T-Mobile nabízel neomezený tarif. Teď chce doplatky

Máte neomezený tarif Přátelé síť nesíť? Pozor, T-Mobile jednostranně mění podmínky a chce další peníze. Můžete odstoupit od smlouvy.

Zátah T-Mobile proti uživatelům „přátelských“ tarifů s neomezeným voláním do cizí sítě nabývá na intenzitě. Zdá se, že operátor podcenil počty minut, které uživatelé provolají, a tak do nových obchodních podmínek přidal, že pokud provolají během jednoho účtovacího období více než 300 minut do cizí sítě, vyhrazuje si T-Mobile právo jim ony nadbytečné minuty naúčtovat. Obavy vzbuzuje i nová zmínka o doúčtování zpětně, o té se více dozvíte níže. Jmenovitě jde o tarify Přátelé síť nesíť a Přátelé síť nesíť+.


Od 7. června si majitelé tarifů Přátelé síť nesíť a Přátelé síť nesíť+ mají utáhnout své telefonní opasky, jinak jim hrozí vysoká faktura... (zdroj: http://www.t-mobile.cz)

Novinka vstoupí v platnost 7. června. Otázkou samozřejmě zůstává, jak striktně bude operátor toto nové omezení uplatňovat. Zřejmě opravdu jde o eliminaci několika jedinců, kteří tarif užívali nad únosnou míru, přesto jde o podvod na zákazníky. Mám za to, že taková formulace je na místě, vždyť lidí si tarify pořizovali jako neomezené a operátor je takto i prezentoval. Jak už asi z MobilManie víte, oba tarify jsou už dávno zrušené pro nové aktivace.

Klepněte pro větší obrázek
Volání do vlastní sítě operátora téměř nic nestojí, za volání do cizí sítě musí platit propojovací poplatky...

Nyní když T-Mobile hrozí účtováním hovorů, stává se z tarifů spíše hrozba než výhodný tarif. Proklábosit 5 hodin měsíčně s pěti lidmi není až takový problém a z tohoto důvodu si zákazníci tarify samozřejmě pořizovali.

Pochopitelně jsme T-Mobilu dali možnost se k tématu vyjádřit, otázky a odpovědi následují:

Nepřijde vám jednostranné zavedení měsíčního limitu 300 minut na volání do cizí sítě pro uživatele přátelských tarifů „Přátelé síť nesíť“ a „Přátelé síť nesíť+“ jako podvod na vaše zákazníky?
V zájmu zachování maximální kvality poskytovaných služeb a ochrany před nadměrným zatěžováním mobilní sítě některými uživateli jsme přistoupili k tomuto kroku tak, aby malá skupina zákazníků neovlivňovala ostatní zákazníky T-Mobile. Změna podmínek se týká jen volání na čísla z pěti vybraných čísel z cizích sítí. Jako podvod tuto změnu skutečně nevnímáme a máme pro zákazníky připraveny individuální nabídky, jak jim tuto změnu kompenzovat. Limit je navíc v takové výši, že se dotkne pouze zanedbatelného procenta zákazníků, kteří ovšem bohužel svým chováním ovlivňují i ostatní zákazníky T-Mobile.

Tarify jste prodávali jako neomezené a teď hrozíte doúčtováním hovorů, čili jste uživatelům lhali...
Doúčtováním hovorů rozhodně nehrozíme. Změna podmínek neznamená, že by zákazníci za hovory nad stanovený limit v uplynulých měsících měli zpětně doplácet. Nejedná se o žádné doúčtování. Limit začne platit od 7.6. Proto o chystané změně informujeme dopředu všechny zákazníky přesně jak nám ukládá zákon. Navíc zákazník získá větší kontrolu nad výší svého vyúčtování, neboť při překročení limitu jej budeme informovat SMS.

Říkáte, že se zpětně účtovat nebude, ale v podmínkách to máte. Jak to tedy bude?
Změna podmínek se samozřejme týká pouze hovorů uskutečněných po účinnosti těchto podmínek, tedy po 7. 6., a ne hovorů, které budou uskutečněny před jejich účinností. Podmínky nelze v žádném případě aplikovat zpětně. Ta věta je tam jen z důvodu, pokud by nám například technické okolnosti zabránily v zúčtovacím období účtovat provoz nad stanovený limit, tak abychom ten provoz mohli doúčtovat následně, a to formou vrubopisu.

Nestačilo, že jste oba tarify stáhli z nabídky?
Výrazná změna uživatelského chování nás donutila k tomuto kroku. Ostatní podmínky tarifu ale zůstávají beze změny.

Je tato změna z vaší strany porušením smlouvy a umožní tak vašim zákazníkům rozvázat smlouvu a odejít?
Ano, zákazník může vypovědět smlouvu.

K poslední odpovědi bych jen dodal, že smlouvu můžete opravdu vypovědět, ale jen do 20 dnů od zveřejnění týkající se změny, neboť všeobecné podmínky operátora (pdf zde, bod 17.7) dále říkají následující:

„Pokud Účastník ve lhůtě 20 dnů ode dne zveřejnění podstatné změny smluvních podmínek, která pro Účastníka představuje jejich zhoršení, nevypoví dle čl. 14 Účastnickou smlouvu, má se za to, že takový návrh na změnu smluvních podmínek přijal.“

Diskuze (187) Další článek: Katalog mobilů jaro/léto 2010 právě v prodeji!

Témata článku: , , , Neo +, Neo, Tarif, Porušení smlouvy, MOBI, Stanovený limit, Uživatelské chování, T - Mobil, Mobil, TED, Ostatní zákazník, T Mobil, Skupina zákazníků