T-Mobile posiluje vedoucí pozici v oblasti mobilních dat

Diskuze čtenářů k článku

CD  |  01. 03. 2004 10:12

Jo a co se týká t-zones...budou vůbec někdy fungovat bez problémů??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SweetTwist  |  29. 02. 2004 08:36

T-Mobile je jednicka! Brilantnim zpusobem benefituje z clenstvi v nadnarodni skupine a prinasi tak svym uzivatelum takove sluzby, ktere jim lokalni outsideri nabidnout nemohou. T-Mobile je za chvilku zadupe do zeme! Jsem tak rad, ze jsem uzivatelem T-Mobile, vedouciho GSM operatora v CR a ze se jim v datech povedlo prekonat eurotel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukke  |  28. 02. 2004 13:30

Tohle jsem dnes odeslal na T-Mobile k vyjádření. Máte někdo podobnej problém?

Vážená paní, vážený pane.
Na základě Vaší kampaně o nejrychlejším internetu v České republice a
uvádění možnosti používat jako jediná síť v ČR kódování GPRS CS-3 a
CS-4 jsem si zřídil neomezený datový tarif u vaší mobilní sítě.
Počítal jsem s tím, jak uvádíte ve všech materiálech, že kódování
CS3,4 se samozřejmě aplikuje jen při výborné kvalitě signálu, jelikož
je u těchto schémat zvýšena chybovost.
Vydal jsem se tedy v mé lokalitě s přenosným počítačem a mobilním
telefonem Siemens C55 s aktivovaným servisním menu zjistit, kde se
nachází BTS, na kterou se obvykle připojuji. Z mého bydliště je
vzdálena 6km a síla signálu dosahuje kolem -80 dBm. Co jsem ale
zjistil je fakt, že pokud jsem dojel až k základnové stanici, kde byla
síla signálu -38 dBm a byl jsem od ní vzdálen nějakých 200m, vždy se
aplikovalo pouze kódovací schéma maximálně CS-2!! Testoval jsem toto
několik hodin a v žádném případě nedošlo ke spojení s kódováním vyšším
než CS-2.

Uvádím proto informace o BTS, která je u mého bydliště a prosím o
vyjádření, z jakého důvodu není možné využívat toto kódování, když
kvalita signálu byla výtečná. V opačném případě uvádíte zákazníky v
omyl, že na toto kódování stačí pouze výborná kvalita signálu, ale i
"vybraná BTS", která jej podporuje? Kolik jich je, na kterých vyšší
kódování GPRS neběží??

BTS v mém bydlišti: (síla signálu u stanice -38dBm, 200m vzdálenost)
CellID: 28151 Hex: 6df7 Lac: 8280 BCh:80 Čistá (vodojem,okr.RA)
CellID: 28152 Hex: 6DF8 Lac: 8280 BCh:57 Čistá (vodojem,okr.RA)
CellID: 28153 Hex: 6df9 Lac: 8280 BCh:103 Čistá (vodojem,okr.RA)

Jedná se o lokalitu v okrese Rakovník na hranici s okresem
Plzeň-sever.

Mnohokrát děkuji za vyjádření se k mému problému. Lukáš Blecha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  28. 02. 2004 21:43

Já jsem měl GPRS od T- mobile s C55 měsíc,a pak jsem to zrušil. Připojení bylo hrozně pomalé, padalo , dial-up byl proti tomu super službou, proto jsem se k němu také vrátil a gprs zrušil a používám GTs je to sice jen mimo špičku ale kvalitnější , a zase o něco levnější. Jinak mám od T-mobile tarif student za který T-mobile velmi chválím je superr 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CD  |  01. 03. 2004 10:10

Mám stejný telefon a bohužel i podobně špatnou zkušenost s GPRS od T-mobile! Už je zrušeno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  29. 02. 2004 17:21

Obávám se, že kódování v této oblasti nebude viz. mapa http://www.mobilmania.cz/Files/Obrazky/art12/GPRS_stat/4.jpg

http://www.mobilmania.cz/Operatori/AR.asp?ARI=104871

Kódovací schémata CS3 a CS4 jsou v současné době dostupná na téměř 40 procentech sítě T-Mobile – tyto oblasti se však na celkovém GPRS provozu podílejí téměř 80 procenty.  - květen 2003

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
loser  |  29. 02. 2004 17:54

tak to me docela zajima, co ti na to odepsali. ja jim taky psal, ale odpoved byla absolutne nedostatecna. melou dokola blbnosti, ale kloudne odpovedi se nedostane... po nekolika emailech jsem to vzdal, protoze bych je musel postrilet... taky jsem parkrat zavolal na linku 4684. o nic lepsi. zase placali nesmysly typu: 1b ma 8B atd... to je docela k vzteku. operator me odkazal na mailovani, kde me zpatky poslali na linku. cekam tedy mlcky, zdali se neco nezlepsi, jinak asi probehne ruseni ...

jo, posim osobo, posles mi vyjadreni TM na mail?? dik... do sbirky... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukke  |  29. 02. 2004 20:06

Až odepíšou, tak dám vědět. Hodně mě štve, že všude jen uvádějí, jak mají nejrychlejší internet v ČR, že stačí jen výborná kvalita signálu, ale nikde se neuvádí, že kódování je jen na určité části základnových stanic... :( Na infolince jen plácají nesmysly a dělaji z lidí hlupáky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MIZ  |  28. 02. 2004 13:23

Siemens jsou asi druhe nejprodavanejsi telefony u nas a je skoda, ze maji problemy s kodovanim CS3/CS4 pouzivanem u nas nyni prave jen v siti TMo [mimo jizni Moravu, kde jsou jine BTS].

Pro 'nonstop' GPRS pripojeni je tato kombinace tedy nepouzitelna - spojeni drive ci pozdeji zamrzne.

Vsichni to vedi, ale nikoho to nezajima, nikdo noveho zajemce pred koupi [napr. dotovaneho telefonu] neupozorni, takze nebohemu uzivateli 'postizenemu' kombinaci Siemens+TMo nezbyva nez zmenit znacku telefonu nebo operatora, pokud nema v planu se kvuli tomu prestehovat. Nebo se pripojovat jinak.


Ja vim, je to detail nepatrici do PR zpravy, ale neni vsechno jen nej...



A take stale cekam, zda po zablokovani free SMS-bran se na vychvalovanem portalu t-zones objevi alespon minimum z jejich komfortu odesilani SMS - adresar. Krome 20ti SMS do vlastni site mesicne je to placena sluzba a nema tak beznou a hojne rozsirenou vec. Mozna tech 300 000 uzivatelu za to nestoji?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  28. 02. 2004 13:33

Adresar: ano, chybi. Ale jenom zakaznikum, managorum z TMO ne. Tak proc si trhat zily?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  27. 02. 2004 23:23

Při diskusích na téma Oskar vs T-Mobile se nadmíru bavím, diskusi totiž začínají dvá "experti" na jejich slaboduché plácání na téma Oskar si spousta lidí zvykla a ignoruje je. Bohužel se najdou jedinci, kteří neustále budou tvrdit, že hovory v síti Oskar nepadají více než v síti T-Mobile, atd, atd... a pak ta diskuse vypadá takhle... jako kdyby s ústavu pustili chovance...

dejv

PS. Nejlepší je ony chytráky naprosto ignorovat a jen se pousmát nad jejich inteligencí. Já si třeba představuju, kde takovej člověk může pracovat, to bych rád věděl

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MAXIREJPAL  |  27. 02. 2004 21:49

Tak jsem cca 3 mesice pouzival datove sluzby T-mobile. Kdyz se mi podarilo pripojit, slo. to. Poslednich 14 dni jsem denne absolvoval minimalne jeden hovor s infolinkou pro datove sluzby TM na tema NEFUNKCNOST GPRS.  Po te, co operator vypustil perlu "Nektere telefony SIEMENS a NOKIA nefunguji v siti T-mobile pri datovych prenosech spravne", jsem zrusil SIM-kartu T-mobile. Ted mam ET DATA NONSTOP a nemam problemy s propustnosti site.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  27. 02. 2004 20:07

t-zones je kvalitní služba ale CZ TMO musí vyměnit provozovatele

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  27. 02. 2004 18:23

Jsem to ale hňup - ještě jsem zapomněl přidal link na text tiskové zprávy přímo od zdroje

Tady

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  27. 02. 2004 18:19

...  neb je zveřejněja pouze její první strana. Ta zpráva jetě pokračuje jednou "kapitolkou" o t-zones, kde by se čtenář dozvěděl mimo jiné tuto prudkou informaci.

Strategie T-Mobile v oblasti datgových služeb se zaměřuje na sjednocení zábavních a mesagingových služeb na jednom místě v rámci multimediální služby t-zones. První zemí, která obdobnou službu (portál quick.cz) uvedla již v roce 2000, byl T-Mobile Czech Republic.

A já hlupáček se doteď domníval, že se ta hrůza jmenovala click.cz, že jí neuváděla žádná země, ale firma  a že se ta firma jmenovala Radiomobil, a.s. (T-Mobile Czech Republic existuje, pokud můžeme věřit obchodnímu rejstříku, až od 1.5. 2003 ).

