Mobilní divize Sony nezakončila rok 2016 příliš úspěšně. Mezi zákazníky se v říjnu až prosinci podařilo distribuovat 5,1 milionu smartphonů, což je sice nejvyšší objem ze všech kvartálů loňského roku, ale zároveň meziroční pokles o třetinu. Za celý rok 2016 tak japonský výrobce prodal pouze 15 milionů zařízení. To je objem, který výrobci z první světové desítky zvládnou bez obtíží za kvartál.

Počty prodaných Xperií už druhým rokem klesají. Sony se nedaří navázat na generaci nejlépe prodávaných Xperií Z3 (zdroj: XperiaBlog.net)
Počet prodaných smartphonů odráží také tržby, které meziročně poklesly o 35 % na 2,14 miliardy dolarů. Na vině byl pokles zájmu o smartphony Xperia na evropském trhu. Divize nicméně udržela hospodářský výsledek v mírném provozním zisku 183 milionů dolarů. Ziskovost zůstává stále základním ukazatelem, na který se Sony Mobile soustředí. Při kontinuálně klesajících tržbách jej ale bude i přes veškerou optimalizaci a osekání nákladů těžké udržet.

Jak je vidět z grafu, mobilní divize není černým Petrem Sony Corporation. Tím je s největší ztrátou filmové studio Sony Pictures (zdroj: Sony)
Sony si posílení tržeb slibuje od poměrně širokého portfolia novinek představených na veletrhu v Barceloně. Předně je to vylepšená verze Xperia XZs stále aktuálního modelu Xperia XZ, která ale půjde jen na některé trhy (na český nikoli). Střední třídu se pokusí Sony oslovit smartphony Xperia XA1 a XA1 Ultra. Novou vlajkovou lodí se stane Xperia XZ Premium se 4K HDR displejem a Super Slo-Motion fotoaparátem.