T-Mobile zveřejnil kumulované výsledky hospodaření za první dvě čtvrtletí letošního roku. Firma přilákala přes 100 tisíc nových zákazníků mobilních služeb a upevnila si tak pozici české operátorské jedničky. Mobilní služby tvoří na celkových tržbách stále největší 70% podíl.
Firma v pololetí zvýšila celkové tržby ze všech služeb o tři procenta na 13,22 miliardy korun. Provozní zisk nicméně vlivem vyšších výdajů poklesl o 1,3 procenta na 5,44 miliardy korun. Firma například investuje do výstavby nového datového centra, které se má otevřít příští rok. I přesto ale T-Mobile hospodařil s vysokou EBITDA marží nad 41 %.
V tisících
|
H1 2016
|
H1 2017
|
Meziroční změna
(zaokrouhleno)
|
Počet zákazníků – mobilní služby
|
6 008
|
6 155
|
2,4 %
|
Tarifní zákazníci
|
3 623
|
3 790
|
4,6 %
|
Zákazníci s předplacenou kartou
|
2 385
|
2 365
|
-0,8 %
|
Noví zákazníci
|
-11
|
107
|
n/a
|
Tarifní zákazníci
|
26
|
104
|
n/a
|
Zákazníci s předplacenou kartou
|
-37
|
-3
|
n/a
|
Průměrný měsíční churn – mobilní služby
|
1,4 %
|
1,2 %
|
-0,2 % p. b.
|
Tarifní zákazníci
|
0,6 %
|
0,5 %
|
-0,1 % p. b.
|
V Kč
|
H1 2016
|
H1 2017
|
Meziroční změna (zaokrouhleno)
|
Celkové tržby (mil.)
|
12 783
|
13 221
|
3,4 %
|
Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby
|
9 045
|
9 271
|
2,5 %
|
EBITDA (mil.) – integrované služby
|
5 511
|
5 437
|
-1,3 %
|
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby)
|
43,1%
|
41,1%
|
-2,0 % p. b.
|
ARPU – mobilní služby
|
250
|
253
|
1,2 %
|
Tarifní zákazníci
|
355
|
354
|
-0,3 %
|
Zákazníci s předplacenou kartou
|
92
|
94
|
2,2 %
|
Podíl nehlasových služeb na ARPU –
mobilní služby
|
47%
|
50%
|
3.0 % p. b.
|
Počet mobilních zákazníků se meziročně zvýšil o dvě procenta na 6,16 milionu, z toho počet tarifních zákazníků vzrostl o téměř pět procent na 3,79 milionu lidí. Průměrný výnos na zákazníka (ARPU) stoupl o tři koruny na 253 korun měsíčně.


Z podrobnějších výsledků, které zveřejňuje mateřský Deutsche Telekom, můžeme vidět, že spotřebitelé a firmy se na celkových tržbách podílejí zhruba podobným podílem (spotřebitelé zaplatí trochu víc) a že například službu internetové televize T-Mobile TV využívá pouze 19 tisíc zákazníků
Zákazníci operátora v průměru provolali 159 minut měsíčně, tedy o 0,6 procenta více než loni. Celkový objem přenesených dat meziročně vzrostl o polovinu na 21 786 terabytů.
Senát posvětil „bič na operátory“. Uspíší novela příchod nového hráče?