SOS varuje: nákup log, melodií a služeb přes mobil doprovází časté problémy

Sdružení obrany spotřebitelů dnes vydalo zprávu, upozorňující na nové problémy související s nákupem služeb prostřednictvím mobilního telefonu. Součástí zprávy je i výzva k účasti v anketě, která má zmapovat současné problémy.

Při stahování vyzvánění či log na mobil, nebo při využívání různých informačních či zábavních služeb hrozí spotřebitelům specifické problémy, na které mnohdy nejsou připraveni. Sdružení obrany spotřebitelů ČR proto vyzývá české spotřebitele k předání jejich zkušeností v krátké anketě. Pomohou tak k zlepšení podmínek na celosvětové úrovni.

Transatlantický spotřebitelský dialog, jehož členem je i Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS), se v současné době zabývá problematikou mobilní komerce, která si získává stále významnější místo. Již dnes spotřebitelé mobilní nákupy uskutečňují, a to ve formě stahování vyzváněcích melodií a spořičů displeje, včetně využívání rozmanitých placených informací (zprávy o dopravní situaci, sportovní novinky apod.) a zábavních služeb (SMS chaty, hry, atp.). Je to však nové médium, které přináší i nové problémy.

„Na SOS se již obrátili spotřebitelé, kteří při využívání mobilních služeb narazili. Např. jeden spotřebitel pro aktivaci přístupu na internetový server odesílal SMS za 50 Kč s uvedením nezbytného kódu, ale přišlo mu hlášení, že kód není správný. Server totiž rozlišoval písmeno O a číslici 0, které na displeji vypadají téměř stejně, a spotřebitel tak musel zaplatit dvakrát. Není jednoduché posoudit, zda šlo o záměr či jen neprofesionalitu provozovatele,“ uvádí Tomáš Liškutín, který se v SOS věnuje telekomunikacím a dodává: „Proto si velice ceníme aktivity mezinárodní spotřebitelské organizace, která napomůže tyto problémy lépe zmapovat a následně na ně nacházet řešení“.

Všichni majitelé mobilních telefonů se mohou podělit o své názory a poznatky v anketě na www.spotrebitele.info/telekomunikace. Přestože jde o součást mezinárodního průzkumu, je vše v českém jazyce. Průzkum bude aktivní až do konce června.

Na stejné stránce se mohou též podělit s ostatními o své praktické zkušenosti, či se přes ni obrátit na Radu pro stížnosti v oblasti mobilního marketingu a služeb, která se jim pokusí pomoci zprostředkovat mimosoudní řešení jejich problému.

Diskuze (10) Další článek: Podívejte se na VGA video z Nokie 6234

Témata článku: Mobil, Mobilní nákup, Var, Log, Čas, Pře, MOBI, Sos


Určitě si přečtěte

Týden Živě: On fakt dnes ještě někdo stahuje filmy z Ulož.to?

Týden Živě: On fakt dnes ještě někdo stahuje filmy z Ulož.to?

** Kauza Ulož.to a proč my dva už (moc) newarezíme ** Windows 10X existují, ale nabízí se otázka proč ** Nissan ukázal vizi kanceláře v podobě karavanu

Jakub Čížek, Vladislav Kluska | 28

RECENZE: Redmi Note 9 Pro – impérium vrací úder

RECENZE: Redmi Note 9 Pro – impérium vrací úder

** Redmi Note 9 Pro se chlubí čtveřicí snímačů s až 64Mpx rozlišením ** 5 020mAh baterie zajistí dobrou výdrž a podporuje až 30W dobíjení ** Snapdragon 720G ve spolupráci s 6GB RAM zajistí dostatek výkonu

Milan Měchura | 21

RECENZE: Redmi Note 8 Pro – bestseller má úspěšné pokračování

RECENZE: Redmi Note 8 Pro – bestseller má úspěšné pokračování

** Redmi Note 8 Pro přináší nekompromisní poměr výkon / cena ** Přidává čtyřnásobný fotoaparát s 64Mpx rozlišením ** Zamrzí jen košaté MIUI se zbytečnými aplikacemi

Martin Miksa | 9