Test poruchovosti mobilů: na jednom konci Motorola, na druhém Nokia

Německý časopis Connect ve svém aktuálním čísle vydal článek s podrobnými statistikami poruchovosti mobilních telefonů. Je v něm řada velmi zajímavých výsledků:

Hlavní poruchy

  • software (50 %)
  • ostatní elektronika (12 %)
  • klávesnice (11 %)
  • displej (11 %)
  • akumulátor (6 %)
  • kryty (6 %)
  • poruchy vysílací části (3 %)
  • fotoaparát (3 %)
  • ostatní (5 %)

Poruchovost jednotlivých značek

Údaje ukazují podíl porouchaných mobilů v rámci značky.

  • Motorola (23,9 %)
  • T-Mobile (18,9 %)
  • Siemens (17,0 %)
  • Sharp (15,9 %)
  • Sony Ericsson (15,9 %)
  • Nokia (15,5 %)
  • Samsung (9,3 %)
  • NEC (8,9 %)
  • Sagem (3,9 %)

Nejporuchovější mobily

Vybíráme modely, které jsou dostupné na českém trhu. Údaje ukazují podíl porouchaných mobilů v rámci jednoho modelu.

  • Motorola V300 (38,8 %)
  • Motorola V600 (30,8 %)
  • Sony Ericsson Z600 (29,1 %)
  • Siemens M55 (28,2 %)
  • Siemens CX65 (27,9 %)
  • Siemens M65 (27,5 %)
  • Siemens SL55 (27,4 %)
  • Siemens SX1 (25,9 %)
  • T-Mobile MDA II (23,5 %)
  • Sony Ericsson P900 (23,4 %)
  • Nokia 6600 (20,6 %)

Nejméně poruchové mobily

Vybíráme modely, které jsou dostupné na českém trhu. Údaje ukazují podíl porouchaných mobilů v rámci jednoho modelu.

  • Samsung D500 (3,9 %)
  • Sharp TM100 (5,1 %)
  • Sony Ericsson S700i (5,2 %)
  • Siemens S65 (7,9 %)
  • Siemens MC60 (8,8 %)
  • Samsung E800 (8,8 %)
  • Nokia 3510/3510i (10,2 %)
  • Sony Ericsson P910i (11,6 %)
  • Samsung E700 (12,4 %)
  • Nokia 6220 (13,1 %)
  • Sony Ericsson T610 (13,3 %)

Výsledky nejsou kompletní, zveřejnili jsme jen telefony na špičce a ve spodní části žebříčku.

Závěrečné hodnocení

Každá značka byla v článku bodově hodnocena za tyto vlastnosti: poruchovost, úspěšnost oprav a přístup servisu (doba oprav apod.). Maximálně bylo možné získat 500 bodů:

  • Nokia: 356 bodů
  • Sony Ericsson: 355 bodů
  • Siemens: 345 bodů
  • Samsung: 338 bodů
  • Motorola: 306 bodů

Další zajímavosti

  • Oproti loňskému testu se o 10 % zvýšil podíl chyb softwaru.
  • Polovina všech problémů měla příčinu v softwaru.
  • Nejvíce chyb softwaru má Nokia (55 %), následuje Sony Ericsson (53 %). Nejlepší je v tomto ohledu Samsung (38 %) a Motorola (43 %).
  • Průměrná doba opravy mobilního telefonu je (v Německu) 5,2 dne.

Určitě si přečtěte

Články odjinud