Analytická společnost J.D. Power provedla průzkum spokojenosti uživatelů s jejich mobilními telefony. Průzkum se týkal obyvatelů Spojených států. Hodnocení bylo rozděleno do pěti kategorií, které měly různou váhu v celkovém hodnocení. Tyto váhy byly nastaveny podle požadavků uživatelů zjištěných z předchozích průzkumů.
- design (24%)
- ovládání (22%)
- výbava (20%)
- odolnost, životnost (19%)
- výdrž baterie (15%)
Výsledky průzkumů jsou velmi těsné. Z maximálního počtu 1000 bodů získal nejvíce Sony Ericsson, a to konkrétně 745 bodů. Vliv asijského segmentu je znát na dalším pořadí, kde následuje LG a Sanyo. Špatně si nevede ani Motorola, ale největším překvapením je propad Nokie až na šesté místo. Je však nutné připomenout, že rozdíl mezi nejlepším a nejhůře hodnoceným činí pouze 38 bodů z tisíce, což představuje necelá čtyři procenta.
Značka |
hodnocení |
Sony Ericsson |
745 |
LG |
735 |
Sanyo |
733 |
Motorola |
732 |
průměr |
726 |
Samsung |
725 |
Nokia |
713 |
Kyocera |
711 |
UTStarcom |
707 |
Průzkum ukázal i další zajímavá zjištění. Uživatelé mění svůj mobilní telefon průměrně s periodou 16,6 měsíce, což představuje oproti loňskému průzkumu zkrácení. Před rokem tato doba činila 18 měsíců.
Kromě samotného telefonování využívají Američané z dalších funkcí telefonu nejčastěji hlasité handsfree (32%), fotoaparát (27%), textové a multimediální zpráv (25%) a dále pak hry (16%).
Zdroj: J.D. Power