T-Mobile reaguje na zvýšení DPH

Tisková zpráva, 11. prosince 2003 – Na základě usnesení Parlamentu České republiky se od 1.1.2004 mění sazba daně z přidané hodnoty u většiny služeb z 5 % na 22 %; tato změna se týká i služeb telekomunikačních. Stejně jako ostatní operátoři promítne společnost T-Mobile zvýšenou sazbu DPH do koncových cen. Ceny služeb bez DPH se však nemění, pouze se zvyšuje odvod do státního rozpočtu. T-Mobile si je vědom dopadu této změny na zákazníky; a proto se jim rozhodl ulehčit přechod na novou sazbu DPH formou kompenzací. „Vážíme si důvěry našich zákazníků a chceme jim maximálně vyjít vstříc. Přestože to žádný zákon neukládá, rozhodli jsme mezi zákazníky rovnoměrně rozdělit několik desítek milionů korun,“ vysvětluje zmíněný krok Jiří Hájek, tiskový mluvčí T-Mobile.

Twist: „Dobijte si kredit do 31.12. a volejte za staré ceny i nadále“­

Stav kreditu (bez DPH) na zákaznické Twist kartě po půlnoci 31. 12. 2003 bude navýšen o 17 %. Tato částka představuje kompenzaci rozdílu způsobeného zvýšením DPH u telekomunikačních služeb z 5 % na 22 %. Navýšení kreditu proběhne v období do 10.1.2004.

„Čím vyšší částku zákazník dobije, tím déle bude volat za ceny, na které je zvyklý,“ vysvětluje Jiří Hájek a dodává: “Vezmeme-li v úvahu průměrnou útratu Twist zákazníka, v případě, že dobije např. 7.500 Kč, bude volat za nižší ceny ještě v roce 2005.“ Zároveň T-Mobile všem zákazníkům doporučuje, aby dobití kreditu uskutečnili včas a nenechávali je na poslední chvíli. O možnosti získat kompenzaci jsou zákazníci od 11.12. informováni mj. formou reklamní kampaně a na internetových stránkách www.t-mobile.cz.

Tarifní zákazníci: „Sleva 5,4 – 11,7 %“

Zákazníci, kteří využívají některý z tarifních programů T-Mobile, obdrží za celé přelomové období pouze jednu fakturu, v níž jim bude přiznána sleva ve výši 5,4 – 11,7 % z fakturované částky. Výše kompenzace je závislá na zařazení zákazníka do určitého zúčtovacího období, resp. na počtu prosincových dní (tedy délce období zatíženého nižší sazbou DPH) v jeho vyúčtování.

zúčtovací období počet dní v prosinci sleva z fakturované částky
od 06. 12. 2003 do 05.1.2004 26 11,7%
od 13.12.2003 do 12. 1.2004 19 8,6%
od 20.12. 2003 do 19. 1.2004 12 5,4%
Údaj o tom, za jaké období jsou služby účtovány, je uveden na faktuře.

Pokud jsou tedy zákazníkovi účtovány služby v zúčtovacím období 6.12.2003 – 5. 1.2004, je mu fakturováno 26 prosincových dní a získá slevu ve výši 11,7 % z vyfakturované částky. Tedy například, pokud je výše fakturované částky 1 000 Kč včetně DPH, zákazník získá slevu 117 Kč, takže zaplatí pouze 883 Kč včetně DPH.

Uvedená kompenzace není určena pro ty tarifní zákazníky T-Mobile, kteří jsou plátci DPH, a tudíž zvýšení DPH se jich přímo nedotkne.

„Navrhované řešení považujeme z pohledu zákazníků za jednoduché – zákazník obdrží pouze jedno standardní vyúčtování, v němž bude sleva uvedena jako samostatná položka,“ vysvětluje Jiří Hájek a doplňuje: „Zcela transparentně budeme zákazníkům dále počítat i volné minuty v rámci jejich tarifu, a budou je moci čerpat v rámci celého standardního zúčtovacího období, tak jak jsou zvyklí.“ Zvolené řešení také zohledňuje fakt, že u některých bank mají zákazníci nastaveno pouze jedno možné inkaso v měsíci, takže by zaplacení dvou faktur od jednoho dodavatele mohlo být složité.

Další informace ke změně DPH a způsobu kompenzací u T-Mobile zákazníci získají na www.t-mobile.cz či bezplatné infolince (4603 ze sítě T-Mobile).

Diskuze (57) Další článek: Přiložte si k uchu topení aneb Parodie na volání s N-Gage

Témata článku: Zvýšení, DPH, MOBI, Mobil, Počet dní, T Mobil, T - Mobil