T-Mobile je česká jednička a jako dárek nabízí SMS zdarma

T-Mobile dnes oficiálně oznámil finanční výsledky za první pololetí letošního roku. Sdělil také počet svých zákazníků, podle něhož je jedničkou na českém trhu, poprvé předstihl Eurotel. Operátor při této příležitosti připravil dárek svým zákazníkům: o víkendu 20.–21. srpna budou moci posílat SMS do všech sítí zdarma.

Tisková zpráva

  • Nejvíce zákazníků v České republice využívá mobilních služeb společnosti T-Mobile
  • Vynikající finanční výsledky – růst zisku a EBITDA
  • Podíl tržeb z nehlasových služeb na tržbách se kontinuálně zvyšuje

Praha 11. srpna 2005 – Úspěšných šest měsíců tohoto roku má za sebou společnost T-Mobile. S celkovým počtem aktivních zákazníků – 4,46 milionu – T-Mobile předčil konkurenční operátory a stal se novou jedničkou na českém trhu. Důraz na zvyšování efektivity se projevil i na významném zlepšení klíčových finančních ukazatelů – růst čistého zisku (o 39,7 %) a EBITDA (o 14,2 %). Stále výrazněji se prosazuje využívání nehlasových služeb – jejich podíl na celkových příjmech na jednoho zákazníka se přiblížil 22 procentům.

Počet zákazníků se v porovnání s prvním pololetím loňského roku zvýšil téměř o deset procent na 4,463 milionu, což je nejvíce ze všech tuzemských mobilních operátorů. Výrazným způsobem se rozšířila klientská základna u tarifních zákazníků – jejich počet meziročně stoupl o více než 17 %. Pozici nejsilnějšího operátora si T-Mobile udržel u předplacených karet – ke konci června letošního roku využívalo Twist 3,285 milionu klientů.

Na podzim 2003 T-Mobile vyhlásil cíl stát se během následujících čtyř let jedničkou českého mobilního trhu, a to jak v počtu zákazníků, tak finančních ukazatelích. „Náš cíl byl často zpochybňován, vždyť působíme na plně saturovaném a vysoce konkurenčním trhu. O to cennější je dosažení ´první mety´ ve stanoveném termínu“, říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a dodává: „Věříme, že dodržení slibu posílí důvěru našich zákazníků, díky nimž jsme tohoto úspěchu dosáhli.“

V prvním pololetí prokázal T-Mobile výtečnou finanční kondici: celkové tržby přesáhly 13,4 miliardy korun, čistý zisk překonal hranici tří miliard korun (nárůst o 39,7 %) a důležitý ukazatel EBITDA (zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací) vzrostl o 14,2 procenta v porovnáním se stejným obdobím loňského roku. O více než tři procentní body stoupla i EBITDA marže a její celková hodnota se tak zvýšila na téměř 49 procent. Uvedené finanční výsledky tak jednoznačně prokazují, že se úsilí o zvyšování efektivity vyplácí a velmi pozitivně se odráží na celkových ukazatelích hospodaření.

Velké úsilí bylo v prvním pololetí roku 2005 věnováno dalšímu rozvoji datových služeb. Pokrytí EDGE bylo do dnešního dne rozšířeno již na 36 největších měst a více než 200 přilehlých obcí v České republice a nadále bude pokračovat. Do konce roku uvede T-Mobile do provozu vysokorychlostní síť UMTS na bázi technologie TDD. Spuštěním této sítě nabídne T-Mobile plnohodnotnou alternativu k ADSL. Přidanou hodnotou a výhodou pro zákazníky je mobilita takového přístupu.

Spuštění sítě třetí generace tak zkvalitní a rozšíří nabídku v oblastí datových služeb, jejichž obliba u zákazníků neustále roste. Například měsíční objem přenesených dat se v porovnání s rokem 2004 více než ztrojnásobil.

„V dalším období chceme zákazníkům dokázat, že naše mobilní síť dokáže poskytnout plnohodnotnou náhradu sítí pevných, a to i v oblasti datových služeb“, definuje směr dalších aktivit Mahler.
Zájem firemních zákazníků o služby T-Mobile pokračoval i v prvním pololetí letošního roku, novými klienty největšího mobilního operátora v Česku se staly například tyto společnosti a instituce: Všeobecná zdravotní pojišťovna, ABB, Ministerstvo pro místní rozvoj, Řízení letového provozu, Baťa, Linde Technoplyn, Zlínský kraj či Město Břeclav.

„Víme, že splnění cíle bylo především dílem našich zákazníků, a rádi bychom se s nimi podělili o svou radost. Proto bychom jim rádi nabídli malý dárek - o víkendu 20. – 21.8. budou všechny SMS odeslané do kterékoli domácí mobilní sítě zdarma“, říká závěrem Roland Mahler.

  1. pololetí 2005 1. pololetí 2004 Změna v %
Penetrace (%) 105,2 95,8 9,4
Počet zákazníků ( ´000) 4 463 4 075 9,5
Tarifní zákazníci 1 178 1 003 17,5
Twist zákazníci 3 285 3 072 6,9
Noví zákazníci* ( ´000) 103 128 -19,3
Tarifní zákazníci 74 114 -35,2
Twist zákazníci 30 14 108,7
Celkové tržby (mil. Kč) 13422 12 611 6,4
Tržby ze služeb 12 731 11 905 6,9
Čistý zisk (mil. Kč) 3 029 2 168 39,7
EBITDA (mil Kč) 6 503 5 696 14,2
EBITDA marže - celkové tržby (%) 48,5 45,2 3,3
EBITDA marže - tržby ze služeb (%) 51,1 47,8 3,3
ARPU vč. zahraničních zákazníků (Kč) 482 496 -2,8
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) 21,9 20,8 1,1
Diskuze (63) Další článek: Černobílé displeje: skutečně jen nostalgie?

Témata článku: , , , T - Mobil, T Mobil, Dar, MOBI, Velké úsilí, Významné zlepšení, Jak, Žďár, Mobil, Česká jednička, Jednička, Baťa, Zlínský kraj, Vysokorychlostní síť