Soud: FBI nemůže Apple nutit dešifrovat iPhone

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 51

Názory k článku

02. 03. 2016 20:44

"Je zřejmé, že v USA proběhne zásadní boj, který bude precedentem pro celý svět." .... je jen zřejmé, že autor má vymytý mozek, usa nejsou jediný, nejlepší stát na světě, podle kterého se řídí ostatní. Každý stát má vlastní zákony a pokud si někdo v usa prdne doleva, tak to neznamená že tak budou prdět i ostatní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2016 20:22

Luxusní, jak tady všichni vyřvávají o špehování a soukromí, potom jdou a už odesílání svoje xichty na Facebook a jim podobné služby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2016 11:08

Dvě věci...naivita některých lidí mě neustále ohromuje. Opravdu mě baví, že v dnešní době a v tomhle světě někdo věří tomu, že žije ve svobodné zemi natož světě a že demokracie ti dává pocit bezpečí? Svobody jsme se vzdali s prvním vládním systémem na světě a životem v komunitě :) za další...opravdu mi chcete v 21. století tvrdit, že na světě neexistuje nikdo, kdo se dostane do Iphonu? :) Apple jako zaměstnává ty nejchytřejší lidi na planetě? co ty borci co kradou z účtů miliardy dolarů, pro prdel si projíždění informace z pentagonu nebo odtajňují jména tajných agentů, vykrádání databází Ebay i největších bank světa, vykradnutí Apple Icloud v roce 2014, vyrabování Sony...opravdu existuje něco do čeho se nedá dostat? solidně o tom pochybuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 03. 2016 20:34

Tak. Ať si klidně dostanu mínusů kolik chci ale jsem jednoznačně pro odmečení/dešifrování/vytvoření backdooru, říkejte si tomu jak chcete. Tvrzení, že se tím život nikomu nevrátí je sice pravdivé ale přesto mohou být v telefonu klíčové informace. Ať kdokoliv spáchá cokoliv vůči jiné osobě/osobám, vždycky k tomu měl nějaký důvod. Těžko půjdu po ulici s AK-47 a jen tak zabiju 15-20 lidí jenom proto, že se nudím. Vždycky je tam motiv. A pokud by po dešifrování telefonu získal vyšetřovatel přístup k seznamu hovorů, výpisu sms a mailů, šlo by třeba sestavit psychologický profil pachatele a v jeho posledních činech před "akcí" vypozorovat třeba vzor nebo něco, co může u jiných jedinců poukazovat na možnost provedení podobného činu. Hodně používám slova může, třeba, možnost apod. ale to je logické, objevení svatého grálu v jeho telefonu si od toho neslibuju ale možnost najít nějaké užitečné informace ano. Takže za mě jednoznačně souhlas. Co se týká odemčení všech telefonů plošně, jsem v podstatě taky pro, FBI fakt nebude zajímat, že se na záchodě koukám v mobilu na porno ale pokud budu čile obchodovat s plutoniem, jaderným nebo biologickým materiálem nebo čímkoliv jiným, už by je to zajímat mělo. Nějaké řeči o Velkém bratrovi jsou mi u zádele, na FB o sobě lidé nazvrací každý den nespočet osobních informací, jen proto, že za to jsou lajky a když se jedná o bezpečnost, najednou si hrajou na patrioty a že jako jak je dešifrování neetické. Jen kdyby tam bylo magické "share" tlačítko...!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
01. 03. 2016 12:42

Jo, tak kdyby šlo pouze o to nějakým způsobem dešifrovat iPhone pár nebezpečných zločinců - podle jasných pravidel a s požehnáním soudu, tak snad nikdo nemůže nic namítat.
Jenže o to tady nejde. Tady jde od začátku pouze o to, že FBI chce backdoor do všech iPhonů, přistupovat k všemožným datům a samozřejmě bez jakéhokoliv dozoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 03. 2016 12:30

Je videt, ze znacne mnozstvi uzivatelu smartphonu neni technicky zalozenych a proto celou vec se sifrovanim nechape.Otazka totiz neni, zda umoznit nahlednout FBI nebo ne. To je jasne, ze kazdy slusny clovek bude souhlasit.
Otazka je, zda sifrovat ano nebo ne. (Situace je totiz takova, ze jakmile se vytvori nejaka zadni vratka, je jen otazkou casu, kdy je najde i nekdo jiny krome FBI, potom postrada jakekoli sifrovani smysl. Takze bud sifrovat a potom zadna zadni vratka nesmi byt mozna ani kdyby se jednalo o nejakeho sileneho vrazdiciho teroristu nebo proste nesifrovat, protoze to nema smysl.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 03. 2016 11:51

Rozhodně neodemknout.
Nějaký objasňování proč to udělal nikomu život nevrátí. Když chce FBI tolik objasňovat ať objasní ty stovky (možná tisíce) případů kde manipulovala důkazy DNA na základě kterých padlo přes 30 trestů smrti a více jak polovina z nich již byla vykonána - FBI rozhodně není žádnej svatoušek jak di zde někteří myslí.
Nevidím jediný důvod k posilování její moci. Dále pokud tam zadní dveře budou je jen otázka času kdy je začnou používat hackeři a budou je chtít i jiné složky a státy.
Jednoznačně posilovat zabezpečení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
01. 03. 2016 11:43

Já myslim, že se tady sotva najde někdo, kdo by nesouhlasil se zadními vrátkami v případě teroristů a těžkých zločinů... ... jenže jaká je realita? Je tu důvěra v bezpečnostní složky? V ČR je každý výslech, odposlech a důkaz v médiích dříve než u soudu. Za peníze lze koupit i přísně tajné informace. Když se člověk podívá na kauzy v USA, je to stejné v bledě růžové.Až budou mít všechny složky naprostou důvěru ve 100% profesionalitu, nezkorumpovatelnost, diskrétnost a apolitičkost, pak se klidně k téhle debatě vraťme znovu. Dnes tuhle důvěru nemají!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 03. 2016 11:42

Neresim. Naridi to soud? Pak ano. Nenaridi? Pak ne.Apple se chova jako hlupak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 03. 2016 11:23

obecně určitě ne. leda nějak individuálně posuzovat případ od případu. protože potom přijdou debaty co všechno je terorismus. a když k vůli terorismu, co třeba k vůli vraždám? nebo znásilnění? pedofilové? majetková trestna činost? a najednou budeme třeba u dopravních přestupků ....
a žádné zadní vrátka v systémech být nemají. taky nedáváme náhradní klíče od bytu někam na policii, aby se v případě potřeby mohli kdykoli přijít podívat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 03. 2016 11:12

V případě teroristy jednoznačně odemknout. Proč by ne?
Pokud má někdo názor, že tajné služby nemají vědět o našem soukromí, tak je rovnou můžeme zrušit a tvářit se že svět je krásnej a všichni se maj rádi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor