Symbian S60: nový a chytřejší virus Lasco.A

Diskuze čtenářů k článku

quintess  |  12. 01. 2005 18:54

To snad není možný.
Tenhleten článek mě samotnému přinesl užitečné informace, protože mobil se Symbianem mám. Souhlasím s pojmenováním virus a s dovětkem, že jde o trojana.
A nechápu vocasy, co tu chvistaj hovadiny. Něco ho namíchlo a sype to sem, že?
Nechť si to příště odpustí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiKy  |  12. 01. 2005 14:04

a když se ti to nelíbí tak si to nečti ... myslím si, že je možnost, zde diskutovat o tom, zda je to vir či není, ale urážek si myslím není třeba a slouží k tomu emailová adresa pana Lutonského.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pindík  |  12. 01. 2005 10:15

Pan Lutonský nás opět přesvědčil o svém vohnoutství a profesní impotenci. Nejenže mu zjevně dělá problémy angličtina (budiž mu polehčující okolností, že překládal z finského webu ;), ale píše zbastly za každou cenu. Jděte prosím doprdele s takovými články. Ty se hodí pro bulvár typu novinky nebo blesk. God bless my ass.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 12. 01. 2005 11:13

Pane Pindíku, nemohl byste přidat nějaké konkrétní výtky a argumenty? Pokud ne, chtěl bych vás poprosit, abyste příště zvracel jinam než do našich diskusí. Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pindík  |  12. 01. 2005 11:41

Milerád přidám, předem jen upozorňuji, že mohu vyjádřit jakýkoliv názor. Vaše rpoznámka o mém příspěvku jako o zvracení příliš nesvědčí o Vaší profesionální úrovni (hle, zde je první konkrétní výtka k profesionalitě). Oba jsme v rozdílné situaci, já, jako přispivatel mohu více.
Druhá výtka směřuje ke stylistice Vašeho (?) textu. Slohová stránka je hrůzná, co odstavec, to jiná pravda. Myslím, že anglický text na stránkách F-Secure je dostatečně výstižný a férovější by od Vás bylo to přeložit a označit za překlad. Nedocházelo by k excesům se slohem (i když u Vás asi ani to nepomůže) a čtenář by nenabyl dojmu, že nevíte co píšete.
Vaše práce je trapná a jste zbytečný darmožrout, který si nezaslouží za svoji produkci ani životní minimum. Bez jakýchkoliv emocí. Prostý fakt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 12. 01. 2005 11:54

Škoda, pane Pindíku. Opět jste se snížil jen k nekonkrétním výtkám, urážkám a zesměšňování. Neklesnu na vaši úroveň, na oplátku ale nečekejte, že s vámi budu diskutovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pindík  |  12. 01. 2005 12:37

Konkrétnější už může být jen ryzí text, který jste nám podstrojil. Mimochodem diskuzi jsem nečekal. Okecávání holých faktů je totiž jen plácání hubou naprázdno. A Vy jste se chytil. Bohužel ne za nos. A propos, jak byste nazval člověka, který si nechá platit za zmetky? (To je řečnická otázka - není třeba diskutovat).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pindík  |  12. 01. 2005 11:44

PS: To, čemu dle Vašeho vkusu, říkáte viry, se, světe div se, nazývá prostým názvem malware. To zřejmě Vaše vohnoutské ego není schopno vstřebat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F.Marshal  |  12. 01. 2005 21:14

Tak proč to čteš? Copak tě někdo nutí? Nečti a ušetři hromadu lidí svých poznámek na které stejně nikdo není zvědavý.......jinak k té tvé poznámce ono malware a virus je prakticky totéž, viz. http://www.webopedia.com/TERM/M/malware.html : "Short for malicious software, software designed specifically to damage or disrupt a system, such as a virus or a Trojan horse." doufám, že to tvé ego, které dozajista umí po anglicky vstřebá tak to je....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F.Marshal  |  12. 01. 2005 21:15

Tak proč to čteš? Copak tě někdo nutí? Nečti a ušetři hromadu lidí svých poznámek na které stejně nikdo není zvědavý.......jinak k té tvé poznámce ono malware a virus je prakticky totéž, viz. http://www.webopedia.com/TERM/M/malware.html : "Short for malicious software, software designed specifically to damage or disrupt a system, such as a virus or a Trojan horse." doufám, že to tvé ego, které dozajista umí po anglicky vstřebá tak jak to je....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
quest  |  12. 01. 2005 11:48

2pindik - bud tak laskav a ventiluj sve mindraky v jinem foru, nejlepe ve svem, kde budes mit jiste hodne prispevatelu obdobneho mysleni. Apropo, jestli nekoho kritizujes, ze ma problemy s angl., nauc se nejdrive poradne cestinu. Vohnoute.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pindík  |  12. 01. 2005 12:34

My si tykáme? Nevzpomínám si, že bych Vám tykání nabídl. Ale, abych uspokojil Vaši potřebu po odpovědi, zde je: nejde o žádný mindrák, zřejmě byste si měl před používáním podobných pojmů zjistit vhodné případy jejich používání. Obávám se, že jste přestřelil. Mým podnětem k panu Vohnoutovi Lutonskému apeluji na kvalitu ezinů, která se drží posledních měsíců na bídné úrovni. Z tajemných příčin se autoři na podobných serverech předhánějí v co nejzbastlenějších článcích, něco rychle vytlačí na klávesnici a sypou to na net bez toho, že by si jej alespoň po sobě přečetli, zda dávají smysl. Je to pravda? Protože pokud ne, vážně pochybuji o duševních schopnostech takových autorů. A také jejich nohsledů, viďte queste?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jsh  |  13. 01. 2005 09:56

Zdravim,
prepis jednoho tel. rozhovoru ze vcerejsiho dne :
jsh : cetl jsi mobilmanii ?
xxx : jo
jsh : ten Lutonsky tam pise pekny veci co ?
xxx : co myslis ?
jsh : tu modrou obrazovku na symbianu. Si to nejak neoveril a napsal nesmysl.
xxx : ale ne, ja se s nim o tom bavil, a on to vi. jenom si tam delal srandu. A tys to nepochopil ze je pekna kravina mit na Symbianu modrou smrt ?
jsh : hmm, tak jak vidis tak jsem se na to chytnul taky ..
.
Takze od vcerejsiho dne beru Mobilmanii jako platek ala Blesk, Hrom a podobne bulvary. Pana Lutonskeho pak uz pouze a jenom jako bavice ala Petr Novotny, Pepa Nahlovsky a dalsi.

Uvedeny rozhovor jsem temer nepozmenil.
jsh

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 13. 01. 2005 10:07

O jakém nesmyslu prosím mluvíte? Ta modrá obrazovka byla screenshot z mého telefonu - co jsem si tedy neověřil? Byla to modrá obrazovka, telefon se potom pokaždé restartoval.

Ten, kdo tvrdí, že se se mnou bavil a říkal sem mu, že si dělám srandu, lže. Bavil jsem se pouze diskusí, která se pod tím článkem rozpoutala, za informacemi si stojím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jsh  |  13. 01. 2005 11:07

ta modra obrazovka nema co se Symbianem spolecneho .. podivejte se do samotneho programu ProfiMail.app (nebo ten druhy, uz si nevzpomenu) a uvidite. Cast toho hlaseni je tam.

I kdyby nakrasne takove hlaseni bylo ze systemu, zda se mi trochu zcestne poustet po nekorektnim mazani soft (nekorektnim proto, ze to neni standardni uninstall resp. add/remove). Pri instalaci se deji ruzne veci, instaluji se ruzne DLL,MDL atd atd, takze jakekoliv hlaseni muze byt jen logickym dusledkem takove akce, respektive obranou OS proti havarii pred spatne napsany softem. Kontext Vaseho clanku (o tom ze modra obrazovka je castym tematem flame boju mezi Symbianisti a Windosari) vsak dava Symbian a Windows v teto veci na stejnou uroven (mezi radky - padavost systemu, chybovost atd), coz je podle me zcela tristni, obzvlaste pokud tak dokazete soudit pouze a jenom ze snapnuteho screenu.
jsh

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 13. 01. 2005 11:44

Když jde o problém symbianového programu a shodí celý systém, tak to přece má něco společného se Symbianem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jsh  |  13. 01. 2005 12:52

nemusi mit.
bud je ta aplikace natolik poskozena, ze dojde k resetu ze strany zmatku kodu (to se ale velmi spatne zabezpecuje na urovni vetsiny OS. Uplny chaos v datech a nekde se tam nahodne objevi JumP na reset) nebo se jedna o ucelovy reset (programatori to tak napsali protoze to Symbian dovoluje mekky reset - tak jako kazdy EPOC defacto. O data neprijdete jenom to jde do resetu). Systemove hlaseni Symbianu jsou uplne jina : http://www.newlc.com/article.php3?id_article=117
jsh

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob  |  12. 01. 2005 00:12

Když si stáhnu SIS do pc, dokáže jej detekovat běžný antivir? Pak bych jej teprve instaloval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ryba  |  11. 01. 2005 21:52

To je teda vir, musíte si ho sami nainstalovat. Ale na druhou stranu nepochybuju, že se najde dost těch, kteří neodolají
 
Ryba
<*)(((<

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
►☼♫◄  |  11. 01. 2005 23:09

V tomhle pripade bych za vira oznacil i uzivatele

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Zdepa  |  12. 01. 2005 11:16

A jak že se viry šíří? No přece pučením!
Pokud si ho tam nainstaluješ a on už se potom sám rozesílá přes bluetooth, není to virus? Myslím, že ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zen  |  11. 01. 2005 21:06

musim vas pochvalit. Vsichni vsude pisou ze se jedna o virus (nemyslim jen tenhle pripad, ale i Cabir, Skulls apod), kdyz to jsou cervi prip trojsti kone. Aspon ze jste jednou ve clanku napsali, ze se jedna o cerva. Nicmene ten "virus" v nadpise opravdu bije do oci, tak si to prosim upravte a prectete si definici viru.

Bohuzel tohle musim psat u kazdyho takovyho clanku, proste se snazim bojovat za to aby tomu lidi nerikali ze jsou to viry, kdyz nejsou. Jenze prave kvuli takovym clankum se uz vsude mluvi o virech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 01. 2005 21:12

Virus se už dávno bere jako obecné označení takových programů, které se šíří, škodí a které člověk nechce. Můžete proti tomu bojovat, ale už nemáte šanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zen  |  11. 01. 2005 22:06

trvam na tom ze to virus neni. Virus je program, ktery se instaluje bez vedomi uzivatele, napada soubory a sam se siri. Nevim, kde jste prisel na to, ze viry jsou vsechny programy kter svym zpusobem skodi. (nebo jsou vsechny programy ktere mam na svem s60 mobilu nainstalovane, viry, ktere jsou viry protoze skodi tim ze zerou baterku a RAMku? )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 01. 2005 22:38

Kdo nechce pochopit, bude se hádat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iamScary  |  12. 01. 2005 09:28

...my uz mame s viry a prekladem praxi, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob  |  12. 01. 2005 00:06

Kemo, červ je podmnožinou virů. Čtěte moudré knihy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  12. 01. 2005 11:01

Zene tvoje problémy bych fakt chtěl mít Poslední větu (v závorce) si psal už asi v záchvatu ne?
dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  12. 01. 2005 00:04

V tom pripade by se za viry musel oznacovat veskery spyware. Tam by to bylo docela na miste.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dex-G  |  11. 01. 2005 20:49

No jeste ze nemam Sym. Series 60

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tygr77, tygr77  |  11. 01. 2005 20:09

Tak se mi zdá, že F-Secure vyvíjí ty viry opravdu rychle!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor