T-Mobile má za sebou úspěšné třetí čtvrtletí letošního roku. Firma vydala hospodářské výsledky, které kumulují čísla za prvních devět měsíců letošního roku. K 31. říjnu vykázal největší český mobilní operátor celkové tržby ve výši 19,372 miliardy korun a provozní zisk 8,343 miliardy korun. Firma tak dosáhla vysoké provozní marže 43,1 %.
V Kč |
Q1–Q3/2015 |
Q1–Q3/2016 |
Meziroční změna |
Celkové tržby (mil.) |
19 918 |
19 372 |
-2,70% |
Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby |
13 611 |
13 727 |
0,90% |
EBITDA (mil.) – integrované služby |
8 035 |
8 343 |
3,80% |
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) |
40,30% |
43,10% |
2,7 p. b. |
ARPU - mobilní služby |
253 |
254 |
0,40% |
Tarifní zákazníci |
363 |
359 |
-1,10% |
Zákazníci s předplacenou kartou |
94 |
93 |
-1,10% |
Podíl nehlasových služeb na ARPU - mobilní služby |
44% |
48% |
4 p. b. |
Zatímco celkové tržby meziročně mírně klesly, v segmentu mobilních služeb se T-Mobilu podařilo zastavit 8 let trvající pád. Mobilní služby generují operátorovi zhruba 71 % celkových tržeb, zbytek připadá na pevný internet, datová centra, IP televizi, ICT služby pro korporace, prodej hardwaru a nově také elektronickou evidenci tržeb (EET).
V tisících |
Q1–Q3/2015 |
Q1–Q3/2016 |
Meziroční změna |
Počet zákazníků – mobilní služby |
5 981 |
6 002 |
0,40% |
Tarifní zákazníci |
3 556 |
3 646 |
2,50% |
Zákazníci s předplacenou kartou |
2 425 |
2 356 |
-2,80% |
Noví zákazníci |
-20 |
-16 |
n/a |
Tarifní zákazníci |
56 |
50 |
-10,70% |
Zákazníci s předplacenou kartou |
-75 |
-66 |
12% |
Průměrný měsíční churn – mobilní služby |
1,50% |
1,40% |
-0,1 p. b. |
T-Mobile se může pochlubit mírným meziročním navýšením počtu zákazníků mobilních služeb o 21 tisíc. Podíl zákazníků s paušálem je přitom stále většinový a činí 61 %. Průměrná měsíční útrata na zákazníka (ARPU) vzrostla na 254 Kč. Průměrný zákazník s paušálem utratí měsíčně 359 Kč, předplacenkář pouze 93 Kč. Většina rezidentních zákazníků přitom využívá neomezený tarif S námi síť nesíť za 749 Kč. ARPU paušálních zákazníků tak výrazně snižují firemní zákazníci a zákazníci pod rámcovou smlouvou, kteří platí podstatně nižší částky.
Během prvních tří čtvrtin roku mobilní zákazníci T-Mobile v průměru protelefonovali 156 minut, tedy o 0,6 % více než ve stejném období předchozího roku. Spotřeba vzrostla ve všech oblastech, zejména pak v oblasti datových služeb. Meziročně se objem přenesených dat zvýšil o 95,4 % a dosáhl 22 831 terabytů (TB).