Sony opět zažilo prodejní rekord. Chtělo však prodat ještě víc

Sony Corporation prochází v posledních měsících bouřlivým obdobím restrukturalizace. Ze společnosti se oddělují „nemocné“ divize, ty těžce uzdravitelné se rovnou prodávají (více o prodeji výroby notebooků Vaio). Kdo by si ještě před dvěma lety, kdy Sony přebírala výrobu smartphonů ze společného podniku Sony Ericsson pomyslel, že právě divize chytrých telefonů bude jedním ze základních pilířů celé korporace.

Ve čtvrtém kalendářním čtvrtletí 2013 se Sony Mobile podařilo distribuovat 10,7 milionu smartphonů, čímž výrobce zhruba o 700 tisíc překonal rekord prodaných kusů z předcházejícího kvartálu. Nejvíce se prodejům dařilo v domovském Japonsku a na evropských trzích. Očekávání v tradičně prodejně silném vánočním čtvrtletí byla ale vyšší, a tak Sony snížilo výhled na objem prodejů za celý fiskální rok, který končí po prvním čtvrtletí 2014, celkem na 40 milionů prodaných smartphonů.

Tržby v divizi mobilních zařízení, kam Sony řadí jak smartphony a tablety Xperia, tak i notebooky Vaio, vzrostly významnou měrou i díky slabému yenu meziročně o 45 % na 4,4 miliardy amerických dolarů. Divize však vinou špatných prodejů notebooků Vaio vykázala provozní ztrátu ve výši 120 milionů dolarů. Do ztráty už se promítly i náklady na zrušení počítačové části divize. V posledních třech měsících 2013 prodalo Sony pouze 1,7 milionu počítačů Vaio.

Diskuze (22) Další článek: Týden mobilně 218: opraví se poškrábaná záda?

Témata článku: Sony, , Pro +, Milión počítačů, Rekord, Prodej, Son, Základní pilíř, Vývoj prodejů