Telefónice klesl zisk, nalákala ale nové zákazníky

Telefónice klesl zisk, nalákala ale nové zákazníky
Kapitoly článku

Telefónica zveřejnila provozní výsledky za první tři měsíce roku 2012. V uvedeném období vykázala čistý zisk ve výši 1,62 miliardy korun, což je meziroční pokles o 6,8 procenta. Tržby klesly o 3,2 % na 12,45 miliardy korun. Výnosy se ale zlepšovaly už třetí čtvrtletí po sobě, a to díky nárůstu výnosů na Slovensku. Tamní dceřiná společnost Telefóniky přilákala k využívání svých služeb 53 tisíc nových zákazníků.

Také v ČR počet zákazníků Telefóniky rostl, i když ne tolik jako u sousedů. Operátor získal v prvním čtvrtletí více než 27 tisíc nových zákazníků mobilních služeb. Na konci března dosáhl jejich počet 4,9 milionu, což představuje meziroční růst o 6,1 procenta. Počet zákazníků služeb vysokorychlostního internetu xDSL se meziročně zvýšil o 6,6 % na 883 tisíc, přičemž bezmála pětina z nich využívala vysokorychlostních přípojek VDSL.

Pětina mobilů v síti jsou smartphony

Zajímavý je také údaj o podílu chytrých telefonů připojených do sítě O2. Ke konci března dosáhla penetrace smartphonů 21,3 procenta, což je bezmála o desetinu více, než na konci loňského roku. Podle již dříve zveřejněných statistik byl nejprodávanější značkou mobilů v prodejní síti O2 korejský Samsung. Nejvíce zákazníků si vybralo model Galaxy Y s operačním systémem Android.

"Jsem rád, že výsledky za první čtvrtletí roku 2012 byly v souladu s našimi plány. Udrželi jsme nárůst zákazníků v hlavních oblastech a tím posílili naši pozici na trhu. Naše pokračující marketingové aktivity zaměřené na propagaci chytrých telefonů vedly k dalšímu nárůstu jejich prodejů a rozšířenosti mezi našimi zákazníky, což pozitivně ovlivnilo vývoj výnosů z mobilního internetu," komentuje finanční výsledky Jesús Pérez de Uriguen, 1. místopředseda představenstva a ředitel pro finance společnosti Telefónica Czech Republic.

Témata článku: O2, Operátoři, Hospodaření a finance, Samsung Galaxy Y, Samsung Galaxy Y Duos, Mobilní výnos, Hovorné, Zisk, Korporátní segment, Počet přípojek, Hlasový provoz, Rostoucí podíl, Pevný telefon, Nejvyšší podíl, Celková výše, Zákaz, Valná hromada, Zak, Korporátní zákazník, Průměrný výnos, Nov, Nejvyšší cena, Perez


Určitě si přečtěte