Souhlas, přirovnání k pracím práškům je samozřejmě nesmysl.
Kdysi vyšel v MF Dnes v příloze Test srovnávací test pracích prášků. V podstatě z něj vyplynulo, že i když bylo stanoveno pořadí první - poslední, tak rozdíly v prací schopnosti byly tak malé, že to nemělo téměř význam. Takže nejpodstatnějším kritériem byla nakonec cena.
Kecy o prášku, který "vypere i zažranou špínu" nebo "vypere dočista dočista" tak, aby "bílá byla skutečně bílá" - to jsou jen reklamní triky. Jinými slovy pokud si člověk nekoupí prášek, který je výrazně levnější než ostatní a přitom 5kg je ve stejně velkém obalu jako 2kg jiného prášku (a tedy je plný plniv a dalších přísad) - tedy pokud si člověk nekoupí prášek, který je vyloženě šmejd... tak je to v podstatě jedno, co koupí.
Tedy tvrzení, že reklama na prášky taky neobsahuje složení, je vyloženě účelové a očividně "mimo mísu".
Naopak sdělení, že levné volání nebo jiný benefit je možno využívat až po vyčerpání volných minut nebo utracení někdy poměrně dost velké částky - to je naprosto a bez diskuze zásadní sdělení, které právě u lidí, kteří chtějí levnější volání (tedy ušetřit), má zcela jednoznačně rozhodující význam. Odkaz na www nebo informace na prodejně to nemohou nahradit. Ne každý má přístup na internet, ne každý se na prodejně zeptá. A jak se někdo může zeptat na něco, o čem nemá ani tušení?
Když už jsme u těch srovnání - spousta obchodů nabízí množstevní slevy např. u potravin - nižší cena při koupi více výrobků najednou (např. 3, 4, nebo třeba 10 a více najednou apod.). Nikdo si už dnes nedovolí v takovém případě napsat "sleva - informace u pokladny" apod. Informace tohoto druhu musí být na cenovce u výrobků. Každý má možnost rozhodnout se na místě, zda mu to stojí za to nebo ne koupit toho víc. Přímo na místě informace, za jakých podmínek platí sleva.
Takže podle mého názoru je vyjádření operátorů k tomuto problému ve stylu "my mic, my muzikant" nepřijatelné.
A když už tu byla řeč o hlouposti:
Ano, je hloupost nechat se okrást.
To ovšem nic nemění na faktu, že zloděj zůstává zlodějem.
A hloupost okradeného nemůže být v žádném případě považována za polehčující okolnost pro zloděje.