Tak fotí pětimegapixelová Nokia N95

Diskuze čtenářů k článku

Mat21  |  30. 11. 2006 23:18

Já nechápu vůbec pointu téhle diskuse. Kdo není spokojen s kvalitou fotek z mobilu, ať si koupí kvalitní fotoaparát a nešíří tu svá moudra. Připomíná mi to diskuse o fotoaparátech, ve kterých se nejvíce probíralo, jak kvalitně jsou schopny natáčet video.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  01. 12. 2006 08:07

Máš absolutní pravdu, pointa je ale v tom, že by to platilo, kdyby se někdo snažil vyzdvihovat určitý foťák proto, že umí natočit více či méně hnusné video. To se bohužel v poslední době, kdy Nokia ztrácí dech, děje při vyzdvihování "kvality" focení u mobilů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WildWave  |  01. 12. 2006 08:36

Konkretne s tymto mobilom Nokia straca dych?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  01. 12. 2006 08:40

Ale kdepak, naštěstí obecně, je přenokiováno, její poslední marketinkový tah jsou proto foťáky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WildWave  |  01. 12. 2006 09:04

Myslim, ze trh s mobilnymi telfonmi je dostatocne pestry a slobodny na to, aby si kazdy vybral taky, aky mu vyhovuje.
Kto aspon nieco o digitalnej fotke vie, tomu je jasne, ze megapixely nie su vsetko a ze megapixel v compacte je nieco ine ako megapixel vo "fotomobile". Kto skoci na marketingove cislo 5mega, ten asi az taky narocny nie je a kvalita tychto fotiek mu bude stacit. Kazdopadne ma kazdy pravo a moznost si pred kupou vsetko vyskusat, porovnat a rozhodnut sa. Takisto ako ma Nokia (alebo hocikto iny) pravo volit si svoju marketingovu strategiu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  01. 12. 2006 10:42

Ano svaté právo každého výrobce a kupujícího. Jenže strategie musí být podpořena, a tohle dělají důkladně. Důkladné masírování trhu. A zmáknutí podpory medií. Takže kdo nemá Nokii není in, lamy to nekriticky žerou. Jenom se podívej kolik článků je o těchto výrobcích, jenom tady, a co ty telefony přinášejí. Prostě prázdnota. Takže je nutné občas projevit názor, aby se potenciální kupující nechoval jako bezduché stádo a uplatnil svoje právo vybrat a vyzkoušet. Auto jsem nepotřeboval do doby, než jsem si ho pořídil, symbian byl dobrý do doby, než jsem si pořídil WM5 .........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WildWave  |  01. 12. 2006 12:30

Odsudzujes jeden extrem a sam reprezentujes druhy. Kazdy kto ma Nokiu je automaticky lama? Osobne momentalne fungujem s kombinaciou N6230i a HP iPAQ hx4700 a som spokojny. OK, su to dve zariadenia, ale kazde splna to, co od neho ocakavam. Nepotrebujem so sebou non-stop nosit WM, kazdemu vyhovuje nieco ine...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  30. 11. 2006 20:29

kdyby se nehnali do Mpix a radsi udelali nakou fakt zlasadni optiku ( u tak reprezentativniho founu ) . To ze tam daj naky plastiky bo co a pod to mikro cip s 5 MPix tak to nic nezachrani.

dat tam minimalne APS-C tak je to v klidu ( a pak este bajonet na objektivy - treba cannon ) :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WildWave  |  30. 11. 2006 22:44

Cannon sice nepoznam, ale nachapem preco Canon neda do svojej EOS rady aspon GSM modul, ked uz nic ine. To je neodpustitelna nehoraznost! Clovek da za fotak 100 tisic a ani len zatelefonovat si z neho nemoze! Strasne!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Froo  |  30. 11. 2006 19:53

Tohle vypadá slušně :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  30. 11. 2006 14:46

Jen tu odborníci na foťáky živte v lamách představu, že čím více pixlů, tím lepší fotka. Tomu dnes uvěří jenom skalní příznivci Nokie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matt  |  30. 11. 2006 16:42

tady snad nekdo neco takoveho rikal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  30. 11. 2006 22:12

Přímo ne, akorát to řve z titulku. Na konkurenčním mobil atd je dokonce titulek, s rozlišením roste cena, pěkná kravina od Nokie, kvalitu tím nenahoníš, 2 mil je neurékom pixlů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WildWave  |  30. 11. 2006 17:01

Nie je pixel ako pixel... Ved kazde male dieta predsa vie, ze u Nokie treba pixely nasobit konstantou 0,7 a naopak SE je potrebne vynasobit 1,5 vsak ano?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kája  |  30. 11. 2006 17:17

ty woe, ty ses expert to snad neni mozny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  30. 11. 2006 09:23

