagery a mlade lidi ktery ten mobil opravdu vyuzijji naplno i kdyz jsou skvely prodej klesa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Superja  |  19. 07. 2008 12:49

U sony ericssonů je jeden zásádní problém - vsechny telefony mají v podstatě od prvního modelu úplně stejný tvar, anebo, pokud se jedná např. o véčka, i stejný design. Mě osobně nezáleží na tom, jak je ten mobil pěkný, ale kolik lidí má ten daný design (doufám, že jsem to napsal srozumitelně :) ).
Chci se odlišit, ne mít něco pěkného.
A tohle přesně SE nenabízí. A může mít funkcí kolik chce.
Další věcí je, že zaspal dobu GPS a rozmach telefonů s OS.
Osobně mám N80 a žádný SE bych rozhodně nechtěl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
werni  |  19. 07. 2008 13:31

já si myslím že sonyericsson nemá špatný telefony jenže s nimi přichází na trh pozdě sice je představí asi 5 měsíců předem kdy by na trhu patřili k nejlepším ale do té doby než se začnou prodávat tak konkurence už vydává nové a o designu že je stejný bych tu moc nemluvil protože se podívejte na samsung nebo nokii ty maj 2 nebo 3 designy telefonu jinak vypadaj furt stejně takže to bych tu nerozebíral, ale osobně si myslím že sonyericsson asi jen tak nekrachne a že se na nejvíš může stát jako u panasonicu že se bude prodávat jinde jako třeba v japonsku kde se mu daří a odejde z našeho trhu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
james  |  19. 07. 2008 12:38

se nedivím, posledních asi pět let dělá Sony samý ošklivý telefony který se nedaj používat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 07. 2008 12:47

Měl bys přestat pít a otevřít oči, alkohol škodí zdraví

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DieSel_78  |  19. 07. 2008 13:33

Je to sice subjektivne, ale podla mna ma pravdu. Ich design ma vobec nezaujal, s vynimkou W890i. Ale je to vec nazoru, cize je mi jasne, ze vy ako redaktor SEManii si ich budete obranovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 07. 2008 15:24

Zdaleka netvrdím, že všechny SE jsou úžasné, spousta SonyEriků se mi nelíbí...
Ale tvrdit, že SE vyrábí samé škaredé telefony objektivní není...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Q  |  19. 07. 2008 21:50

jiste, taky nazor.
spousta lidi zase nadava ze Thinkpad je desne osklivy notebook, hranaty, ze jeho design se za 10 let nezmenil a vyznavaji ruzne poutove leskle notebooky se svetylky a podobne. s SE je to podobne.. me moje K790 slouzi dlouho, verne, kazdy den v pracovnim nasazeni a doufam ze este chvili nez pride xperia slouzit bude.. z pohledu nekterych lidi je to skoro vykopavka ale me se libi a vyhovuje, stejne jako muj thinkpad. proste vec ja praci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  19. 07. 2008 11:40

Když SonyEricsson vznikal,dal si za úkol být do 5 let jednička na trhu s mobily.Svého času ho zachránil úspěch jednoho mobilu,otázka je co bude dál,osobně si myslím, že si spíše pohorší oproti korejcům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qas  |  19. 07. 2008 11:35

Kdoví, třeba by pomohlo méně modelů s jasněji vyhraněnými řadami. A pokud vyšší řada, tak ji zase nešidit na něčem jiném (např. W880i BEZ RÁDIA!!!, když jej mají i telefony "nižší" apod.). Tahle "obchodní strategie" vede do firmu kytek.
A nevím jak vy, ale já s nostalgií vzpomínám na opravdu odolné (ne jen "zodolněné" - hlavně názvem) telefony Ericssonu. Stařičký T65 (neměl v popisu nic o odolnosti) nechce moje dcera vyměnit za žádnou cenu. Stále původní baterie - a přežije a přežil všechno možné. Mám pocit že snaha o solidnost se vytratila s příchodem Sony. Teď jsou to jen plastová skřípátka s lámajícími se klávesami, poruchovým joystickem a podobně. Mám ještě T68 od Ericssonu a žádné vady joysticku i po těch letech nemá!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Scorpios  |  19. 07. 2008 11:50

Tak s T65 nemohu jinak nez souhlasit , vydržela mi 5 let sloužit a teď je to můj záložní telefon. Opravdu rád na něho vzpomínám, i když zase záleží asi na kusu, protože znánému vydržela sotva dva roky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martinD  |  19. 07. 2008 11:22

SE usnul na vavřínech. Je fakt ,že dělají plno nových modelů, ale v podstatě je to neustále to samé jen s jiným krytem. Můžou mít nový model třeba s 8 nebo 10 mpix fotákem,ale myslím,že jim to moc nepomůže. Podle mě je zakopaný pes v tom, že nemají ve svých cyber-shotech taky operační systém, aby když už někdo do telefonu investuje 10 -15 tisíc, aby mohl mít taky třeba plnohodnotnou navigaci - která momentálně zažívá boom. Nejsem žádný zapřísáhlí příznivec Nokie, ale jestli si mám koupit skoro za stejné peníze nějaký cyber-shot, který ve výsledku fotí srovnatelně jako jako nokia, která má navíc ještě operační systém, tak není co řešit. (např. SE K850 versus Nokia N82)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yomega  |  19. 07. 2008 11:32

No smartphony od SE sice nemaji logo cyber-shot, ale jinak foťáky mají stejné. Např. P1 má stejný foťák jako cyber-shot K800i. Řešením by mohl být SE G900 na ten se moc teším, protože konečne nabídne to co nemá P1...navigační klávesu. Kombinace dotykového displeje, klasické klávesnice a navigační klávesy je přesně to, co mě u SE chybělo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Vagner  |  19. 07. 2008 12:37

S tebou bohužel nebudu souhlasit. Sony Ericsson G900 bude dalším propadákem této firmy. Za rok vývoje jde o stejný přístroj jako P1i. Je pomalý, nabídne nevýrazný design, má spoustu much ve firmware, stále chybí HSDPA a EDGE, nabídne navíc jen 5 mpx fotoaparát, který však fotí daleko hůře než u modelů K850i nebo C902. Kdepak, ani tohle nijak nezvedne Sony Ericsson z propasti. Je to bída, když se člověk podívá na ,,podobný'' přístroj u konkurence - HTC Diamond, tak se mi chce brečet. I my velcí příznivci této značky budeme muset vyzkoušet jiné vody....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yomega  |  19. 07. 2008 13:45

Mate sice pravdu, ale srovnavate nesrovnatelne. SE G900 se da na netu sehnat novy za 8 000 Kc, HTC Diamond se prodava za 12 000 Kc. Nekde se ten rozdil v cene projevit musi. S HTC Diamont se da srovnavat Xperia...az bude...jestli bude U G900 se me desigh osobne libi, 208 mhz procesor staci a funkcne naprosto vyhovuje. O chybach ve firmwaru nemohu psat, telefon jsem nemel v ruce, ale podle toho co jsem o nem zatim zjistil se me libi. Ael kazdopadne diky za Vase postrehy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Vagner  |  19. 07. 2008 14:04

Nemělo to být přímé srovnání, spíše co umí slušného vyrobit HTC a co vyrobí letos jako prakticky vlajkovou loď u UIQ Sony Ericsson. Modely Beibei a P5i byly zrušeny, prostě u SE se dějí nyní šílené věci a G900 to v žádném případě nezachrání.
Jinak na G900i připravuji na UIQmanii recenzi, takže můžete pak nahlédnout, ale moc chválit nebudu, zvlášť když vše srovnám s P1i...
Ale nic z toho bohužel ovlivnit nedokážeme...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trent  |  19. 07. 2008 10:35

Jak jsem čekal, zase se zde objeví spousta finančních analytiků a odborníku na trh s telefony.
A já se budu pasovat na jednoho z nic. Myslím, že velkou měrou ke špatným výsledkům přispívá málo inovací a hlavně velmi špatný marketing. Nokia, samsung nebo LG dokážou mnohem lépe prodávat i horší telefony... Ale kdo chce kam....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
°_°  |  19. 07. 2008 11:03

Jak se to dělá, prodávat lépe horší telefony, nějak jsem to nepostřehnul? Poraďte ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  19. 07. 2008 11:09

že by reklama???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  19. 07. 2008 09:53

Ha tak to je už jisté co si myslíte že si lidé kupují denně nový mobil?? Ha lidi si koupí mobil tak jednou za 2 roky a to bohatě jim stačí a co ti výrobci za rok udělají 6 modelů nových telefonů a v řadě tisíců kusů jich vyrobí to si myslíte že to všechno prodají bohužel polovina skoro končí na slevách a musejí to vrácet zpátky a znova rozebrat díly na nové typy....zkrátka mobilů je tu hafo a lidé budou čím dál tím méně měnit telefony takže pokles budou větší.....jediné východisko bude pořadně levné aby si to mohli dovolit kupovat častěji jinak to nemá smysl.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JxJ  |  19. 07. 2008 10:08

Jednou za 2 roky? No tak to asi jak kdo ja bych třeba s telefonem dva roky nevydržel takže spíše asi tak jednou za rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Q  |  19. 07. 2008 21:36

no vidis a ja to tak praktikuju poslednich 10 let, menim cca co dva roky a byl sem fanda SE uz od doby co byl jen E.. dycky jednou za dva roky koupim to nejlepsi co maj a snad to vydrzi.
jiste, muzete menit mobil treba kazdy tyden a nekteri treba ohrnuji nos nad nekym kdo ma beznadejne zastaraly mobil (rozumej na trhu dele nez dva mesice) ale znam lidi co dodnes pouzivaj starou 6310 a sou happy.
neni to otazka penez, ale pohodlnosti - proste to vyhovuje tak to slouzi do te doby nez se to rozpadne.. navic vymena mobilu nebo cele platformy neni koupe pristroje a prehozeni simky, ale casto pretahnuti ci konverze vsech kontaktu, kalendare, soubory, predelat synchro programy (a synchro treba s Lotusem neni zadna sranda), koupit nove nabijecky, predelat nabijeni a drzak pripadne HF v aute.. tohle je sice extremni pripad, komu by se chtelo delat takove veci vic nez je nutne..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stedy  |  19. 07. 2008 10:09

Máš pravdu,ale když si koupím nový mobil tak chci aby byl proti tomu starému podstatně lepší.
Ne jako P990 a P1 atd. Já tam žádný podstatný rozdíl nevidím a nehledě na to, že konkurence je už dál.
Xperia by se již měla prodávat, pak by udělali díru do světa. Za rok po ni neštěkne ani pes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
borland  |  19. 07. 2008 10:21

Odkial si zobral tu analyzu, ze ludia si kupia mobil raz za 2 roky? Osobne si kupujem nove mobily 3-4 krat do roka a poznam ludi, ktori tak robia este castejsie.
Btw kde je najvacsi fanusik Sňznacky SonyEricsson SEGA? :) Teraz by mohol prispiet niecim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  19. 07. 2008 11:31

jj, to jsou ti vypatlanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 07. 2008 12:15

Lidi si ale opravdu v průměru kupují mobily průměrně jednou za 2 roky.
Někde sem tu statistiku slyšel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 07. 2008 12:43

Pokud si kupuješ nový telefon 3-4 krát do roka, je to tím, že si neumíš vybrat a si prostě rozežranej. Nic víc ani nic mín v tom není. Člověk s rozumem v pořádku si telefon umí vybrat tak, aby mu sloužil delší dobu. A co se týká těch, co je kupují ještě častěji, platí pro ně to samé, prostě snobové :) Drtivá většina lidí ale rozum má, proto jim telefon jednou za dva roky stačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hombre  |  22. 07. 2008 07:58

Máš pravdu člověče

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dundiel  |  21. 07. 2008 14:39

Vy si možná kupujete mobil třikrát do roka, já už s sebou nosím svůj K700i víc než tři roky. Záleží hlavně na tom, jak se na mobil díváte - jestli jako na technologickou hračku (a to nemyslím nijak hanlivě), nebo jako na praktický prostředek, který měníte až v situaci, kdy není zbytí.
Jinak s tou statistikou "jednou za dva roky" bych taky souhlasil, ono to tak nějak asi vychází.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  19. 07. 2008 02:55

nic ine si nezasluzia, dufam ze tak raz skoncia vsetky firmy ktore si myslia ze na uvedenie noveho modelu staci dat tomu sucasnemu ine cislo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X-HURD  |  19. 07. 2008 09:49

mluvíš hlavně o nokii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  19. 07. 2008 23:23

nokia na tom je este horsie, tam ani neboli schopni z acat s dotykovym ovladanim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  19. 07. 2008 23:46

a dobre robia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ub  |  21. 07. 2008 12:44

Asi nie. Nokia vzdy zmeni kryty mobilu a v menu poprehadzuje polozky, aby mal clovek na co nadavat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yomega  |  19. 07. 2008 11:23

No jasne, at zkrachuje Motorola i SE a zustane nam tady Nokia, LG a Samsung. To bude fakt super. Cim vice konkurence, tim lepe pro nas zakazniky. To si to nikdo neuvedomuje?? Nejsem priznivec Motoroly a posledni dobou me neoslovuje ani SE, ale nechci aby mizely klasicti vyrobci, kteri definovali zanr mobilni komunikace. Verim, ze SE to zvladne, Sony je dost silna na to aby nenechala svou mobilni divzi padnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
O_o  |  19. 07. 2008 12:43

No já bych řek, že si to lidi uvědomují, ale SE dělá posledních pár let pořád stejný "cihličky", design prostě hrůzostrašný a funkčně konkurenci taky nepřebíjí. Takže to už bych musel být velkej blázen abych kvůli podpoře konkurence na trhu kupoval telefon, který je z mého pohledu (a podle tržeb SE zřejmě nebudu sám) hnusnej. SE bych poradil ať okamžitě vyhodí všechny lidi co jí za poslední léta navrhují design. Chce to nový nápady, podívejte na iPhone, funkčně nicka ale zabalená v pěkným designu a lidi se můžou po.... aby ji měli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yomega  |  19. 07. 2008 13:23

Design je naprosto subjektivni zalezitost. V tom bych spatne prodeje SE opravdu nevidel...a iPhone? Tam nejde vubec o design, ale o dokonalej marketing apple.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adamantium  |  19. 07. 2008 01:47

Pokud se budeme bavit o vyšší třídě, čili komunikátory nebo smartphony, pak se není co divit. Svého času revoluční P800 a P900 nahradila po roce P910i (pouze plus hw klávesnice a větší RAM), a po dalším roce totální propadák P990i. Reputaci nezachránila ani povedená P1i (uvedena skoro po 2 letech od P990) Zapomněl jsem ještě na M600 a řadu W9x0i.. Na Xperii, která by už mohla být opravdovou konkurencí, se čeká, mezi X1 a P1i bude opět minimálně rok a půl. A to je sakra dlouhá doba. Ten model tu měl být už dnes. Inu, SE to bude mít na tomto poli hodně těžké a jsem zvědav, jak dopadne, spaní na vavřínech se holt muselo projevit..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X-HURD  |  19. 07. 2008 09:59

To máš pravdu. Vždycky když představí nějakou novinku co by mohla pohnout s jejími zisky k lepšímu, tak z nepochopitelných důvodů tento model nechají rok u ledu a pak se diví, že z něj mají méně zisků než přepokládali. Proč to tak asi bude? Chlapci z SE asi neví, že rok je dlouhá doba a konkurence má už dávno vyrobené konkurenční modely co SE zastíní a většina zákazníku se ráda obrátí pro jinou značku co nabídne podobný model o mnohem dřív. Je to vážně smutné, že se takhle SE chová, ale mohou si za to sami. Měli by spíše změnit vedení než vyhazovat obyčejné pracovníky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anawarr  |  19. 07. 2008 13:52

jestli to nebude tím, že je jednodužší vyrobit jeden prototyp v řádů milionových investic, než rozjet masovou výrobu za přijatelnou cenu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stedy  |  19. 07. 2008 00:41

Bodejď by nebyli ve ztrátě když léta spí na vavřínech.
Nejsou schopni držet krok s konkurencí.
Čím to asi bude? Nevěřím, že Sony je tak neschopný.
Ericsson ho táhne ke dnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor