Mobilní divizi Sony se ani po náročné restrukturalizaci, kterou absolvovala v uplynulých dvou letech, nepodařilo udržet na začátku letošního roku podnikání v černých čísel. Za první kalendářní čtvrtletí 2017 skončila Sony Mobile v mírné ztrátě způsobené poklesem prodeje smartphonů.

Vývoj prodeje smartphonů Xperia od roku 2010 (Zdroj: XperiaBlog.net)
Za leden až březen 2017 firma distribuovala pouze 2,9 milionu chytrých telefonů, což je objem prodeje naposledy srovnatelný s rokem 2010, kdy byla na trhu Xperia X10 a tehdejší Sony Ericsson s androidovými smartphony teprve začínal.

Kvartální výsledovka Sony Corporation není ve srovnání s jinými giganty jako Samsung nebo Apple zrovna radostné pokoukání. Nejstabilnější v korporaci jsou filmová, hudební a herní divize, ani ony ale v maržích výrazněji nepřekračují 10 % (Zdroj: Sony)
Divize ztratila meziročně na tržbách 15 % a skončila ve ztrátě 15,2 miliardy jenů (cca 3,3 miliardy korun). Průměrná cena cca 11 600 Kč za prodané zařízení patří nicméně k nejvyšším mezi androidovými výrobci a znamená, že Sony daří hlavně s dražšími modely. Výrobce ale potřebuje oslovit více zákazníků. V letošním roce toho chce dosáhnout nasazením umírněnějších cenovek. Vlajková Xperia XZ Premium se v Česku začne prodávat za 20 tisíc korun, předchozí srovnatelný model Xperia Z5 Premium stál přitom 24 tisíc.