Sony se podařilo navýšit prodeje smartphonů, mobilní divize skončila v zisku

Společnost Sony zveřejnila hospodářské výsledky za druhé kalendářní čtvrtletí 2017. Celé korporaci se v uvedeném kvartálu dařilo, když meziročně navýšila tržby o 15 % a ztrojnásobila provozní zisk na 158 miliard jenů (cca 31,5 miliardy korun).

Mobilní divize tentokrát rozhodně není černou ovcí korporace. Její tržby se sice meziročně lehce snížily, protože divize přešla na rozumnější cenovou politiku, ale díky efektivnějšímu hospodaření a snížení nákladů na výzkum a vývoj navýšila provozní zisk na 3,6 miliardy jenů (cca 717 milionů korun).

Klepněte pro větší obrázek
Vývoj počtu distribuovaných smartphonů (Zdroj: XperiaBlog.net)

Strategie v optimalizování nákladů a soustředění na několik klíčových modelů společně s nižšími cenovkami smartphonů se Sony začíná vyplácet. Počet distribuovaných smartphonů během dubna až června dosáhl 3,4 milionu kusů. Sice to není číslo, které by Sony katapultovalo do první desítky výrobců smartphonů, ale jde o meziroční i mezikvartální zvýšení.

Současnou vlajkovou lodí Sony je Xperia XZ Premium:

Diskuze (14) Další článek: Samsung pracuje na hybridu hodinek a náramku. Má efektivně spojit oba světy

Témata článku: Sony, , , , , , , , Provozní zisk, Prodej, Efektivní hospodaření, Zisk, Miliarda jenů, Korporace, Prodej smartphonů, Černá ovce, Klíčový model, MOBI, Xperiablog net, Divize, Distribuovaný smartphone, SMA, Son, Celá korporace, PODA