T-Mobile se brání nařčení z klamavé reklamy

Diskuze čtenářů k článku

rostaS  |  24. 01. 2007 21:39

Vážení diskutující ,
nechápu co je lživého na reklamách těchto společností .
Dle reklamy volají všichni uživatelé s aktivovanou službou zdarma a pokud se nepletu , tak taky zadarmo volají , to že se nejprve čerpají volné jednotky z tarifu je obecně známá věc již několi let .
A proč všichni včetně redakce a SOS porovnávají neporovnatelné .
O2 - volání o víkendech do sítě O2 ZDARMA - pokud se nepletu tak to ZDARMA mají ( na faktuře je za toto období 0kč ) a přes týden běžně volají .
T-MO - 5000 min a 5000SMS - opět stejný případ hovory a SMS do T-MO mají jistě uživatelé ZDARMA.
Opravdu nechápu Vaše reakce , hlavně všech médií .
Kdyby měli uživatelé na faktuře naúčtovánu čásktu za uskutečněné hovory , pak by se dalo hovořit o klamavé reklamě , ale takhle je to dle mě OK .
To že se čerpají ty minuty až po minutách z tarifů je věc jiná a nelze slučovat s promo akcemi .
Je to pouze v lidech , než aby si přiznali chybu , tak to svádí na své okolí , je to klasická vlastnost českého lidu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snekac  |  24. 01. 2007 22:51

Zdravím šéfa Telefonicy!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
foxtrot  |  25. 01. 2007 01:07

Volejte bez omezení, kdykoliv chcete ... To je podle mne klamání. Klamání je to, že neřeknou, že AŽ VYČERPÁTE VOLNÉ MINUTY. Příklad, jak se napálit a platit uvádím o pár příspěvků výše (v 1:03).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  25. 01. 2007 09:07

to že se nejprve čerpají volné jednotky z tarifu je obecně známá věc již několi let – U Oskara a teď i u Vody to tak není, akce platí hned, tj. KAŽDÝ víkend volání zdarma a volné minuty na volání přes týden. Já považuju za obecně známé toto. Takže bych s tím zobecňováním trochu brzdil.
Je to pouze v lidech , než aby si přiznali chybu , tak to svádí na své okolí – A přiznali lidé z O2 a TM, že udělali chybu? Ani je to nenapadlo, protože to byl záměr. Jenom se neustále ohánějí zákonem. Ano, nejspíš je za to nikdo nezavře, nejspíš nedostanou žádnou pokutu (chyba), ale z hlediska etiky podnikání to je mírně řečeno sprosťárna a podvod. Ale klidně ty sprosťáky obhajuj, vrána k vráně sedá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  24. 01. 2007 12:56

Nasi operatori rozhodne pouzivaji klamavou reklamu! Vikendove volani zdarma (ejhle, musite ale zaplatit specialni pausal), hodinove volani zdarma (ajaj, odectou Vam ale 10, resp. 15Kc), SMS zdarma, ale musite zaplatit aktivacni poplatek... atd. Je to asi stejnej SHIT, jako kdyz nasi slavni poskytovatele internetu (vyjma Ceskych Radiokumunikaci - abych nekrivdil) nabizeji NEOMEZENY internet, ale ze tam mate FUP (tedy brutalni omezení, ktere treba u O2 i TMO vede temer k nepouzitelnosti), to uz v reklame nenajdete... Co se da delat Konkurence evidentne moc nepomaha... Tak jedine kontroly a postihy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kacer  |  24. 01. 2007 11:33

Nedá mi to, abych nereagoval. Tvrdí se tady, že T-M má klamavou reklamu a že na základě této reklamy lidi přicházejí o peníze...
To by mně zajímalo kdy?
Mám paušál..ten zaplatím vždy..v něm volné minuty..a pak mám 5000 minut a 5000 SMS.
SMS čerpám rovnou..paušály T-M nemají volné SMS!!
A volné minuty? Jaký je pro mně proboha rozdíl, jestli provolám svých 30(80,160..atd) volných minut, které jsem stejně už zaplatil..jsou v ceně paušálu a pak těch 5000 dalších.
Ano šílení šetřilové volají nejdřív do ostatních sítí, aby si provolali základní volné munuty, co jsou do všech sítí, a pak už celý měsíc volají jen do T-M..bo zadarmo (5000 minut) a ostatní sítě jen prozvánějí:
Ale normální člověk prostě volá tehdy, kdy potřebuje.
Prostě ať koukám, jak koukám, nikde tady nějakou zlodějnu nevidím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
foxtrot  |  24. 01. 2007 13:03

Kde je ta zlodějna? Když jsem se večer díval na jejich web, tak tam skutečně není ani zmínka o tom, že se nejdříve čerpají volné minuty. Ať si říkají, co chtějí (BTW odkazuje se přesně na místo, kde si to přečtu, to už můžou rovnou říct, že přesné podmínky hledejte někde na Internetu!). A myslel jsem si, že tedy žádný problém. Ale teď už je mi to jasné:
Dle inzerátu bych to chápal tak, že do TMo se mi čerpá z těch 5000 a ostatní volné minuty čerpám při volání do vlastní sítě. Jenže pravda je taková, že já si vyplýtvám volné minuty během prvních hovorů do TMo (v domění, že volám z těch 5000 zadarmo) a pak draze platím při volání jinam!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kacer  |  24. 01. 2007 18:04

" a pak draze platím při volání jinam"
A to je přesně to očem mluvím.: Tak že ty si nejdřív provoláš volné minuty do cizích sítí a pak až do konce měsíce voláš jen do T-M..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
foxtrot  |  25. 01. 2007 01:03

Dobře dokážou lidi blbnout, viď?
Příklad, mám 50 volných minut kamkoliv, 5000 navíc bonus.
a) volám 50 minut na O2 a pak 50 minut do TMo. Mám to zadarmo, OK, vše v pořádku.
b) volám 50 minut do TMo a pak 50 minut do O2. Mám to stále zadarmo? NE! Volné minuty jsem protelefonoval a tak si 50 minut do O2 musím zaplatit! A v tom je podle mne ta zlodějna. Rozhodně nikdo po mne nemůže chtít, abych všem lidem z jiných sítí volal jen na začátku měsíce ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adamantium  |  24. 01. 2007 10:26

Často vidívám billboardy s reklamou např. na O2, kde je něco napsáno ve spodní části a to tak miniaturním písmem, že to nemohu přečíst. Troufám si tvrdit, že zrak mám dobrý. Jak se na toto dívají patřičné úřady? I kdyby tam byly podmínky, což asi jsou, nemám šanci si to např. z auta přečíst..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johny  |  24. 01. 2007 10:36

když sedíš v autě nečum na billboardy ale na cestu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adamantium  |  24. 01. 2007 16:28

To je vskutku velice inteligentní odpověď. Že auto uveze více lidí, tudíž i spolujezdce, který se může dívat na cokoliv, to ti asi nedošlo. Doporučuji nahledat slovo "automobil" v encyklopedii nebo se na ten zázrak jít podívat třeba k sousedům..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
obrbaz  |  23. 01. 2007 23:18

Tady vubec nejde o to, že si to člověk muže zjistit na webu nebo infolince nebo v obchodě. Tady jde o to, že to toho dotyčného přinutí o tom přemýšlet a zajímat se. Což je nemalý úspěch reklamy že dokázala zaujmout natoli, aby si šlověk zavolal, zašel na web nebo do obchodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
steve  |  24. 01. 2007 08:48

Tak to si děláš "obrbaz" asi legraci, ne? Když ti napíšu, že ti dám auto zadarmo, tak se asi taky na prodejnu přijdeš podívat, nebo budeš pátrat, co za tím je, ne? To je teda síla...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JD  |  23. 01. 2007 22:09

Jestli se rozcilujete o tom, ze O2 a Tmobile v reklamach v TV neuvadeji celou skutecnost ale pouze odkazuji na svuj web, pak si predstavte, ze firma Fayn, ktera provozuje pevnou linku pres internet mela jeste mezi svatky na svym webu informaci, ze preneseni cisla ze site O2 (mysleno Cesky telekom) je za 0Kc. S dobrou virou si tou dobou spousta lidi zazadala o preneseni cisla od telekomu k Fayn. Ale ejhle. cena za preneseni bezmala 2 tisice Kc. A vite jaka je vymluva fy Fayn? Ano, my jsme meli podobnou informaci na webu, ale lidi to spatne chapali, tak jsme ji museli stahnout.... Opravdu, ona informace na jejich webu uz neni. Coz me hrozne mrzi, protoze to by bylo na krasnou zalobu, protoze i my jsme byli jedni z napalenych

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufo  |  23. 01. 2007 21:46

V sobotu jsem dal 205 sms a v neděli 106sms.čtvrtníček a vodafone nelhal. zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenek  |  24. 01. 2007 08:52

to se uvidi, panecku, protoze ten pan to slibuje i letos, takze schvalne, jestli se ta nabidka bude opakovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufik  |  24. 01. 2007 09:29

A po jak dlouhe dobe se v te reklame objevilo, ze ta nabidka plati jen do brezne? Pokud se nepletu, tak o tom, ze se jedna o SMS jen do vlastni site, tam jeste porad neni ani slovo. Prominte, ale v tomhle si operatori nemaji co vycitat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snekac  |  24. 01. 2007 09:55

Jo? Asi si slepy, meli to hned v prvni, nejznamnejsi reklame. Jak dlouho i ze to je do vlastni site!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenek  |  24. 01. 2007 10:41

na televizi nekoukam, ale jestli to tam meli a ted nemaji... je to take klamava reklama. kdo to sleduje se muze domnivat, ze se podminky zmenily. nikoho nezajima, ktera reklama je znamejsi a ktera ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snekac  |  24. 01. 2007 11:41

Vodafone má v každé reklamě viditelně adresu webu a telefon. A narozdíl od ostatních má tyto podmínky uvedeny jasně a všude, ne jako o2, které má podmínky pouze na webu v nejpodrobnejsich podmínkách akce, které jsou pouze ke stáhnutí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snekac  |  24. 01. 2007 21:15

Mimochodem- nejsi ty blbý? V KAŽDÉ reklamě na sms má Vodafone že je to do vlastní site, že to je od ledna do března a že je to pro všechny!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anýs  |  18. 05. 2007 11:44

jedinej,kdo je tady blbej si ty! To platí jenom do 2 sítí!!!!§

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
c  |  23. 01. 2007 21:22

"Operátor O2 se podobně jako T-Mobile brání výhradám SOS, ale zároveň slibuje, že se bude záležitostí dále zabývat a částečně tak připouští možnost pochybení."
Redakce: Přání otcem myšlenky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zaměstnanec O2  |  23. 01. 2007 16:38

Tady platí výslovně heslo " chytrému napověz,hloupého kopni ", lidé,kteří nejsou schopni si najít požadované informace na internetu jsou prostě hloupí a říkají něco ve smyslu klamavá reklama. Přitom by stačilo,kdyby nebyli hloupí,a zjišťovali si informace z různých zdrojů. Komu není rady tomu není ani pomoci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snekac  |  23. 01. 2007 16:50

No tiskovi mluvci se vytáhli Samo že oni to do reklamy neřeknou, to umí jen Vodafone, který korektně velkým písmem informuje, že sms jsou jen do jeho site. Jasné klamání- pokud řeknou že volání je bez dalších poplatku a dole mají 1mm písmo s opakem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eRVojta  |  23. 01. 2007 20:03

Vždyď je to to samé jako "Skoč si 2x pro 100% kreditu navíc!" Tam tyky dostanete dvojnásob dobitého kreditu, ale pouze při 2. a 5. dobití, navíc maximální možná částka je jen 1000 Kč.
Nedovedu si představit, že by vám v reklamě řekli: "Ale tyto hovory budou zadarmo pouze pokud provoláte všechny volné minuty z vašeho paušálu" Ve švětě jde o zisk - Kdo se nachytá má smůlu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubi81  |  24. 01. 2007 11:03

když jim jde o krátkodobý zisk. Jak dlouho bude prosperovat krám s televizema, kde lidi dostanou pri koupi prázdnou krabici..? Ano, první měsíc si pěkně namastí kapsu... 20.000 za kus kartonu.. a pak????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  23. 01. 2007 17:10

Chytráku, si myslíš, že všichni mají přístup na Internet nebo umí volat na infolinku? Každý není takový machr jako ty. To je na tom tvůj zaměstnavatel dost uboze, když musí vydělávat klamáním těch nejbezbrannějších. Skutečně nechutné. (grcající smajlík)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jironov  |  23. 01. 2007 17:32

Já chci vidět toho grcajícího smajlíka...pls

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  24. 01. 2007 08:11

Mrkni do diskusí na iDnes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R.  |  23. 01. 2007 21:34

No, pokud nemam pristup k netu, mam nohy a telefon, abych si pripadne informace ziskal. Pokud ani to nekdo nezvladne, tak uz mu asi nezbyva nic jinyho, nez nasadit si parohy a jit k Sockafonu, to bude sit primo pro nej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janke  |  23. 01. 2007 23:41

Hmm tak to asi celý den nic neděláš, a jen brou zdáš po netu a voláš na infolinky, že? Jestli prášek pere opravdu tak jak říkaj v reklamě, nebo jestli je tatranka opravdu plná enegie To, že si někdo vybere levného a férového operátora neznačí že je socka, ale že není idiot. Proč by si někdo vybral za obchodního partnera někoho, kdo je drahý a ještě se ho snaží podfouknout?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  24. 01. 2007 08:26

No jistě, už tě vidím, jak by ses jel zeptat třeba 50 km do značkové prodejny na něco, co by tě ani ve snu nenapadlo. Už tě vidím. Když mi někdo slíbí volání o víkendech zdarma, proč by tomu mělo být jinak? Proč bych měl zjišťovat, jestli mi nelže? Kde to jsme? Co to je za úroveň? Co to je za chování? Pokud mi někdo slibuje něco zdarma a pak mi to naúčtuje, je to PRACHSPROSTÝ ZLODĚJ, LHÁŘ A PODVODNÍK. Pěknou vizitku si O2 vybudoval. Stálo jim to za ty prachy? No asi jo, jinak by se tak nechovali.
A nezáviď, že se Voda ke svým zákazníkům aspoň částečně chová fér. Čpí z tebe závist.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubi81  |  24. 01. 2007 11:06

ty chytráku, představ si svoje rodiče nebo prarodiče, kteří moc netuší co je SiM karta,.. Jak si zjišťují podmínky tarifu..??? Ty třeba se vyznáš v tarifech, ale knedlík neuvaříš, tak nemachruj...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM  |  23. 01. 2007 18:36

Jenže i dnes jsou lidé, kteří nemají vždy přístup k netu. Jenomže kdyby tam dali přesné informace, tak holt nechytnou tolik lidu na svou neeej nabídku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
c  |  23. 01. 2007 21:21

Máš ještě prodejny. Pokud jsi i proti nim, nebo jsi nemobilní, zkus ZC. Co víc dodat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zednik  |  23. 01. 2007 21:13

Predstav si, ze penetrace mobilu je mnohem vyssi nez penetrace internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  24. 01. 2007 09:27

A díval ses na ten Internet? Stojí tam:
Na mobilní telefony i na pevné linky v síti O2 můžete s vybranými O2 tarify volat od pátku do neděle bez omezení. Stačí si aktivovat novou službu Dlouhý víkend.

- volání 3 dny v týdnu bez omezení
- od pátku do neděle, celý den
- na všechny mobilní i pevné linky v síti O2 v ČR

Na celé stránce není ani slovo o tom, že to platí až po provolání volných minut, viz zde:
http://www.cz.o2.com/home/cz/christmas/mobile-cz-services-dataContainer-Usetrete-DlouhyVikend-DlouhyVikend_Uvod.html
2x je tam napsáno BEZ OMEZENÍ, což podle mě znamená, že je to bez omezení, a ne že to platí jen někdy. Nebo máš jiný názor?
No, vrtal jsem se v tom jejich webu asi 10 minut, ale o tom omezení, že to platí až po provolání volných minut, jsem nikde nic nenašel. Tak toto je dost silné kafe. Můžete sem někdo dát odkaz, kde to vlastně na tom jejich webu je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Garrett608  |  24. 01. 2007 17:04

Tak takovéhle tvrzení může pocházet pouze od tvora z druhé části citovaného přísloví. Pokud má být reklama užitečná, pak má podávat pravdivé informace o výrobcích a službách v takové formě, ABYCH UŽ NEMUSEL NIKDE NIC DALŠÍHO HLEDAT!!! Neštěstí je, že právě většina zadavatelů reklam spoléhá na to, že cílová skupina nebude schopna se včas informovat u nezávislých zdrojů a prostě naletí.
Obecně považuji reklamy za urážející právě proto, že z lidí dělají idioty. Ze zkušenosti vím, že nejpompéznější reklamy se dělají na největší šunty, kterých je třeba se co nejrychleji zbavit. A že O2 i T-M jsou šunty již z principu, to jsem si ověřil na vlastní kůži.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  23. 01. 2007 14:13

To přirovnání k práškům je úplně mimo. Složení prášku se nijak nedotkne mojí peněženky, ale klamavá reklama TM ano, když budu volat v domění, že volám z bonusových minut, ale TM mi je naúčtuje. Markantnější ten problém ale je u O2.
Již jsem to psal do jiné diskuse – reklama nemusí obsahovat 100 % informací, ale tak zásadní informace, jako je způsob čerpání nabízených bonusových minut a SMS, by obsahovat měla (a ne jen miniaturním nečitelným písmem na zlomek vteřiny). Jinak je to velmi mírně řečeno nefér a je to takový malý podvůdek, za který se nám přece nic nestane, že, Kemrová a spol. Tisková mluvčí a ani neumí napsat správně uvozovky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Harry  |  23. 01. 2007 19:09

Příteli, ty si myslíš, že ti to na prodejně nesdělí jak je to doopravdy? to už by dávno TM i O2 přišly o licenci kdyby tomu taky bylo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  23. 01. 2007 22:19

Možné je všechno, mě baba ve spořce kdysi tvrdila, že poplatky za stavební spoření se neplatí a pak jsem se nestačil divit, kolik jim za rok platím. :( Takže co nemáš černé na bílém s razítkem a podpisem odpovědné osoby (nebo aspoň nahrané na kameru), to neplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kubík  |  23. 01. 2007 22:16

Souhlas, přirovnání k pracím práškům je samozřejmě nesmysl.
Kdysi vyšel v MF Dnes v příloze Test srovnávací test pracích prášků. V podstatě z něj vyplynulo, že i když bylo stanoveno pořadí první - poslední, tak rozdíly v prací schopnosti byly tak malé, že to nemělo téměř význam. Takže nejpodstatnějším kritériem byla nakonec cena.
Kecy o prášku, který "vypere i zažranou špínu" nebo "vypere dočista dočista" tak, aby "bílá byla skutečně bílá" - to jsou jen reklamní triky. Jinými slovy pokud si člověk nekoupí prášek, který je výrazně levnější než ostatní a přitom 5kg je ve stejně velkém obalu jako 2kg jiného prášku (a tedy je plný plniv a dalších přísad) - tedy pokud si člověk nekoupí prášek, který je vyloženě šmejd... tak je to v podstatě jedno, co koupí.
Tedy tvrzení, že reklama na prášky taky neobsahuje složení, je vyloženě účelové a očividně "mimo mísu".
Naopak sdělení, že levné volání nebo jiný benefit je možno využívat až po vyčerpání volných minut nebo utracení někdy poměrně dost velké částky - to je naprosto a bez diskuze zásadní sdělení, které právě u lidí, kteří chtějí levnější volání (tedy ušetřit), má zcela jednoznačně rozhodující význam. Odkaz na www nebo informace na prodejně to nemohou nahradit. Ne každý má přístup na internet, ne každý se na prodejně zeptá. A jak se někdo může zeptat na něco, o čem nemá ani tušení?
Když už jsme u těch srovnání - spousta obchodů nabízí množstevní slevy např. u potravin - nižší cena při koupi více výrobků najednou (např. 3, 4, nebo třeba 10 a více najednou apod.). Nikdo si už dnes nedovolí v takovém případě napsat "sleva - informace u pokladny" apod. Informace tohoto druhu musí být na cenovce u výrobků. Každý má možnost rozhodnout se na místě, zda mu to stojí za to nebo ne koupit toho víc. Přímo na místě informace, za jakých podmínek platí sleva.
Takže podle mého názoru je vyjádření operátorů k tomuto problému ve stylu "my mic, my muzikant" nepřijatelné.
A když už tu byla řeč o hlouposti:
Ano, je hloupost nechat se okrást.
To ovšem nic nemění na faktu, že zloděj zůstává zlodějem.
A hloupost okradeného nemůže být v žádném případě považována za polehčující okolnost pro zloděje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  24. 01. 2007 08:10

Konečně to někde pěkne shrnul. (tleskající smajlík)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubi81  |  24. 01. 2007 11:01

taky se přidávám, přesně můj názor, líp bych to neřekl *thumbs up*

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor