Telefónice klesl zisk, nalákala ale nové zákazníky

Kapitoly článku

Telefónica zveřejnila provozní výsledky za první tři měsíce roku 2012. V uvedeném období vykázala čistý zisk ve výši 1,62 miliardy korun, což je meziroční pokles o 6,8 procenta. Tržby klesly o 3,2 % na 12,45 miliardy korun. Výnosy se ale zlepšovaly už třetí čtvrtletí po sobě, a to díky nárůstu výnosů na Slovensku. Tamní dceřiná společnost Telefóniky přilákala k využívání svých služeb 53 tisíc nových zákazníků.

Také v ČR počet zákazníků Telefóniky rostl, i když ne tolik jako u sousedů. Operátor získal v prvním čtvrtletí více než 27 tisíc nových zákazníků mobilních služeb. Na konci března dosáhl jejich počet 4,9 milionu, což představuje meziroční růst o 6,1 procenta. Počet zákazníků služeb vysokorychlostního internetu xDSL se meziročně zvýšil o 6,6 % na 883 tisíc, přičemž bezmála pětina z nich využívala vysokorychlostních přípojek VDSL.

Pětina mobilů v síti jsou smartphony

Zajímavý je také údaj o podílu chytrých telefonů připojených do sítě O2. Ke konci března dosáhla penetrace smartphonů 21,3 procenta, což je bezmála o desetinu více, než na konci loňského roku. Podle již dříve zveřejněných statistik byl nejprodávanější značkou mobilů v prodejní síti O2 korejský Samsung. Nejvíce zákazníků si vybralo model Galaxy Y s operačním systémem Android.

"Jsem rád, že výsledky za první čtvrtletí roku 2012 byly v souladu s našimi plány. Udrželi jsme nárůst zákazníků v hlavních oblastech a tím posílili naši pozici na trhu. Naše pokračující marketingové aktivity zaměřené na propagaci chytrých telefonů vedly k dalšímu nárůstu jejich prodejů a rozšířenosti mezi našimi zákazníky, což pozitivně ovlivnilo vývoj výnosů z mobilního internetu," komentuje finanční výsledky Jesús Pérez de Uriguen, 1. místopředseda představenstva a ředitel pro finance společnosti Telefónica Czech Republic.

Témata článku: , , , Samsung Galaxy Y, Samsung Galaxy Y Duos, Mobilní výnos, Průměrný výnos, Korporátní zákazník, Celková výše, Nejvyšší podíl, Nov, Zisk, Zákaz, Hlasový provoz, Perez, Pevný telefon, Počet přípojek, Korporátní segment, Valná hromada, Hovorné, Zak, Nejvyšší cena, Rostoucí podíl