T-Mobile dnes zveřejnil výsledky svého hospodaření za prvním devět měsíců roku 2005. Kompletní tiskovou zprávu a srovnávací tabulku najdete níže, zde z ní vyjímáme nejzajímavější body. T-Mobile je jedničkou v celkovém počtu zákazníků, v jiných ukazatelích ale stále vede Eurotel.
- Počet zákazníků: 4,553 milionu (Eurotel 4,489 milionu)
- Zákazníci s tarifem: 1,22 milionu (Eurotel 1,311 milionu)
- Zákazníci s předplacenou kartou: 3,333 milionu (Eurotel 2,756 milionu)
- Noví zákazníci v roce 2005: 193 tisíc (Eurotel 306 tisíc)
- ARPU: 483 Kč (Eurotel 508 Kč)
- EBITDA: 9,669 mld Kč (Eurotel 10,4 mld Kč)
- EBITDA marže: 47,1 % (Eurotel 47 %)
Tisková zpráva
Služeb T-Mobile využívá stále nejvíce zákazníků v České republice
Stabilně rostoucí finanční ukazatele – celkové tržby přesáhly 20,5 miliardy Kč, EBITDA činí téměř 9,7 miliardy Kč
Výrazné zvýšení zájmu zákazníků o datové služby
Praha 9. listopadu 2005 – Třetí čtvrtletí roku 2005 přineslo potvrzení vedoucí pozice společnosti T-Mobile na českém trhu v počtu aktivních zákazníků. Do konce září se pro T-Mobile rozhodlo o 10,2 % zákazníků více než ve stejném období loňského roku. Služby nejrozšířenějšího operátora tak celkem využívá již 4,553 milionu klientů. Úspěch ve vysokém nárůstu zákaznické základny je doprovázen i pozitivními finančními výsledky – růst EBITDA (o 8,3 %) a celkových tržeb (o 6 %). Stále více se prosazuje zájem o využívání nehlasových, především datových služeb – jejich podíl na celkových příjmech na jednoho zákazníka dosáhl 22 procent.
„Dosažené výsledky jednoznačně potvrzují naši pozici jedničky a jsou důkazem vysoce pozitivního trendu. Jsme schopni ve stále ostřejším konkurenčním prostředí zvyšovat nejen počet zákazníků, ale i dlouhodobě zlepšovat své finanční výsledky,“ říká Otakar Král, finanční ředitel T-Mobile Czech Republic.
Poptávka po mobilních službách se nesnížila ani ve třetím čtvrtletí letošního roku. Celkem na T-Mobile spoléhá 4,553 milionu klientů a operátor tak zvýšil svůj náskok vůči nejbližším konkurentům. Výrazně, o 170 tisíc, se rozšířila skupina tarifních zákazníků; paušální program zvolilo už 1,22 milionu zákazníků, což je o 16,2 % více než před rokem.
Majitelů předplacených Twist karet přibylo dokonce více než čtvrt milionu a T-Mobile si tak v této oblasti udržel pozici nejsilnějšího operátora. Rychleji rostla i skupina zcela nových zákazníků – využít sítě největšího tuzemského operátora se za prvních 9 měsíců tohoto roku rozhodlo celkem 193 tisíc zákazníků, což je téměř o šest procent více než ve stejném období loňského roku.
Rodinu firemních zákazníků ve třetím čtvrtletí rozšířily například tyto firmy a instituce: Česká obchodní inspekce, Berger Bohemia, Policie ČR, Správa hl. města Prahy, Pfizer, Glaverbel Czech, MANPOWER či Město Skuteč. O tom, že se službami operátora jsou firemní klienti spokojeni, svědčí fakt, že řada významných firem prodloužila svou smlouvu – například Správa KRNAP, České radiokomunikace, Shell Czech Republic, Daimler Chrysler Automotive či Panasonic Mobile & Automotive Systems Czech.
Od začátku července do konce září roku 2005 získal T-Mobile celkem 90 tisíc zákazníků – 42 tisíc se rozhodlo pro některý z paušálních programů, 48 tisíc pro předplacenou kartu. Tento přírůstek je o
63 procent vyšší než ve třetím čtvrtletí loňského roku.
Pozitivní provozní výsledky opět přispěly ke zvýšení finanční výkonnosti, kterou T-Mobile dlouhodobě prokazuje. Ukazatel EBITDA (zisk před úroky, daněmi, odpisy a amortizací) vzrostl o 8,3 procenta na 9,669 miliardy Kč. Hodnota EBITDA marže se v porovnání s předchozím obdobím minulého roku zvýšila o 1 procentní bod a dosáhla hodnoty 47,1 %. Pozitivní trend potvrdily i celkové tržby – šestiprocentní růst na více než 20,5 miliardy Kč.
Jednou z priorit strategie T-Mobile jsou datové služby – to se odráží nejen v nárůstu objemu přenesených dat o 154 procent, ale i v celkovém objemu tržeb plynoucích z nehlasových služeb. Podíl těchto služeb se meziročně zvýšil o jeden procentní bod na stávajících 22 procent.
Datový provoz v sítí T-Mobile by se měl i nadále výrazně zvyšovat. Jako první v České republice spustil 19. října T-Mobile síť UMTS, využívající technologii TDD. Služba nazvaná Internet 4G zajišťuje uživatelům jeden z nejrychlejších mobilních přístupů k internetu v Evropě. Zákazníci tak dostávají plnohodnotnou alternativu k ADSL připojení přes pevnou linku. Zákazníci si mohou vybrat i další varianty připojení k internetu, ať už prostřednictvím technologie EDGE nebo GPRS.
|
9 měsíců 2005 |
9 měsíců 2004 |
Změna v % |
Počet zákazníků ( ´000) |
4 553 |
4 130 |
10,2 |
Tarifní zákazníci |
1 220 |
1 050 |
16,2 |
Twist zákazníci |
3 333 |
3 080 |
8,2 |
Noví zákazníci* ( ´000) |
193 |
183 |
5,7 |
Tarifní zákazníci |
116 |
161 |
-28,2 |
Twist zákazníci |
78 |
22 |
255,6 |
Celkové tržby (mil. Kč) |
20 514 |
19 347 |
6 |
Tržby ze služeb |
19 271 |
18 271 |
5,5 |
Čistý zisk (mil. Kč) |
4 492 |
3 615 |
24,3 |
EBITDA (mil. Kč) |
9 669 |
8 931 |
8,3 |
EBITDA marže – celkové tržby* (%) |
47,1 |
46,2 |
1,0 p.b. |
EBITDA marže – tržby ze služeb (%) |
50,2 |
48,9 |
1,3 p.b. |
ARPU vč. zahraničních zákazníků (Kč) |
483 |
503 |
-4 |
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) |
22 |
21 |
1,0 p.b. |