Navíc jste ochudili čtenáře o to co znamená ta hvězdička u aktivních uživatelů - aktivním uživatelem se rozumí zákazník, který přistoupil k portálu alespoň 1x v daném měsíci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DeepBlue  |  27. 02. 2004 19:54

To si Hajek asi neco slehnul, nez tuhle kravinu sepsal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  28. 02. 2004 16:48

Ano, tak tohle je silně roztomilé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  27. 02. 2004 17:49

No jenom jestli ti prasátkovic marketingoví přeborníci do těch 5,5 mega (upřímě řečeno - nic moc na to jakými "giganty" se snaží být - vždyť i v tom CZ prdelákově mají přes milión dušiček!) nezapočítali i těch 5 melounů nešťastníků co se kdy omylem přehmátli, když na svém T-debilem znehodnoceném aparátu stiskli ten bozzzíccccku magickej růzzzovoučkej knoflícccek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radovan  |  27. 02. 2004 15:48

pokud dobře vidím spočítali to pro T-Mobile na celém světě, a co jeno CZ

(Příspěvek zkrácen, reklamy do diskuse nepatří. Redakce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Loco  |  27. 02. 2004 15:11

Proc se ve zprave nezminili, ze T-M CZ ma nejnizsi ARPU (prumerny zisk z jednoho uzivatele za mesic) ze vsech tri operatoru??? Otazka je vicemene recnicka, odpoved vsichni zname

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  27. 02. 2004 16:25

Já nevím, co furt máte s tím ARPU?? O výdělečnosti a ziskovosti firmy to VŮBEC nic neříká. Klasický příklad - Oskar má ARPU největší ale v p....i je taky v největší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milovník Oskara  |  27. 02. 2004 16:39

Inu, to je tak jedine, cim se OSRAL-socky porad vytahuji.
Jeste jim nedoslo, ze aby si zavolali, zaplati nejvic ze vsech.

Inu rozpadle hovory delaji svoje, to pak ARPU roste jedna radost!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajdee  |  27. 02. 2004 17:28

 Co jsou to rozpadle hovory?

V mistech, kde se pohybuji (a nejsou to jen velka mesta, ale i male vesnice) jsem i pri slabem signalu rozpadly hovor nezazil...

[samozrejme mam OS]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Devilok  |  27. 02. 2004 20:43

Tak to jste pane dítetem stesteny. Já se se svým Oskarem pohybuju neustále a stačí se vzdálit od silnější "trasy" a se signálem jsem v řiti. Ovšem pozor - na displeji mi furt svítí plý stav 100% signálu ale realita je taková že se nedovolám nikam, jedině na nouzové linky, protože ty se vytáčejí přes libovolného operátora v dosahu mobilu. Pokud si zavolám z ET nebo T-Mobile na svůj mobil tak hlásí že mám obsazeno, přitom obsazeno nemám. Pak si připadám jak debil, když mi chodí SMS (ty aspon chodí na 100%) jakože "nemůžu se ti dovolat pořád kecáš" atd.

Mám i T-Mobile. Netvrdím že T-M je bůh, ale jaksi kvalita signálu je až neuvěřitelný rozdíl. To že má Oskar pokryto téměř 100% může být pravda, ale rozhodující je kvalita signálu. A ta u Oskara není. Opravdu proklínám den kdy jsem si pořídil Oskara. Ano tehdy (Před 4 lety) jsem šel kvůli peněz z Paegasa na Oskara, jenže dnes už nemusím otáčet každou korunu...

 A když už jsem u toho, opravdovou libůstkou je GPRS. Člověk si řekne - nemají paušál, tím pádem bude síť volnější. Hovno... Naprosto běžně se do sítě nepřipojím i několik hodin. Faktem je že když už se připojím tak rychlost je velice dobrá, ale jaksi když zabiju hodiny připojováním, kolik času asi zůstane... Už několikrát jsem tohle reklamoval na "Business Lince" a výsledek vždy stejný - nemáme hlášeny žádné problémy. Jo, vlastně ještě něco-dámy na lince si vždy mé hlášení zaznamenají a dodají že do týdne (mám pocit...) se se mnou spojí jejich technik aby konzultoval. Za cca rok a půl co si pořád stěžuju se mi neozval NIKDO ANI JEDNOU, přisáhám.

Poslední cca půlrok bydlím ve městě cca 10 km od Ostravy, tedy, dalo by se říct že signál musí být ideální. Ano je ideální-"doma" jsem neustále obsazen a kdybych neměl T-M tak se ani nikam nedovolám. ALE na displeji Oskara opět plný signál... Když jsem se jednou poté co jsem strávil víkend non-stop pokoušením o GPRS přijel nasraně zeptat na značkovou prodejnu v Ostravě jako co s tím teda budou dělat, debata byla rychlá - nějaký náctiletý blbeček si mě vyslechl a řekl "To není možné ja tam bydlím taky a nemám žádný problém protože přímo ve městě na té a té ulici je vysílač". NENÍ !!!

Co Vám budu povídat... Jelikož nechci chodit s dvěmi mobily tak jen čekám, až mi všichni potvrdí že mají mé T-M číslo a přisáháím že tu SIMku od Oskara spálím Opravdu spálím protože tohle si jiný osud nezasluhuje !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alien  |  27. 02. 2004 21:04

Radim Vam, asi by to chtelo novy mobil. Taky se mi stavalo, ze mi jisty mobil ukazoval 100% signal, ale nedovolal jsem se. Vymena mobilu vse vyresila... Ale to mohl byt pouze muj pripad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sw.lubomir  |  27. 02. 2004 21:55

Tak si kup pořádnej telefon 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  27. 02. 2004 23:22

Tohle se mi naposledy stávalo s telefonem Philips Fizz někdy v roce 1998. Zkoušel jste v tom samém telefonu použít i jiné SIM karty?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  28. 02. 2004 19:49

Nebude už načase vyměnit tu Nokii 5110 za nějaký duální typ?

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krax  |  27. 02. 2004 17:41

Covece, uz jenom to, ze te tahle skutecnost dokaze vytocit k podobnymu blabolu, nasvedcuje, ze se s tim nemuzes - pravem - vyrovnat

Rekneme si to to otevrene, uzivatele TMo sluzeb sveho operatora vyuzivaji proste min. Je to draheee.... Nepochybuji o tom, ze kdyby ARPU zvedaly rozpadle hovory, zavedl by TMo (na prani uzivatelu, pochopitelne) prerusovani hovoru v pravidelnych intervalech 0-10 vterin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  27. 02. 2004 18:35

Ono ARPU je podle mě u našich operátorů poněkud nesrovnávatelná hodnota. Oskar má méně zákazníků a tím pádem taky méně "balastu" v podobě předplacenek ležících v šuplíku. Navíc prepaid zákazníci Oskara jsou "nuceni" svoje kredity obnovovat po 6 měsících (na rozdíl od konkurence, kde je interval 2x až 3x delší), jinak by přišli o kredit. Z toho důvodu mi přijde vysoká hodnota ARPU u Oskara poněkud umělá. To ale nic nemění na tom, že jsem s tímto operátorem spokojen, podobně jako jsem byl dříve spokojen se službami se značkou Paegas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  27. 02. 2004 18:50

také stojí za to zmínit, že si OS nepočítá mezi zákazníky ty SIM, které nevolaly za poslední 3 měsíce... to také udělá své

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brumla  |  27. 02. 2004 19:30

ARPU je o penezich/uzivatele, z tech se vypocitava. Jakou na ziskan trzeb zvoli operator strategii je pro vypocet ARPU nepodstatne. Myslim ze srovnat ARPU je uplne stejne koser jako srovnat pocet zakazniku..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  27. 02. 2004 23:17

ARPU sice vypadá jako exaktní hodnota ale jedná se o poměr výnosy/počet zákazníků. Přijde mi (je to ale můj osobní dojem), že zatímco TMO počet svých zákazníků poněkud nadhodnocuje, Oskar dělá přesný opak. Z hlediska PR je to pochopitelné - TM si buduje image operátora dotahujícího se na jedničku na trhu, Oskar si musí vybrat zase jiné NEJ. Proto jsem tvrdil, že ARPU je u poněkud neporovnatelná hodnota.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  27. 02. 2004 19:00

aaaa pán je matematik....

řekl bych, že je to přesně naopak. TM má nejlevnější hovory po vlastní síti. OS má vysoké ARPU také možná proto, že je drahý jako prase a dokáže lhát, že ne  jenže nejlepší je, že mu to lidi žerou i s navijákem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  27. 02. 2004 17:09

Už jsem to tady psal. Oskarovo ARPU je v nepřímé uměře k počtu uživatelů. Prostě pokud nemá uživatelskou základnu a hovory končí v cizí síti, roste ARPU (čili sockám to vyjde draho). To je tak těžké pochopit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krax  |  27. 02. 2004 17:45

Heh, za lonsky rok Oskar zvysil jak ARPU, tak trzni podil. Jak je to potom mozny? Jestli ono nebude neco jinak 

ARPU je odjakziva dany ochotou uzivatelu platit za sluzby. Tim ze neco vyjde draho, paradoxne ARPU, stejne jako ochota v konkurencnim prostredi sluzby uzivat, klesa... Zaklady trzni ekonomiky, Jiriku..

BTW - nejlepsim ukazatelem sockovitosti je prave ARPU. Takze bych snad timto slovem ani neoperoval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor