Spekulace: Vodafone připravuje volání zdarma!

Vodafone chystá něco velkého, pokusili jsme se odhalit co. Máme výpověď, screenshoty a dali jsme dohromady detaily.

Představení služby „Student SMS Grátis“ bylo velkým krokem českého Vodafonu. Za shlédnutí reklamy operátor studentům nabízí posílání SMS zdarma. Ještě před představením této konkrétní služby jsme si zaspekulovali, kam až může zajít nahrazování plateb od uživatele platbami od sponzora/inzerenta. Pomyslným vrcholem je zřejmě nabídnout volání zdarma. Už s představením pilotní eSeMeSkové služby bylo jasné, že tím reklama v mobilu pro Vodafone nekončí a připravuje se pokračování. Vše mělo záležet na úspěchu Student SMS Grátis, ohlasech a zkušenostech všech tří zúčastněných stran (operátor, uživatel, inzerent).

Dnes, po dvou měsících od startu, jsme dostali do ruky indicii, která naznačuje, že se vše ubírá tím správným směrem. Náš čtenář Jan Holzer nám napsal toto:

„…nedávno mi přišla anketa z firmy provádějící průzkumy - tentokrát ohledně nové služby operátora, jméno neuvedeno. Měl jsem posuzovat dvě varianty:
1) volat číslo s předvolbou 0800 , poslechnout si 15 sekund reklamy a pak za to volat minutu zdarma na libovolné číslo v ČR
2) zadat číslo s předvolbou xxxx, zase reklama a minuta hovoru“

Jan neměl jasno o tom, kam dotazník míří, přesto mu otázky přišly zajímavé a napsal nám. Já si myslím, že vím, kam dotazník míří. Samozřejmě se mohu mýlit, ale do mozaiky to zapadá. Vodafone sonduje, zda pro nás má připravit volání zdarma!

Víme více

Výše uvedené informace byly následně potvrzeny z dalšího zdroje, ze kterého se dají vydedukovat podrobnější detaily o uvažovaných variantách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vybrané otázky z dotyčného dotazníku
  • Zákazník zavolá na jednotnou bezplatnou zelenou linku. Vyslechne si stručné informace o zadavateli reklamy a následně na klávesnici vyťuká požadované číslo s kterým se chce spojit. Po tomto kroku bude zákazníkovi přehrána reklama inzerenta v délce 15 sekund. Pokud ho reklama zaujme, bude mít možnost nechat si poslat informační SMS či se rovnou spojit s inzerentem. Nakonec bude spojen se zadaným telefonním číslem a od této chvíle bude mít k dispozici 60 sekund na bezplatný hovor (po 45 sekundách bude upozorněn na blížící se konec hovoru).
  • Druhý model je jednodušší a pohodlnější. Volající před číslem, na které chce volat zdarma, pouze zadá speciální předčíslí. Před samotným spojením s volaným účastníkem mu bude přehrána 15 sekundová reklama. Jednoduchým zmáčknutím určité klávesy odpoví na otázku související s reklamou, poté má možnost nechat si zaslat textovou zprávu s informací inzerenta či se na něj rovnou spojit. Na konci procedury bude spojen s požadovaným číslem a i v tomto případě má na hovor jednu minutu.

Vodafone (pokud opravdu jde o Vodafone) tedy přemýšlí o minutě volání zdarma, o ničem větším. Na druhou stranu je to vcelku pochopitelné. I takto bude služba jedinečná, atraktivní a pro mnoho případů reálně využitelná, minuta pro stručné sdělení zprávy určitě stačí. Druhý model by byl přijatelnější, protože číslo lze uložit do telefonního seznamu včetně speciální předvolby. Masové šíření služby bude brzdit zvýšená složitost postupu, zdlouhavost a především pak omezení délky.

Diskuze (44) Další článek: Garmin GPSmap: někdy plave, jindy se utopí, záleží na bateriích (video)

Témata článku: , , , Špek, Volání, Pomyslný vrchol, Žďár, Masové šíření, Libovolné číslo, Voda,