KDy se bude n95 prodavat??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
andrei  |  30. 11. 2006 12:12

no puvodne se mela u nas prodavat jeste v prosinci, ale budou radi, kdyz se v prosinci zacne prodavat v americe a u nas nejdrive unor-brezen, kdyz budu hodne realistickej a u nasich operatoru tak o mesic pozdeji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mlPython  |  02. 12. 2006 16:58

Inak som vsimol, ze mobily ako Nokia sa do USA dostavaju neskor ako do EU (napr. UK). Napr. N73 sa dostala do USA shopov len nedavno, u nas sa uz predava nejaky ten piatok. Vynimkou je samozrejme e-bay, ale ten samozrejme nesie zo sebou riziko, ze natrafite na nejakeho pofiderneho rusackeho podnikavca :). Som zvedavy na cenu, tych 20000 Kc resp. 30000 Sk je uz fakt trochu vela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hanz  |  30. 11. 2006 07:32

Na Flickru je spousta fotek z N95, třeba tahle: http://www.flickr.com/photos/gregwmn/285132574/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom_82  |  30. 11. 2006 01:35

Nevěřím, že tyto fotky zhotovil mobilní telefon! A pokud ano, tak digitální fotoaparáty se můžou jít alespoň z větší poloviny "vycpat"! Jestliže tohle skutečně zhotovila Nokia N95 a vydrží nabitá ALESPOŇ 3 dny běžného (průměrného) používání, tak jdu hned do toho!!! I přesto, že jsem zapřísahlý příznivec Sony Ericssonu..!

PS: Jedině, že by se objevila (např.) K850i, která by měla fotečky o něco lepší (jak je tomu u K800i vs N73) - tak bych Sony Ericsson nezklamal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnědka  |  30. 11. 2006 01:50

Tri dny urcite nevydrzi. Pokud budes pouzivat vselijake ficurky, co ten telefon umi, tak budes rad, kdyz ti vydrzi cely den. Pokud tim budes jenom (obcas) volat a SMSkovat, pak jsou ty 3 dny realny. Koneckoncu neni problem nosit si s sebou nahradni akumulator, vejde se vsude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VaMpIrE  |  30. 11. 2006 02:45

Nokia, a obzvláště N80 se chová k baterkám "bezvadne": rano mam mobil nabity, pak vyrazim, pustim si par mp3, chvilkama telefonuji. Pri objede mrknu na streamovane video a vyridim hovor a to uz musim rychle padit k nabijecce. Navic HODNE se na spotrebe projevi jakakoliv dele spustena aplikace (napr. pouzivam k filtrovani hovoru). Doufam ze tu budou alternativni zdroje co nevidet.... grrr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnědka  |  30. 11. 2006 05:32

Jo, presne takhle to funguje. Jak jsem psal vyse - resenim je koupit si nahradni baterku. Je to sice nejaka prace navic (telefon se musi restartovat, starosti s dobijenim apod.), ale neni vetsi opruz, nez kdyz se telefon vybije behem provozu a nabijecka daleko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  30. 11. 2006 14:50

Zřejmě tě rodiče ještě nevzali někam, kde můžeš vidět, jak má fotka vypadat. ujišťuji tě, že takto ne. Digifoťák kolem 3000 by ti udělal větší radost. Ale třeba jsi nenáročný, snad ti ta skromnost vydrží

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom_82  |  30. 11. 2006 22:53

Drahý "Vojtíšku", digitální foťáky a kamery jsem prodával cca 3 roky. Pokud ti chybí trocha jednoduché logiky, tak není těžké spočítat, že mám 24 let - rodiče u zadku nepotřebuji. Nebo ty snad ano??

Básník tedy chtěl ve svém příspěvku říct především to, že tato kvalita fotografie dostatečně stačí pro zhotovení průměrné fotografie o rozměrech 9 x 13 cm - A TO SE JEDNÁ O FOTKU Z DOPOSUD NEFINÁLNÍ VERZE TELEFONU!

Pro šťouraly či náročnější (rádoby) fotografy budou fotomobily "uspokojující" zhruba na začátku příštího desetiletí. Budou to však "automaty"; manuální nastavení závěrky, clony, času apod. si možná dopřeješ až v tom dalším desetiletí..

Přeji hezký advent

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  01. 12. 2006 08:09

Milý Tome, tohle už zní rozumněji, ale takhle jsi to předtím neřekl, že ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  30. 11. 2006 19:46

Také si myslím, že by mi xlet starý dvoumegapixlový Canon Ixus vykouzlil lepší fotky, byť s nižším rozlišením...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majk  |  30. 11. 2006 01:09

Furt nám to krásně zrní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  30. 11. 2006 01:58

Mne naopak prijde, ze to zrni podezrele malo. Ale to muze byt softwarovym vyhlazenim, pripadne nizkym ISO umoznenym delkou expozice (a nejspis necim na zpusob stativu) - 1/14 z ruky neudrzite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor